hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rare øyne
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Rare øyne
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  21:23:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Her om dagen merket jeg noe rart med hesten min sine øyne... jeg holdt på å strigle ham på gangen og sola skinte inn på oss... Plutseligt merket jeg at han hadde en brun klomp/svulst ting i øye.. så på det andre øye.. hadde det der oxo.. men den var bittelitt mindre ingen av de andre hestene på stallen hadde det... noen som har peiling på hva det kan være? Har bilde på vipen.. det siste bildet...
Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com

Lopke

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  22:07:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt normalt, min har det også. Husker ikke navnet for det men dyrlegen har sett det og sa det samme.. :) Gå til toppen av siden

Beverly Hoff

Norway

Skrevet - 26/03/2006 :  22:36:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeverly Hoff  Svar med kopi av melding
Nå ble jeg lettet
Besøk min hjemmeside! http://www.rosamulle.piczo.com Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:41:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
helt normalt..fikk sjokk første gang jeg så det oxo
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  12:28:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Må bare legge til at jeg er ganske sjokkert over ansvarsløsheten på det ene bildet ditt. Helt horribelt at noen finner på å sette seg på en hest som står i en boks. >.< Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  12:34:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må bare legge til at jeg er ganske sjokkert over ansvarsløsheten på det ene bildet ditt. Helt horribelt at noen finner på å sette seg på en hest som står i en boks. >.<

Opprinnelig postet av Formosissima

Det er da vel virkelig ikke såå ansvarsløst? Er man godt kjent med hesten og vet at den er rolig, ser jeg ikke helt det store faren ved dette.. Ja, selvfølgelig kan hesten skvette e.l., men det er ganske så mange ting som kommer lenger opp på "ansvarsløshetlista" mi, enn å sitte på hesten i boksen..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/03/2006 :  13:08:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Må bare legge til at jeg er ganske sjokkert over ansvarsløsheten på det ene bildet ditt. Helt horribelt at noen finner på å sette seg på en hest som står i en boks. >.<

Det er da vel virkelig ikke såå ansvarsløst? Er man godt kjent med hesten og vet at den er rolig, ser jeg ikke helt det store faren ved dette.. Ja, selvfølgelig kan hesten skvette e.l., men det er ganske så mange ting som kommer lenger opp på "ansvarsløshetlista" mi, enn å sitte på hesten i boksen..

Opprinnelig postet av Wenche=)

Enig Wenche. Tror nok eierne er klar over hva som kan skje når de sitter på hesten inne i boksen. Men om hesten er rolig og avslappet ser jeg ikke problemet.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  13:50:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jo, det er virkelig så ansvarsløst. En klok dame sa til meg en gang at man gjerne må snakke om hvor trygg og sikker hesten er og at den aldri gjør noe galt - men sannheten er at dette vet man ikke før hesten er død og begravet. Først da kan man tenke tilbake om dette var en hest som var rolig og ikke gjør en flue fortred. Før det er ikke en hest 100% forutsigbar.

Men så klart, det er deres hode og kropp. Om man synes det er ansvarlig å sitte oppå en hest i en boks - uten hjelm - så selvsagt. Men husk at det finnes mennesker som er glad i deg og som stolte på din ansvarsfølelse den dagen det evt. går galt.
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  16:12:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jo, det er virkelig så ansvarsløst. En klok dame sa til meg en gang at man gjerne må snakke om hvor trygg og sikker hesten er og at den aldri gjør noe galt - men sannheten er at dette vet man ikke før hesten er død og begravet. Først da kan man tenke tilbake om dette var en hest som var rolig og ikke gjør en flue fortred. Før det er ikke en hest 100% forutsigbar.

Men så klart, det er deres hode og kropp. Om man synes det er ansvarlig å sitte oppå en hest i en boks - uten hjelm - så selvsagt. Men husk at det finnes mennesker som er glad i deg og som stolte på din ansvarsfølelse den dagen det evt. går galt.

Ikke for å blande meg, men har aldri du sittet oppå en hest i boksen? Ikke en eneste gang?

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:29:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke for å blande meg, men har aldri du sittet oppå en hest i boksen? Ikke en eneste gang?
Opprinnelig postet av Isabel och Perla

Nei. Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det? Hvilket formål har det å sitte på hesten inne i boksen - eller for den del - inne i stallen?
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:37:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Formosissima: 100% enig med deg ang. det med å sitte på i boksen. Har aldri turt å gjøre det, har alltid hørt at det er fy-fy. Om hesten skulle finne på å snu seg brått, kaste seg inntil veggen osv., så ville ikke jeg ha sittet på den for å si det sånn. Også hesten kan skade seg, ingen hester er 100% til å stole på. Ute på beite derimot, sitter jeg gjerne på hesten. Her har den ingen vegger o.l. å kaste seg inn i.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:44:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
jeg sitter ikke på hesten verken på beite eller i boksen fordi jeg syns det er "fristedet" til hesten...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  16:45:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke helt problemet med å sitte på hesten i en boks.. Har ikke gjort det på de store hestene mine, men ofte på den lille. Det er da like farlig å sette seg oppå en hest når den står på beite eller i paddocken. Mange som gjør dette også..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:08:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
A,S,G&A: Det er forskjell på en minishettis og en stor varmblods, som det er snakk om her. P

Problemet er om hesten plutselig finner på å skvette, hoppe til, kaste på seg osv., jeg stoler på din intelligens og lar deg tenke deg til hva som skjer da. :-)
For øvrig setter jeg meg aldri på en hest ute på beitet eller paddocken heller. Med mindre den er salt på og jeg har riktig utstyr for ridning.
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 27/03/2006 :  17:14:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Den brune "skyen" i øyet er hestens "rullegardin. Derfor var den størst på det øyet der solen skinte på dere. Alle hester har en slik "sky" eller "blomkål"
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  17:31:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den brune "skyen" i øyet er hestens "rullegardin. Derfor var den størst på det øyet der solen skinte på dere. Alle hester har en slik "sky" eller "blomkål"

Opprinnelig postet av Kajsa

Javel.. det er det den var til ja.. Jeg trodde jo først at Lopke hadde en svulst på øyet. Vet du hva den heter på latin?
Ang lyset forklarer det meg en del ja, for det er ikke alltid jeg kan se den :)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.