hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ville du latt hesten din gå i rideskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ville du latt hesten din gå i rideskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  17:14:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min ville nok ikke engang sluppet inn på en rideskole, så den problemstillingen er igrunn uaktuell.. Men sambo red henne et par ganger da han prøvde å ta noen timer i rideskolen, og etter det er nok Picasso`n bannlyst ja..
Ellers hadde jeg nok ikke hatt noe problem med det hvis det var snakk om en "krisesituasjon" / fågangstilfelle forutsatt at jeg "likte" instruktøren.. Nybegynnere hadde ikke blitt aktuellt oppå henne uansett..

We`re just out of controll
Redigert av - picazzo den 30/03/2006 15:23:31 Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  17:26:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei.
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  18:23:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Nei, i grunn ikke.
Men spørs hvilken rideskole og hvilken type hest jeg har.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  19:03:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg mener det same som picasso
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  21:27:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hesten min har gått i rideskolen et par ganger. Han har ikke blitt ødelagt av det. Jeg lar ikka alle ri ham, to eller tre personer som har ridd ham i rideskolen. Jeg liker det ikke spesielt, men tror det er god trening for pånni å bli håndtert av litt forskjellige mennesker.
Jeg kjenner instruktøren vår, og vet hva han gjør, og vet hvordan de rir, de som har fått ri, så det har vært ok.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 30/03/2006 :  12:28:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville ikke latt hesten min gått i rideskole nei. Vil ha kontroll over hvem som rir henne.
Dersom det hadde vært en seriøs rideskole med flinke instruktører så tror jeg nok ikke hun hadde hatt vondt av å gå litt som rideskolehest, men saken er at jeg ikke liker å låne henne bort, og pr i dag så er det kun jeg og hestepasseren hennes som rir henne.
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  13:19:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Nei, Hesten min skal aldri gå i rideskole
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 30/03/2006 :  13:53:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
I utgangspunket nei.

Men det blir annerledes om hesten blir ridd av en erfaren rytter for en dyktig instruktør, 1-2 timer i uka. Det ser jeg på som positiv trening, forutsatt at man har god kommunikasjon med både rytter og intruktør, og at man er enige om treningen av hesten.

Min forrige hest var kun ridd av meg, med veldig få unntak. Hun var selvsagt verdens snilleste hest, med meg. Når andre red henne var hun et sant monster, som testet ut og brukte alle muligheter til å bølle!

Så jeg synes det kan være positivt at hesten blir ridd av andre av og til, selvsagt under de rette forutsetningene.

Selv om jeg eier hesten er det jo ikke sikkert at alt jeg gjør er rett for den, ingen er feilfrie. (Mest sannsynlig ikke)

Redigert av - rapplilja den 30/03/2006 13:58:12 Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  15:42:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei. ikke rideskole på Lasso. men det er fordi jeg ikke akkurat er for den rideskoletypen der jeg red. ikke for en million om han hadde fått gått slik. men kjenner også ei som driver Avl/rideskole. hun har kurs et par dager i uka, der all rdningen bygger mye på horsemanhsip. en slik plass kunne godt lasso fått gått rideskole om nødvendig. en plass med lite timer, flink og hestevennlig ridelærer og masse utegagn.
men tror nokk ikke han skal gå noe rideskole nei:)

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  15:50:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Blida har gått i rideskole før, noe som har hengt i på godt å vondt:
-der er den støeste hesten jeg har vært borti noensinne
-hun ble ridd av nybegynnere og ble ridd feil, derav all jobben nå med grispass osv osv(grrr)

For min del kunne jeg godt ha sendt henne tilbake til den samme rideskolen men med krav om at noen som kunne skille grispass og tølt hadde ridd henne(når man jobber i tre år med å få hesten til å rent, da skjønner man hvor j****g det er...)
Hun trivdes der, i flokken.

Har også selv brukt henne litt i "skole", men da med små unger som skal skrittes rundt.
Men hun skal ikke på noen annen rideskole enn det, da skal jeg i så fall ri henne selv.
Og Brana, ja, hun blir hjemme ;) Ikke fordi jeg ikke unner henne å komme inn i den flokken der oppe men fordi hun er for grønn for det meste, ingen skolehest i henne for øyebliket

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them

Redigert av - AneBlidaBranaTindra den 30/03/2006 16:05:54 Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  20:24:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror egentlig ikke at det hadde vært aktuelt med Mulan, da hun er veldig følsom, og absolutt ingen nybegynnerhest! Det er greit, hun hopper nesten uansett i sprang, men er så heit og generelt vanskelig å ri, at jeg tror jeg hadde hatt problemer med å finne ryttere som er gode nok (de fleste har vel egen hest på det nivået). Ikke at de må kunne høy dressur e.l., men de må vite hvordan de håndterer en hest som henne. Men, hadde sikkert hvert greit hvis hesten trives med det, og de rette rytterne blir satt oppå. Det er en skole ca 12mil herfra, som er virkelig bra. Der kunne hun nok ha godt timer, ja, hvis det hadde vært ryttere til å ri henne
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:34:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Nei, rideskolehest skal han ikke bli.
Hadde kanskje ikke vært noen fare... For tiden så er han så sprek, at etter at den første eleven hadde ridd han, så ville ryktene om den gærne, røde hesten spredd seg raskt, og gampen hadde fått være i fred
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  10:23:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Nei. Fordi han aldri i verden hadde trivdes i skole. Han blir fort hissig, han sparker, og han takler mye mas veldig dårlig.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 31/03/2006 :  11:20:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Sjønte ikke helt tankegangen til trådstarter. Om at en uerfaren hest skulle gå på rideskole. Mener at det er hester med god grunntrening. Som er sikre på seg selv bør være skolehester. Der skal jo folk lære seg å ri. Er det en hest som kan lite, tror jeg ikke den lærer noe mer.

Ville ikke latt hvilken som helst hest gå i rideskole nei. Og ikke på hvilken som helst rideskole heller. Vet noen skolehester går på nybegynnertimer enten de passer til det eller ikke. De får bare et sterkere bitt og strikk på seg så de ikke skal være vanskelige å kontrollere. nei og nei

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  18:22:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Gamlemerra mi gjekk årevis å rideskule før eg fekk ho, og er tydelig prega av det. Har belastningsskader i begge frambeina, og ho gjer seg til ei skikkelig handfull å handtere for nye folk.. Ho blei solgt frå rideskulen pga at ho blei farlig for elevane (heldigvis) og ho hadde også funne ut at ho kunne legge seg ned i ridehuset midt i timen for å sleppe meir.. Stakkars hest!

Så nei, eg ville absolutt ikkje latt hesten gå i rideskule. Uansett omstendigheiter.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.