hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - En manns damehest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 En manns damehest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 04/02/2006 :  15:23:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flere som har en slik en?
Binner seg til få personer og er som et troll mot andre?

Rosita oppfører seg som en engel til meg og min søster.
Til mamma har hun 0 respekt. Skal steile osv. når hun skal prøve og holde henne.
Virker som hun hater menn!

Litt irriterende egentlig..

Hvorfor er enkelte hester slik? (helt sikkert noe med personligheten å gjøre)
Kan det evt. være noe med den første som tok seg av hesten om den hadde en dårlig start på livet?

Redigert av - Bustetrollet den 12/03/2006 22:54:48

ShyBoy

Skrevet - 04/02/2006 :  15:31:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er mora di mann?
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  15:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
^hehe : P

Det at hester ikke liker menn, kan jo f.eks ha noe med at den en eller annen gang har blitt håndtert dårlig av en mann før. (kan jo også være en dyrlege,hovslager e.l det..)
Men hunden min liker rett og slett ikke mørke menn med bart/skjegg. Litt flaut når vi møter innvandrere og sånn : P
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  17:16:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Til mamma har hun 0 respekt. Skal steile osv. når hun skal prøve og holde henne. Virker som hun hater menn!

Kan det evt. være noe med den første som tok seg av hesten om den hadde en dårlig start på livet?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

måtte le litt, kunne høres litt ut som du mente mora di var mann :p

Tilja er også slik. hester er jo slik at de hele tiden ser etter en mulighet til å stige i rang. Tilja aksepterer meg og venninda mi, som har hest her, som sjefer. men de fleste andre får problemer når de skal ri/håndtere henne. tror det har noe med at jeg å venninda mi håndterer henne daglig og har satt henne på plass flere ganger. hun har funnet ut at her nytter det ikke å stige i rang og hun trives med oss som sjefer. Tilja er nederst på rangstigen blant hestekompisene så det virker som hun har behov for og sjefe litt hun også, å lar det som regel gå utover hunden, eller mennesker.

hvorfor det er slik? er vel noe med hestens natur, men noen hester har kanskje større behov for og sjefe en andre, ikke vet jeg..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 04/02/2006 :  17:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Perla er og slik. Hun prøver å kaste av andre ryttere enn meg, frekk med andre osv. Til og med mot den ordentlige eieren, hun er frekk som f*** mot henne. Men hvis jeg leier og en annen sitter på, går det fint. Litt upraktisk, igrunn. Men det er sikkert fordi jeg har ridd henne inn, og steller med henne og trener henne osv..
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/02/2006 :  18:21:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Til mamma har hun 0 respekt. Skal steile osv. når hun skal prøve og holde henne. Virker som hun hater menn!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

måtte le litt, kunne høres litt ut som du mente mora di var mann :p
Opprinnelig postet av mariie.

Det vet da vel ikke du noe om

Men, det var ny linje.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  19:45:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har selv ei hoppe som er slik. Aliba, araber hoppa mi er også sånn....

Også mot alle fremmede er hun også sur og grinete og ser ut som den megga... Så hun er ikke alltid like populær blant folk nei...

Men, men de får synes hesten er så sur og merrete som de vil, for hun er ikke sånn mot meg... Blitt litt mer slik i det siste siden jeg ikke har håndtert henne så mye de siste månende...

Tok også veldig laaang tid før hun knyttet seg til meg, brukte vel 2 år eller noe på å bli kjent med denne hesten og komme inn på henne, men når vi først ble venner ble hun veldig avhengig av meg.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 05/02/2006 :  02:08:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Noen hester har dårlig erfaring med folk.... Da kan de fort forbinde erfaringene med folk som ligner "de slemme".
Mannfolk er ofte litt "uvørne" med kroppspråk. Usikre, fordi det er meningen de skal takle store sterke dyr, men så gjør de ikke det, hehe

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  10:43:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Enkelte hester vil så og si aldri slutte å utfordre rangen. Noen hester er "snille og greie" og derfor bryr de seg ikke om det er du, bestemor, pappa eller Bernt som henter hesten. Mens andre hester, og iallfall om de ikke helt har skjønt familiens "rangordning", vil nok så sikkert sjekke om de iallfall ikke kan få lillesøster, mamma og Per under seg. Kan hende Rosita er sånn.
Da tror jeg det har lite med det å være "enmannshest" (som forøvrig bør staves i ett ord, hvis ikke høres det ut som du prater om hesten til en mann) å gjøre, men med hestens personlighet som også vil få den opp i "trøbbel" mange ganger når den går sammen med andre hester hvor rangen ikke er helt definert.

Selvsagt kan det skrive seg fra andre ting, som usikkerhet, dårlig omgang med mennesker osv.
Litt vanskelig å si hva som stikker akkurat din hest da.

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  11:42:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss Viola er redd alle med grov stemme. Hun legger på ørene, sparker og biter. Vi har aldri opplevd det, jeg og lillesøster. Når det kommer menn for å se på henne stiller hun seg bak meg og legger på ørene. Engang ble hun så hardt behandlet (hun hater jo menn--> de tok henne hardt isteden for å roe henne ned) og da kom hun pilende etterpå og ga en av mennene et realt ponnibitt i bakenden. Hun glefset han rett og slett, før hun "flyktet" ut på beitet. Måtte bare le akkurat da, for det deres egen skyld at hun ikke liker dem.

Lille Miss vet hvor hun tilhører på rangstigen, men hun husker folk veldig godt, så når det kommer folk hun har negative opplevelser med, så er det piggene ut med en gang.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 05/02/2006 :  16:46:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Maxi liker faktisk pappa veldig godt når jeg er stressa, så blir Maxi også stressa, så da roer han henne fort ned og han liker henne også godt. Han har faktisk fått Maxi innpå hengeren en gang hun var skikkelig vrang, da jeg ikke klarte det, tror jeg ble litt sinna, så da fikk han det til, og han er ikke akkurat erfaren!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  11:41:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en dansk varmblods som ikke kan fordra menn, slett med å få hovslager til han
for han var en problem hest fikk jeg beskjed om. Begynte å undersøke litt rundt i området å
fant ei dame som skor ringte henne å hun skulle komme å sko ett par dager etterpå jeg advarte henne om at han var en problem hest. Dagen han skulle skoes kom å tro det eller ei han som var vill i øynene til skoeren før var snill som ett lam da det kom ei dame istedet for enn mann.
Etterpå så har jeg selv lagt merke til at han viker unna menn.
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  13:11:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Tassen var enmannshest før, da samboeren min hadde han. Nå godtar han de fleste, men man kan faktisk se tydelig om det er noe han ikke trives med.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  18:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Tzatziki hadde ikke respekt for mamma. Men det var fordi mamma måtte gi Tzatziki sprøyter etter at hun hadde fått en kvist i nesa, og dyrlegen trodde det var bihulebetennelse el. noe sånt :P
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  18:58:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Velkommen til min og Aromayo's verden ;) Nå har han funnet ut at han kan stikke av, når andre på stallen slipper han ut og inn for meg!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  21:42:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,hester er som mennesker.noen klarer vi oss rett og slett ikke uten,mens andre kan vi ikke fordra..men hestene er litt mere direkte og ærlige med sine meninger..regner med at dere ikke biter etter folk dere ikke liker.men er ofte en grunn til at de blir sånn altså.kansje moren din ikke utrykker seg slik hesten din ville.oxo at mammen din ikke helt forsto hva hesten mente.har sett dette noen ganger..men er vi mye sammen med hestene våre,å tar vare på dem.så synes de det er hyggelig å være sammen med oss,å tar vare på oss på sin måte..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.