hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ville du latt hesten din gå i rideskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Ville du latt hesten din gå i rideskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Flokus

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  18:21:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
altså, unnskyld meg..men alle som rir på rideskole sitter ikke og sager hestene i munnen, pisker dem og sparker med sporer..! det er da ridelærere til stede som helst skal være utdannet i det de driver med? mange som rir på rideskole er helt vanlige hestefolk akkurat som dere, fordi om de ikke har tid/råd til sin egen hest betyr ikke det at de overhode ikke kan ri eller behandle en hest ordentlig. det var da fælt til overlegen holdning da.... "ingen andre kan ri hesten min for det er bare jeg som er flink nok og folk som rir på rideskole er slemme mot hester"...?

Opprinnelig postet av Elenion

Og dessuten er det en regel at man ikke har lov til å bruke sporer frem til en viss erfarings(lete etter ord)platå (sier vi)..
helt enig med deg, Elenion :-)

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  19:17:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke latt hesten min gå fulltid i en rideskole nei, men jeg kunne gått med på at han ble brukt "nå og da" for øvede ryttere. Ikke alle rideskoler og rideskoleryttere er "ubrukelige".
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  22:13:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir nesten litt lei meg når jeg leser dette. Jeg låner ut hesten min i skolen, pga billigere stalleie. Det er ikke akkurat frivillig. Og jeg lar henne heller gå i rideskolen enn å selge henne, så..
Hun går to ganger i uka.
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 31/05/2006 :  22:31:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tviler på det. Om så skulle være, så kunne det ikke være på en hvilken som helst rideskole, og jeg måtte vært til stede og passet på. Og ingen ryttere som ikke hadde klart å takle/håndtere hesten fikk ri den. Og det måtte blitt maks 1-2 timer hver dag. Og en fridag i uka minst!
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  22:39:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Om jeg nå får kjøpt den hesten jeg ønsker, så skal han ikke gå i skole. Jeg kan vurdere det som en siste utvei, men helst ikke. Hvorfor? Han er bare 3 år, sterk og noe fyrig og jeg vil ikke at så mange andre skal få drive med han.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 31/05/2006 :  22:48:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nope
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2006 :  00:27:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har litt og si åssen hesten er. Ville aldri lånt ut min kjære sprangponni til det!! Men resten av hestene våre har jo gått rideskole og de har bare gått av litt trim... Så jeg syntes det er greit hvis de ikke er konkurransehester og sånn...
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Heggvin

» VIP

Skrevet - 01/06/2006 :  23:15:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har gått i rideskole før jeg kjøpte han,men han passet ikke inn,bare kastet av ryttere eller så stakk han. Så han ville jeg nok ikke latt gå i no skole pga sikkerhet,men hadde han taklet å gå i skolen og hatt syke til det hadde det ikke gjort meg no. Men som har man jo noen hester som er "lobotomerte" og bare sperrer ut alt. Og de fungerer fint.
Har selv jobbet på en rideskole i mange år,og hestene der har det veldig fint, de går mellom 1-3 timer pr dag.
Gå til toppen av siden

kristinbe

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  19:20:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er veldig mange som er kritiske til rideskoler her... Har ingen av dere ridd på rideskole før? Hva med alle de som vil lære å ri, men som ikke har noe sted å lære på? Ikke alle hester trives med å være rideskolehester, men har sett flere eksempler på "gale" hester som har roet seg etter en stund i rideskole. Den hesten jeg har nå har gått som skolehest, men det gikk ikke spes bra. Den første hesten min hadde vært skolehest i mange år og kunne fint ha vært det enda. Det er kanskje verdt å tenke på at de aller fleste av oss har ridd på rideskole og hvis ingen ville solgt/ lånt ut hestene sine til rideskole er det nok ikke så mange av oss som hadde ridd idag.... Gå til toppen av siden

inaw

» VIP

Skrevet - 02/06/2006 :  20:45:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseinaw  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke interessert i å leie bort hesten min til rideskole. Han har vært skolehest før, og er "ferdig" med det livet.

Men altså.. er rideskoleelever en egen "rase" eller? Klart, alle gjør sine feil i begynnelsen, men vi har alle vært nybegynnere. Jeg tror faktisk at mange skolehester har det vel så bra som privathester. Selvfølgelig må man se an hesten, ikke alle egner seg til rideskolebruk. Men jeg tror det er positivt at en hest lærer seg til å bli håndtert av forskjellige mennesker.

Det er mye dårlig ridning overalt, ikke bare på nybegynnerkursene på rideskoler!!!

Da jeg jobbet på rideskole, var jeg like glad i alle hestene. Synes jeg fikk et fint forhold til hele gjengen. Jeg bryr meg ikke mindre om de selv om de er skolehester!
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  21:00:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Nei.
Eller, hvis den hadde blitt brukt på stallen jeg forholder meg til så ja. Da kunne jeg få holdt øye med den hver dag og sjekket hvordan det sto til med den.

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

HampusGoldstar

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2006 :  23:51:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHampusGoldstar  Svar med kopi av melding
Aldri i livet!!!
Så lenge hesten har det bra, har jeg det bra! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  13:17:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blir nesten litt lei meg når jeg leser dette. Jeg låner ut hesten min i skolen, pga billigere stalleie. Det er ikke akkurat frivillig. Og jeg lar henne heller gå i rideskolen enn å selge henne, så..
Hun går to ganger i uka.

Opprinnelig postet av wwkaja

Det er nøyaktig det dillemmaet jeg komme til å få om en kort stund.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/06/2006 :  13:19:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Aldri i livet!!!

Opprinnelig postet av *Sunny:)*

Vil du utdype det svaret?

Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 03/06/2006 :  16:25:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min gikk i rieskole før jeg kjøpte henne, og hun hatet det! Mange små og store red henne, med pisk og sporer, og sparket henne i sidene med sporene. Ikke rart hun var sjenkeldød! I tilegg ble hun dratt i munnen så hun var veldig hard i munnen da jeg fikk henne. I tillegg fikk hun stå lite ute ( maks et par timer i uka), gikk ikke gå på tur på 1 helt år (!!!!!), 6 dager i uka på banen der hun ofte gikk 3 timer etter hverandre. Så nei takk, ville ALDRI satt henne i rideskole! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.