hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - nevzorov
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 nevzorov
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

carambee

Skrevet - 11/03/2006 :  12:22:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dikselen: Nei, han har ikke noe med forumet å gjøre, men hun sier jo at hun prøver å videreformidle hans meninger.
Du har nok et godt poeng der når du forteller om forholdene i russland. De har sikkert en annen væremåte, så det at vi synes han virker litt vel bastant er kanskje bare fordi vi ikke er vant til å høre sånt. Den andre debatten var jo om Norge er klar for en sånn som han. Da mente de fleste som svarte at han er nok litt vel ekstrem i sin tale måte. Men vi kommer nok etter når vi har vendt oss litt mer til han. Jeg mener ikke at hans meninger er ekstreme, men måten han bringer fram sitt budskap.
Det kan være nødvendig,men vil ofte føre til å dytte mesteparten vekk, mens noen blir "frelst" og hører på ham med en gang.

hm.. dette ble visst noe som hørte mest til i tråden som ligger under "dressur", menmen.

God reklame for filmen blir det jo da! Gruer/gleder meg til å se den.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/03/2006 :  13:24:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Dette ble en veldig rotete diskusjon, i hovedinnlegget falt jeg av poenget rimelig tidlig og måtte lese det flere ganger før jeg oppfattet om hun var negativ eller positivt til personen som omtales.
Diskusjonen sporet jo også litt av i forskjellige retninger, men det er vel heller ikke noe nytt her inne.

Selv er jeg under den oppfattelsen av at alt utstyr som er vanlig (bitt, pisk, sporer osv) er relativt ufarlig, så lenge man bruker det riktig.
Noen har dessverre misforstått og tror at sporene skal kjøres inn i hestens mage om den ikke vil gå frem, og pisken faktisk skal brukes til pisking.

Forøvrig har jeg ikke sett filmen, og tror ikke jeg orker heller. Jeg er svak.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  14:00:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette ble en veldig rotete diskusjon, i hovedinnlegget falt jeg av poenget rimelig tidlig og måtte lese det flere ganger før jeg oppfattet om hun var negativ eller positivt til personen som omtales.
Diskusjonen sporet jo også litt av i forskjellige retninger, men det er vel heller ikke noe nytt her inne.

Selv er jeg under den oppfattelsen av at alt utstyr som er vanlig (bitt, pisk, sporer osv) er relativt ufarlig, så lenge man bruker det riktig.
Noen har dessverre misforstått og tror at sporene skal kjøres inn i hestens mage om den ikke vil gå frem, og pisken faktisk skal brukes til pisking.

Forøvrig har jeg ikke sett filmen, og tror ikke jeg orker heller. Jeg er svak.

Opprinnelig postet av lino

Var hun negativ eller positiv da? Leste det 2 ganger men skønte ikke så mye av det jeg heller. Veldig rotete og forvirrende debatt og det er ikke fordi den sporet av.

Orker nok ikke se filmen , er også fryktelig svak.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  15:13:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun var positiv til treningsmetodene til Nevzorov, men sjokkert over skrekkfilmen som viste hvor umenneskelige noen kan være mot hestene sine.. tror jeg.. ja ja sånn oppfattet jeg innlegget.

Og at det var dumt at folk hang seg opp i "rett løft" under øvelser, men heller jobbe i harmoni med hesten.
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  16:06:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for oppklaringen lopke.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  17:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, takk lopke Følte at det sto på et annent språk

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  18:01:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk lopke, var akkurat det jeg mente he he... skulle nok ikke skrevet innlegget rett etter jeg hadde sett filmen. Snørr og tårer og hodet fullt av bilder )-:
Kanskje det hadde vært bedre å diskutert dette tema ETTER at flere har sett filmen, jeg var nok litt tidlig ute. Til dere som ikke vil se filmen "fordi" dere er svak?
GJØR DET LIKEVEL! Alle har noe å lære uansett hvor bra og mykt man rir, den kan også ha den virkning at den oppfordrer oss til å si klart i fra om vi ser andre som ikke behandler hestene bra. Jeg kommer akkurat tilbake fra 3t ridetur og må si at selv om jeg alltid har ridd på slakke tøyler og prøver å ri mest med setet og sjenkler (jeg har en gullehest da ) så vil jeg alltid se for meg disse bildene som viser hvordan bittene egentlig fungerer.
Jeg er IKKE mot bitt, vanlige i alle fall, men det er jo så kjekt når man kan komunisere med hesten på andre måter enn gjennom munnen.
I tillegg handler filmen om så mye annet enn bitt, den får deg (i alle fall meg...) til å tenke nytt/anderledes ang hestehold.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/03/2006 :  00:31:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg vet selv hvor ødelagt jeg ville blitt av en slik film, så jeg velger å ikke se den. Jeg vet hvor mye grusomheter som begås mot dyr rundt om i verden, trenger ikke se det på film.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  10:40:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet selv hvor ødelagt jeg ville blitt av en slik film, så jeg velger å ikke se den. Jeg vet hvor mye grusomheter som begås mot dyr rundt om i verden, trenger ikke se det på film.

Opprinnelig postet av lino

Skriver under på den. Sett nok alerede av grusomheter. Jeg kommer nok til å høre/se mer ufrivillig og det holder i MASSEVIS det om jeg ikke skal se på det fordi jeg "vil" også.

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:00:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Jeg selger filmen til deltakere på kurs, treninger etc. På den måten har jeg mulighet til å forklare hva de sterke senene innebærer, slik at de som ser filmen er forberedt. Samt gjøre oppmerksom på at Nevzorov nok kommer fra en ganske annerledes bakgrunn enn noen av oss kan forestille oss, og at han har opplevd hestehold under ganske annerledes forhold enn det 'vi her på berget noen gang har sett'.

Jeg har ikke sett de snuttene som kan lastes ned fra nett, men har blitt fortalt at det er en 'kortversjon' av det man ser på film, d.v.s. det er ikke alt. Filmen er i to deler, og den er laget som en dokumentar. Den første delen tar for seg historien (spesielt med tanke på bisling).

Man blir ikke ødelagt av å se denne filmen, tvertimot. Den er heller en tankevekker og bør vises til så mange som mulig slik at flere får opp øynene for hva men egentlig gjør med dyrene våre.

Ikke det at alle skal gå bort og brenne hodelagene sine, og kaste bittene - det er ikke det jeg mener. Men få en bedre forståelse for hva man gjør og hvorfor.

Endel av det som vises på filmen er ekstremt, og de som har god samvittighet ovenfor hesteholdet sitt, har ingenting 'å frykte' ved å se denne filmen. Den er vakker og grusom på en gang.

Redigert for å si at etter ønske fra Lidia og Alexander Nevzorov så går overskuddet fra salget av filmen til organisasjonen "Horse Trade Union" i Russland, som kjemper mot misbruk og mishandling av hester.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)

Redigert av - Destrier den 13/03/2006 09:44:14 Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  22:48:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
her er sikkert noen av de grufule bildene man kan se i filmen. får vondt i sjæla mi..

http://www.hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57

http://www.korumdalen.no/ Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  08:50:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Man kan vel si at vi har kommet et godt stykke på rett vei her i landet, med tanke på innføringen av feil og stil bedømning i lette sprangklasser.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 14/03/2006 :  11:41:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Du har rett i det Destrier. Er ikke bombesikker, men har hørt at alle lette klasser i USA dømmes på stil. De må kvalifisere seg gjennom pen ridning før de får starte noe høyere!

Her hjemme synes jeg det er mye stygg ridning i dressur. Synes noen dommere er for dårlige til å slå ned på stygg ridning, så lenge hesten ser flott ut...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 15/03/2006 :  18:17:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
det som slo meg med en gang jeg så bildene av hestene hans(?), var at de så lykkelige ut når de var med han... Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  13:40:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
nå har jeg sett filmen. ble litt skuffet over den jeg da. mye fælt og gråt en tår, men fikk ikke med med halvparten av hva han så pga rask teksting. det som er veldig positivt og som jeg likte var at jeg nå vil ta enda mer hensyn til hestene mine og avstand til folk som er harde mot hestene sine bare for å vinne pokaler.
hestene hans er absolutt lykkelige vil jeg si.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.