hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - nevzorov
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 nevzorov
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  16:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg akkurat sett filmen og er både fysisk kvalm og rystet. Søkte på emnet for å finne ut om dette var debatert før og hva fant jeg? Jo....
"synes ikke samlingen til hesten er bra nok for å kalles høyere skole" ??!!??
Altså.. nå blir jeg så fortvilet at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..
Enda han er så bastant, krass og ekstrem, som noen kaller det, mister folk hele poenget hans.
"ser jo ut som han har bra kontroll over hesten ja, men..." DETTE ER JO IKKE POENGET!
Samspill, forståelse og frivillig ytelse, komunikasjon!!! Tror dere målet til M.R eller P.P er kontroll? Perfekt samling med vekt på bakbena bla bla bla...
Han sier det er mulig å få hesten til å gjøre det meste man ønsker uten å være stygg med den. Om man ikke henger seg opp i bitt/ikke må det vel i herrens navn være ting å lære? Om dere synes han er for ekstrem, fikk man se hvorfor han han er så krass som han er. Grusom regelrett misshandling av hestene med tilskuere, uten at noen griper inn. Nei, de heier og sjuer hestene bort når de prøver å unnslippe og flykte mot gjerdet. Det er det vondeste jeg har sett, trodde rett og slett ikke det var mulig. Alt fra små barn til godt voksne røsker og pisker hestene. Om dette er vanlig eller ikke driter (unnskyld) jeg i!! Det skal ikke skje.
Det er heller IKKE fint å se dressurhester "gå samlet" med 2 bitt og innsnørte som en kjøttrull! Sikkert mange som blir provosert men jeg har aldri hatt en pisk, ja... jeg tilstår jeg brukte ei grein EN gang jeg var sint, alt som kom ut av det var at hesten ignorerte meg og begynnte å ete (-:, så det droppet jeg. Ikke har jeg martingal, innspenningstøyler og.. vet ikke hva alt heter engang. Rir med bitt ja, fordi jeg kan ikke uten, men dette med å trene lange tøyler har jeg aldri skjønt. Hestene mine har aldri gått på annet en lange tøyler, styrer med stemmen og sjenklene som man er nødt å lære når man er alene om 3 hester og har 2 stk som båndhest (i grime)
Om de samler seg, har hodet for høyt eller lavt? Bryr meg ikke!!! De er lykkelige, rolige, har ikke vondt noen plass, er full i fanteri av og til og englebarn av og til... slik det skal være, ikke maskiner til for MIN glede og MIN tilfredsstillilse.
Noen som er sinte på meg nå eller?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen

Lopke

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  18:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei ikke sint her.. men hadde vært utrolig bra om du kunne legge en link til den filmen du snakket om?? Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  18:58:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den kan kjøpes portofritt på www.bomfrisal.no for 200,- kr. Vel verdt pengene! Uansett hvilke synspunkter man har (-: At en film kan være så flott og grusom på en og samme gang... det ligger en del bilder ute under en annen link her et eller annet med "se på disse.. grusomt" men å se det på film var virkelig rystende og man kan med en gang avskrive det som ble kommentert med "øyeblikks"bilder...
Vet du er engasjert i det meste her og jeg anbefaler den VELDIG!!!
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  21:12:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den kan kjøpes portofritt på www.bomfrisal.no for 200,- kr. Vel verdt pengene! Uansett hvilke synspunkter man har (-: At en film kan være så flott og grusom på en og samme gang... det ligger en del bilder ute under en annen link her et eller annet med "se på disse.. grusomt" men å se det på film var virkelig rystende og man kan med en gang avskrive det som ble kommentert med "øyeblikks"bilder...
Vet du er engasjert i det meste her og jeg anbefaler den VELDIG!!!
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg er så enig så enig. Tror det sitter noen experter her og der som vil kommentere både det ene og det andre vdr rene øvelser og teknisk ridning rundt denne mannen. Men..som du sier...det er da ikke poenget. Jeg blir helt matt... Skulle likt å se alle de ¨dyktige¨dressur rytterene vi har her til lands jobbe hestene sine til samme nivå men på samme nivå.....da på samme måte som han jobber, uten snarveier, uten utstyr, uten tvang, uten straff, uten skader og belastinger..osv osv. Glem det... Riktig samling, piaffe dit, piaffe datt, overtramp, dyp, høy, ryggaktivitet, schwung bla bla bla.... Spiller ingen rolle. Hestene hans gjør dette fordi de vil, de kan og de er fri og de syns det er gøy, de har en kjærlig respekt, de har selvtillit, de er motivert, de har det gøy, de er glade, de er friske, de blir sett og de blir hørt.

Han er kanskje ekstrem, han er kanskje kommersiell, han er kanskje smågal og en trollmann... Samme det, mannen er snill, han elsker hestene sine og han har et busdskap flere bør høre.

Puh.. Blir nesten ikke engasjert engang... nei da... Hehe..

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  22:15:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
AMEN OLEO!
Har du sett filmen?

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  23:56:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
har lyst å se denne filmen, men stemmer det at det er diverse uhyggelige bilder/scener i den?

--

kom plutselig over denne: http://www.hauteecole.ru/en/

og flere bilder, blant annet denne:
http://www.hauteecole.ru/en/photogallery.php?id=190&gid=17&min=27

Ferrari & Miriam

Redigert av - Ferrari & Miriam den 10/03/2006 00:15:55 Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  00:39:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
AMEN OLEO!
Har du sett filmen?

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg har sett den som ligger på Hauteecole...det er den samme ettersom jeg har skjønt, bare den som blir solgt her er oversatt

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  00:51:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har lyst å se denne filmen, men stemmer det at det er diverse uhyggelige bilder/scener i den?

--

kom plutselig over denne: http://www.hauteecole.ru/en/

og flere bilder, blant annet denne:
http://www.hauteecole.ru/en/photogallery.php?id=190&gid=17&min=27

Opprinnelig postet av Ferrari & Miriam

Må nesten flire litt jeg da.... Blir litt Marve Flesksnes.. Ela, åtte, peve.. Jorden kaller....
Til info så er innehaver av linken du sendte da mannen bak den aktuelle filmen. Nevzorov...og Hauteecole.

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  01:16:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vet, derfor jeg satte den inn...
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  01:57:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
[/quote]

Jeg har sett den som ligger på Hauteecole...det er den samme ettersom jeg har skjønt, bare den som blir solgt her er oversatt

Opprinnelig postet av oleo

[/quote]

Er det trailer klippet du mener på 2 minutt eller ligger det en hel film der??? oversatt eller ei.. har du en link??
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  02:15:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det er slik at filmen kan lastes ned av alle som er medlem av forumet deres. Vet ikke om den er oversatt, men teksten skal iallefall ligge et sted på siden den òg. Mener å ha sett den en gang.
Renate
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  02:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor da?? finner bare en online versjon som kobler deg opp til pay-pal.. Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  02:26:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror det er slik at filmen kan lastes ned av alle som er medlem av forumet deres. Vet ikke om den er oversatt, men teksten skal iallefall ligge et sted på siden den òg. Mener å ha sett den en gang.

Opprinnelig postet av Ildfuglen

Edit - oversettelsen av filmen (tekst) ligger her. Har ikke sett filmen så jeg vet ikke sikkert om det er riktig, men det virker slik..

Renate
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  02:31:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvor da?? finner bare en online versjon som kobler deg opp til pay-pal..

Opprinnelig postet av Lopke

Jeg er desverre ikke medlem av forumet, så jeg kan ikke si sikkert, men jeg har i allefall hørt at den skal ligge der.. Kan hende man må betale for å få laste den ned? *klø seg i hodet*

Kopi av melding:
How to obtain the movie...

Now you can obtain the film on DVD or by downloading it to your computer.

Here are the contacts:

In USA and Canada: Michael Bevilacqua, equiforme@yahoo.ca, www.equiforme.net .

In Europe: Hansi Sorensen firmapost@barefoot-saddle.no , http://www.barefoot-saddle.no/.

Dette er det eneste jeg fant ut utenfor forumet, på knappen "horse encyclopaedia". Men det står ikke noe om hvor man kan laste ned filmen..
*klø enda litt mer*

Renate
Gå til toppen av siden

Dikselen

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  03:04:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Filmen kan lastes ned fra Haute Ecole-siden - i små snutter, den har ligget ute lenge(og den er kjip...) - link her(tror man må være registrert for å få opp linken): http://hauteecole.ru/forum/viewtopic.php?t=947 br / " target="_blank"> http://hauteecole.ru/forum/viewtopic.php?t=947 br /
Om du er registrert med brukernavn/passord og ikke får opp linken skyldes det at hun som har opprettet forumet ønsker at alle nye medlemmer skal sende en personlig mail for å ha tilgang til den aktuelle siden hvor filmen er lagt ut(vet ikke om det har trått i kraft enda men leste et innlegg fra henne om det for et par uker siden).

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  09:58:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bomfri har fått rettighetene til filmen i Europa. Den er tekstet på engelsk, står at underteksten går fort, men en middelaldrende dame som meg klarte fint å henge med
Altså... har du sett filmen har du sett den! Dette er IKKE en film man TROR man har sett. JA, der er grusomme scener med regelrett mishandling! Jeg satt og skreik da jeg jeg så den, rystet langt inn i min lite ømfindtlige nord-norske sjel!!!!
Jeg har ikke for vane å gråte, har gjort det 2 ganger (har fått 2 nydelige jenter) men dette var sterk kost... Jeg tåler godt synet av blod, er vokst opp med slakting og som "hobby-veterinær", men jeg trodde rett og slett i min dyreelskende verden ikke at det var mulig å gjøre slikt mot hester(dyr). Dette er pur ondskap på film, ikke "engasjerte-i-øyeblikket" situasjoner og hva i herrens navn en del folk skal med hest forundrer meg sterkt. At det er lov å oppføre seg slik i det offentlige rom, på konkurranser og foran kamera (det er ikke snikfilming) er ufatelig!!!

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.