hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva har hesten din vært med på?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hva har hesten din vært med på?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 07/03/2006 :  18:42:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva har du dratt med deg følle(-ne)/unghesten(-e) din(-e) på?

Tenker da på det psykiske, sprøe ting osv.

Jeg må bare innrømme at jeg har gjort mye sprøe ting der jeg ikke i det hele tatt tengt på sikkerhet.
Har feks. syklet tur med Rosita. Holdt leiebåndet i den ene hånda så syklet vi ivei. Ikke noe langt da. Bare til naboen med utraffikert vei.
Senest idag dro vi sagflisballe med sele. Det gikk nesten skeis da! Jeg ba Rosita stå så hadde jeg selvfølgelig ikke noe å stoppe henne med enn de to taugene som jeg festa på sidene. Så hun gikk å jeg måtte bare stå på føttene bak henne. Heldigvis så stoppa hun da!!
Vi har hentet høyballe også. Med et tau som hang bak oss. Med fullt utstyr og hele pakka. Og joda. Vi har hatt en høyballe på ryggen også. Satte en forran meg. Den gangen red jeg bare med grime(hvor er sikkerheten? jeg glemmer den helt).
Så har vi kjørt sur med plenklipper traktoren.. Nesten samme som med sykkelen. Men denne ga fra seg lyd da.
Vi henter vann sammen. Tar med ett tau i grima så går vi ned til fjøset. der slipper jeg henne mens jeg går inn for å hente vann. Da står hun så søtt utom å venter. Når vi går oppover til stallen så tussler hun eller som en annen gås :D
Så var vi på tur i fjellet der vi klarte å ødlegge brua(ikke planlagt). Den knakk sammen. Heldigvis så var det bare ei lita bru. Og ingen skade skjedde.
Rosita har vært inne i gangen her en sommer. Tok henne med inn en tur.

Huff, nesten litt gøy, men så har vi godt forhold også da

Redigert av - Bustetrollet den 07/03/2006 18:44:33

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:07:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Noe av det sprøeste jeg må ha gjort, og som sikkert så like sprøtt ut, var engang jeg bestemte meg for å ri på tur med Gina (fjordingen), MED spot ( minishettisen) i tau. Siden han hadde tendens til å stoppe innimellom, var jeg så dum at jeg bestemte meg for å binde tauet hans rundt livet mitt.. Det endte med at den ene gikk, og den andre stoppet, og en viss person havnet mitt i mellom, med et brak i bakken!

Det mest idiotiske jeg har gjort, skjønner enda ikke hvordan jeg klarte å finne på noe så "blondt"!!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 07/03/2006 :  20:45:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noe av det sprøeste jeg må ha gjort, og som sikkert så like sprøtt ut, var engang jeg bestemte meg for å ri på tur med Gina (fjordingen), MED spot ( minishettisen) i tau. Siden han hadde tendens til å stoppe innimellom, var jeg så dum at jeg bestemte meg for å binde tauet hans rundt livet mitt.. Det endte med at den ene gikk, og den andre stoppet, og en viss person havnet mitt i mellom, med et brak i bakken!

Det mest idiotiske jeg har gjort, skjønner enda ikke hvordan jeg klarte å finne på noe så "blondt"!!

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Hehe.. ser det for meg
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  21:10:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha ser for meg Anne mellom de 2 hestene

Sokken var flink til å dra løs biler som sto fast i snøskavlen Brukte arbeids sele og tømmer i orene og et slepetau og hekta på og Sokken dro Flinke hesten som har gjort søring av seg...

Bajass tja har vært prøvekanin han også med utstyr og rideveier ol.

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 07/03/2006 :  21:55:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Da Matilda var ung skulle vi venne henne til alt mulig. Ofte når vi leide henne kjørte en med bil bak, foran og forbi oss mens sjåføren tutet som en gal, hehe.
Hun ble longert over de rareste ting, elver skumle presenninger osv. Det er ikke bare på flatmark man kan sende hesten i volte rundt seg:)

Det sprøeste var vel når vi smelte kinaputter i ridehallen. Etter noen smell sto Matilda der å slappa av som bare det selv om det sa pang her og der. Desverre kom noen springene å kjefta oss ut. Sånt kunne vi da ikke gjøre!!!
Vi hadde jo sjekka at ingen skulle ut å ri og nesten alle hestene hadde "lagt" seg, det var sent på kvelden... men kjeft,det fikk vi, som vanlig... hehehe

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  23:03:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det sprøeste jeg har vært med på må vel være da jeg skulle være med og hente en hest, men det viste seg at hengeren befant seg i Mo i Rana. Siden det "bare" var en mil tilbake til stallen, fant vi ut at jeg kunne sitte i bagasjerommet(!) i bilen mens jeg holdt hesten i longetau bak.
Dette gikk over all forventning, helt til vi fant ut at hesten var livredd vannpytter (det hadde regnet godt den dagen). Hoho, mange spennende situasjoner der ja, hvor jeg hang ut av bilen med en hest på slep.

Det morsomme er jo at vi fikk veldig mange koslige kommentarer av folk som var ute og gikk tur osv. Men jeg tror neppe politiet hadde blitt særlig blide om de visste dette..
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  23:18:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hehe, mye sjukt folk finner på;) Det verste jeg har gjort, må ha vært å binde fast tøylene i et tre, og gå fra hesten. Det var sent på kvelden, og jeg og ei venninne rei forbi der en kamerat av meg bodde. Han kom ut da han så at vi kom forbi, og spurte om vi ville ha kakao. Kalde som vi var, frista det veldig, og siden vi ikke hadde noe annet å binde dem i, bandt vi dem i tøylene til et tre, og lot dem stå der. Vi såg dem riktignok fra kjøkkenvinduet der vi satt, men jeg innså i ettertid at dette var noe som kunne ha gått fryktelig galt, dersom hestene hadde blitt skremt av noe.

Ellers må det mest komiske jeg har gjort noengang, vært å prøve å leie 3 hester samtidig. Alle hestene var kjempesnille, så det vakke no problem. Skulle leie dem fra beitet og ned i stallen, og da det var et stykke, og jeg var rimelig lat, orka jeg ikke å gå 3 (6 ganger egentlig..hehe..)ganger frem og tilbake. Vel, det sier seg selv at det blir problematisk, når den ene hesten går sinnsykt fort, og de to andre går veldig sakte. Så der gikk jeg, klemt mellom hest nr 1 og 2, mens jeg prøvde å dra med meg hest nr 3, som gikk sykt sakte. Okei, jeg kom meg da ned til stallen, men det jeg IKKE hadde tenkt på, var hvordan jeg skulle komme meg inn i stallen med 3 hester. Måtte først gjennom ett rom, før man kom inn i selve stallen. Og det sier seg jo selv at 3 hester ikke kommer inn gjennom samme dør, som er 1 meter bred. Vel, der sto jeg da, med 3 hester, utafor stallen, ingen steder å binde noen av dem, jeg kom meg ikke inn i stallen, og kunne heller ikke la noen av dem stå igjen aleine ute, for da ville de antageligvis stikke av. Heldigvis kom stall eieren hjem fra jobb akkurat da, så silte han seg opp å såg litt rart på meg, før han begynte å le og lurte på om jeg ville ha hjelp ;) Etter det har jeg kun leid en og en hest om gangen, hehe..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  09:02:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hehe, godt å høre at det er fler som ikke har vært like fornuftige alltid
I mine første år som hesteeier prøvde jeg og mine to søstre litt forskjellig med ponniene våre...

-Første rideturen jeg kan huske var da jeg og søstra mi klamra oss fast oppå en løpsk islandshest. Hun i salen, jeg bak. Alt vi kunne var at å dra i tøylene betydde stopp, hælene i siden var gassen, og å styre til høyre og venstre med tøylene. Hørtes greit ut! På med hjelmen, opp på hesten og avsted vi dro Problemet var bare at styring, brems og gass ikke virka helt som de skulle. Utrolig nok overlevde hesteinteressen

-Skulle prøve å kjøre med nordlandshoppa mi. Om hun var innkjørt er lite sannsynlig, men vi fant en gammel sele på låven og hengte fast et aakebrett med tau bak henne. Gikk fint det, helt til shettis-rakkeren vår fant ut hun skulle få panikk i det hun passerte, og dermed var det i gang... Den eneste skadde var heldigvis akebrettet, som var totalvrak.

-Hadde ikke særlig peil på om salene passa eller ikke den gangen, og skulle prøve shettis-westernsalen på nordlandshoppa, Hun hadde to runder med bukking før jeg steg opp, og jeg ble ikke sittende lenge i salen før jeg ble slengt rett i bakken. Etter det kalte jeg ikke det å bare senke hodet og slå bakut for bukking lenger! Er noe annet når hesten virkelig går inn for å fjerne det den har på ryggen gitt Stakkars Tøvi, bra hun sa tydelig i fra hvertfall

-Et annet stunt var å tømmekjøre shettis og nordlandshoppa samtidig på glatt vei. Dressuren på ponnirakkerne var det så som så med, og det tok ikke lang tid før tømmekjøringen gikk over til å være snørekjøring der jeg stod på beina og ble dratt avgårde på isen. Gampene løp friskt i vei, og å prøve stoppe dem var ikke enkelt uten fotfeste Gikk godt det også, for de løp aldri lengre enn hjem til fjøsdøra

Redigert av - Asbjørg den 08/03/2006 09:06:56 Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  23:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Gamle hesten pleide å lede 17 mai toget.....

Og det dummeste jeg har gjort er vel en gang jeg skulle hente 2 hester fra et beite til stallen som var et stykke å gå da,kjente ikke hestene så veldig godt for dette var en plass jeg jobba da men visste at hvertfall den ene var veldig rolig og snill.Så lat som jeg var tenkte jeg at det sikkert ville gå bra å ri denne snille hesten i grima med den andre på slep....
Så hoppa opp og det første den gjorde var å ta ut i full galopp,jeg satt oppå der uten kontroll og i tillegg holdt jeg jo denne andre hesten og, så endte med at jeg måtte slippe den og så hoppe av selv for å klare å stoppe hesten,heldigvis stoppa begge hestene da og fikk tak i dem å gikk resten av turen ja...Heldigvis ble jeg ikke oppdaga,da hadde det sikkert blitt sparken på dagen;)

Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  16:18:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... Godt å høre at det ikke bare er jeg som gjør litt gærne ting! Det "lureste" jeg har gjort var vel å ri sprang baklengs på hesten :P Men ellers så har jeg ridd ponnin i karnevall-tog, ridd tur i jokey-stilling (helt til hesten bråstoppa...) og så var det en gang vi skulle løshoppe, men i stedet for å hoppe hinderet (50cm) hoppa ho gjerdet (110cm) og stakk hjem, med meg løpende etter...

Må bare legge til: Har også pakka hesten inn i plastik og tørka den med hårføner og støvsugd den... (en gang, aldri mer)

Redigert av - Lita<3 den 09/03/2006 16:19:49 Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  17:50:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Jeg må virkelig si det at jeg har vært ganske "uansvarlig" noen ganger når jeg har ridd. Jeg har gjort så masse dumme ting som folk sier man må passe på å ikke gjøre.
En gang bestemte jeg meg for å hoppe barbakk og det var jo ikke noe problem i seg selv, helt til jeg bestemte meg for og stå oppå og hoppe, jeg red da en fjording som var flink til og bukke, og like før hoppe, bukket han jeg ble kastet opp på nakken hans, han hopper over og jeg datt av bak. Det var teit.

Jeg har også syklet med hest og det gikk helt bra. Jeg har tilogmed kjørt vann med scooteren min inn på beite fordi jeg syntes det var så tungt og bære. Dårlig ide!!! Også tekte jeg at jeg kunne binde meg til tungdølen med ski bakpå hhaaha, DUST!!! hvem galloprte av gårde i vill fart, med meg på slep som halte i tøylene og joda.!!!
Så jeg tror alle gjør litt rare ting iblant, men det er det som gjør det gøy

sooove ja takk Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  20:18:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Å, herrregud! Lo godt nå ja *vondt i magen*

Har støvsugd hesten min en gang, det gikk veldig bra. Tror hun likte deg faktisk!

Var også en gang jeg skulle på ridetur men stoppet hos nærmeste nabo og ble bedt inn på pizza. hvor gjør man da med hesten? går de 100 meterene hjem og setter den fra seg? Nix! Den binder man i tøylene i hagen ved epletreet som ikke hadde epler på seg. Hadde du driti der hadde jeg daua

Hadde sommerjobb på Prøysenhuset i fjor sommer. Hadde barneridning ute på parkeringsplassen der under Prøysenfestivalen. Stakkars Blida sto ved prøysenstua om antten og fikk dermed med seg Åge Aleksandersen-konsert ol. Tror jeg hadde klikket, men ikke den dama der. På parkerigsplassen var det trailere +++. Ikkeno problem. Og da orkesteret startet å spille for full, da sovnet hun

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  20:35:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hehe.. Mye morro her ja! Støvsugt hesten ja Ane!
GO, GO, GO!!! hehe....

Har lært Brave Star å hoppe over gjerdet jeg. Og så Snøkjørte jeg og søskenbarnet mitt med han en gang. Hun red og jeg sto bak på FARLIGE ski! (Ifølge Brave Star). Løp like godt ut han.

Var å bada med Daytona i sommer og la knakk treèt hun sto bundet i så hun fikk halvveies panikk og holdt på å løpe ned en stakkars dame som lå og solte seg på et håndkle! UPS!

Sikkert gjort mye annet rart også. *Kommer ikke på i farten*

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  13:44:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
hei =)

Godt å vite at d finst fleire merkelege menneske rundt om i landet.

Lita<3 og eg har vel gjort en del av d samme, hoppa baklengs, rid tur i jockey-stilling, hoppa sittande sidelengs på hesten, ridd to stk sittande baklengs, ridd på tur i lag med bestevenninda mi der vi haldt kvarandre i hendene heile turen...

ja, ka du sei Johanne, vi ørstinga jer mykje rart!!??

Har sikkert gjort mange andre rare ting, men d va dette eg komm på...

Helsing Ida&Linndi =)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  15:43:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ane: jeg støvsugde Miss under røytinga i 2003 jeg =) Hehe..

Tja, jeg har gjort mye rart. Ikke med Miss, men med gamlehesten, Sonja. Vi kjørte traktor (bandt Sonja fast, heldigvis diltet hun rolig etter), dro barnepulk (med en baby oppi, ups..) og dro med oss høyballer bare med sele og uten grime/hodelag. Heldigvis gikk det alltid bra =)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  00:57:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Har funnet på mye sprøtt med hestene opp gjennom året, var vel første shettishoppa jeg hadde som måtte gå gjennom det meste. Henne sykla jeg turer med, red på tur skogen med bare grime og leietau, bandt fast i firehjulingen og kjørte tur med henne på den måten (heldigvis gikk det bra!). På ei araberhoppe som mora til ei venninne av meg fant vi ut at vi skulle prøve å ri uten noe på hesten. Satt oppå uten sal, grime, hodelag eller noe. Dette gikk forholdsvis greit til hesten skvatt og satte i gallopp. Hadde litt problemer med å finne ut vordan jeg skulle stoppe da ja. Så kom venninna mi på den geniale ideen å hoppe av i fart. Dette ropte hu ut, og hesten bråstoppa, noe jeg ikke gjorde...

I tillegg til dette så har vi gjort en del sprøtt i stallen, heldigvis var det stødige og trygge fjordinger (for det meste):P. Om vinteren en gang fant vi ut at viss vi selte på hesten og satte på kjerre, så gikk det fint ann å binde fast akebrett i denne. Dette var jo ganske morsomt, så vi kjørte i full fres på jordet med to akebrett hengende bakpå mens de som satt oppi akebretta prøvde og dytte hverandre ut...

Har forresten klart å gjøre det samme som anne:p, jeg red også en fjording med shettis som håndhest. Problemet var bare at shettisen gikk fortest, og smart som jeg var hadde jeg knytta tauet rundt magen. Fjordingen hadde helt nedklippt man. Så dette endte med at jeg ble dratt oppover nakken på fjordingen, og da senka hu hodet og jeg trilla av.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.