hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  09:43:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Uten at jeg skal ta noen partier vil jeg bare tilføye noen ting...

Har ingen av dere stoppet opp å lurt på hvorfor mennesket skal være den enneste som kan tenke, se for seg bilder ol....slike tanker kommer opp hos meg i slike debatter

Vi er jo en art som alle andre dyr...

Bare tenk til bake til gammle gammle dager...vis noen kunne gjøre folk friske med urter ble de anklaget for å være hekser/trollmenn og brent på bål...

Sa du feks. at du kunne snakke med dyr ja da var du stein stokk gal og ble enten satt ut på en øy eller låst inne i den mørkeste kjelleren....

Vi er akkurat som dyr vi lærer ved erfaring. En hund som blir slått skyr handa, samme gjelder oss.

Ikke rart at vi har lært oss til at alt som ikke kan forklares er fy fy....men som sagt mange ganger tidligere i debatten det er plenti av dem som er ute etter letttjente penger...Vi er late og kaommer altid til å være det.

Mailinn

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  09:48:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
En liten ting til....

Dette med at dyr ikke kan fake(klar for å bli halshugd nå) hvordan vil dere forklare tisper som får fake svangerskap....ikke hvet jeg!!!

Noe er det jo...

Kurre

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  10:40:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En liten ting til....

Dette med at dyr ikke kan fake(klar for å bli halshugd nå) hvordan vil dere forklare tisper som får fake svangerskap....ikke hvet jeg!!!

Noe er det jo...

Opprinnelig postet av .:Xena:.

Hunder får ikke falske svangerskap for å "lure" eieren sin. Ærlig talt!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:10:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En liten ting til....

Noe er det jo...

Opprinnelig postet av .:Xena:.

Og dette kommer av hormoner! Ellers støtter jeg det Kurre skriver..
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:14:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
jeg skrev at jeg ikke viste va det var selv...,men har opplevd en tispe med falskt svangerskap.

Dere sier hormoner er dette bevist???( fra en som lurer ikke no mer)

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:33:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tilstanden opptrer hos ca.10-20% av alle tisper,de TROR at de er gravide selv,de OPPTRER ikke for å lure noen.
Årsaken er usikker,men dyrleger veit at hormonene spiller en stor rolle, og sterilisering er forebyggende.

Hormonet progesteron produseres under hele drektigheten,og produseres også hos ikke drektige tisper.
Produksjonen av progesteron minsker på slutten av drektigheten,samtidig stiger innholdet av hormonet prolaktin.
Prolaktin sørger for dannelse av melk i pattene.
hunder som ikke er drektige,kan også få såpass store mengder med prolaktin at de får melk i pattene. Da er det snakk om falsk drektighet.

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:49:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
så det er ikke 100% ...kan det ikke ha noe med hva hunden vil/ønsker også. Må vi ha alt svart på hvit?

En verden uten mysterier vil jeg mene er en UTROLI GØRR verden, og det er ikke meningen at vi skal vite alt.

Uten at jeg vil kommenter videre har jeg opplevd mye uforklarlig(for mange) både når det gjelder dyr som denne debatten handler om og når der gjelder oss mennesker.
Kan si at jeg selv har våre døden nær og mistet mange som har betyd utrolig mye for meg, opplevelsene rundt dette har ført til at jeg har blitt litt mer "åpen" vis det er rette ordet, Men også veldig skeptisk!

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes....
Redigert av - .:Xena:. den 25/04/2006 12:24:46 Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.