hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "The pit bull problem"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 "The pit bull problem"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  17:26:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Film

Syns denne filmen sier veldig mye.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 02/03/2006 17:26:41

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  17:53:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan bare si at den pitbullen jeg kjente var verdens "søteste" lille sak man kan tenke seg - oppvokst sammen med sønnen til samboeren min uten noe problem i det hele tatt.. Jeg hadde også mange koselige kvelder på sofaen med den når jeg passet den.. Så vil si meg enig med det jeg så av filmen, pitbullen er en hund som har fått ufortjent dårlig rykte pga at den har blitt en del av et belastet miljø - ofte disse som vil har sånne hunder.. Før er det andre hunder som har hatt den rollen, bare se på doberman, rotwailer og shãfer`n.. Alle disse er idag "stuerene" hunder etter at pitbull kom å tok over deres rolle som "slem hund".. Om noen år vil det være noe annet som har fått den..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 02/03/2006 :  19:45:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Pit er en hund som er veldig tøff psykisk, i likhet med flere andre terrierraser og dogger. Det er der problemet ligger, at den er veldig lett å ødelegge om den kommer i feil hender. Filmen viser det bra, synes jeg, at det er en tillært oppførsel og ikke noe som ligger instinktivt hos den, selv om den er avlet til kamphund. AmStaff er i slekt, men har vel mer bevisst blitt avlet lenger i retning familiehund i forhold til pit'n.

At den ser tøff ut, og derfor er eid av mange 'uhumske typer' hjelper vel ikke akkurat på ryktet dens, da man som oftest kun hører om det var personer angrepet av en pit bull terrier, og det er det eneste man hører om hundene. Rasen skal være veldig lojal mot familie, men samtidig veldig beskyttende, som er et problem med tanke på at den angripe lettere enn andre raser, om dette enten blir oppmutret eller ikke trent bort. Men i likhet med de fleste andre hunder fungerer denne fin som familiehund, bare den får rett trening og oppfølging som liten.

Det er jo også det, at de fleste ulykker med hund faktisk skjer enten med småhunder, eller golden retriver av de større, da disse ikke blir sett på som like farlige og derfor heller ikke 'lest' tide.

Dobermann, schäfer og rotweiler som nevnt over er jo også hunder som har hatt eller har rykte på seg. Dobermann var avlet fram av en slakter eller torpedo, husker ikke helt, rett og slett for å skremme unna uønskede folk. Både rotweiler og schäfer er vel opprinnelig gjeterhunder, men er også begge raser som har blitt brukt av blandt annet politi og militær fordi de er tøffe psykisk. Finnes en del uønsket atferd blandt visse linjer her også..

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  00:04:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Merket at jeg ble både litt rørt og flau av denne videoen. Jeg har aldri likt pitbuller før, mye pga den har angrepet og bitt mennesker og at den alltid blir fremstilt som slemog ondskapsfull. Men etter at jeg har sett denne videoen nå, så har jeg forandret synet på dem(høres kanskje rart ut, men det har jeg altså). Skjønner nå hvorfor noen hunder blir som dem blir, det er som oftest eierne sin skyld, ikke rasen og hunden sin skyld...

Så da har ihvertfall Pitbullen fått en mindre person som prater dritt om den...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  14:48:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
ingen dyr er slemme i utgangs punktet.. det er som de sier i filmen.. det er menneskeskapt...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  15:26:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Merket at jeg ble både litt rørt og flau av denne videoen. Jeg har aldri likt pitbuller før, mye pga den har angrepet og bitt mennesker og at den alltid blir fremstilt som slemog ondskapsfull. Men etter at jeg har sett denne videoen nå, så har jeg forandret synet på dem(høres kanskje rart ut, men det har jeg altså). Skjønner nå hvorfor noen hunder blir som dem blir, det er som oftest eierne sin skyld, ikke rasen og hunden sin skyld...

Så da har ihvertfall Pitbullen fått en mindre person som prater dritt om den...

Opprinnelig postet av lillings

Man har lett for å dømme når man ikke har noen erfaringer med disse hundene selv, å jeg kan jo skjønne det.

Dere husker kanskje den episoden hvor en gutt ble drept av Huskyer?
Rundt denne tida når dette hadde skjedd fikk jeg en del blikk når jeg var ute å gikk med Huskyen min, og det var folk som spurte åssen slag denne hunden var, når jeg sa det fikk jeg kommentarer som "Er ikke den farlig da?".
Men lille hunden min ville aldri gjort noen noe vondt.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  16:04:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Enig med dere alle, det er menneskene som håndterer hunden som bestemmer hvordan den oppfører seg.

Mange andre hunderaser som er mye farligere mtp at de ikke sier ifra før de biter.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  21:39:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
De sier jo at på en "farlig" liste over hunderaser så liger pit bullen på 4, nedenifra.
Eller noe sånt. Dere ser det på filmen ;)

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  23:35:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det siste bildet smeltet meg fullstendig .

Pitbuller er vakre hunder. Og intense. Som Christin sier, så er de veldig hengivne mot de personene de mener hører til seg. De ville aldri i verden drømme om å skade barnet i sin familie, men kan bli illsinte og sjalu om de ser en fremmed legge hånd på det. Denne 'agressiviteten' må trenes vekk. Men, de som velger en pitbull, eller annen kamphund, vet også dette. Det er først når uvitende folk som synes den hunden er tøff skaffer seg en pit at den blir farlig. Og det er fryktelig synd, for det er flotte hunder...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  00:01:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fiin film
Likte ikke de bildene av de skadete og fryktlige tynne hundene. Den ene brune så ut som den hadde vært dø i noen år alt

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  11:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett en del på Animal Planet,og "dyrepolitiet" i store byer i USA. Dopmiljøer og hundekamper går ofte hånd i hånd,og hundene blir behandlet deretter. Når de blir skadet,behandler de dem selv pga. at de er ulovlige. Helt sykt hvordan disse hundene holdes,de lærer å være agressive mot andre hunder fra de er små. Jeg vil ikke si at det er den sterke psyken som gjør de så farlige,men at de er psykisk nedbrutt og ødelagt. Problemet er at det er mulig å få de til å kjempe,i stedet for å gjøre det hunder normalt gjør,overgi seg når overmakten blir for stor.
Jeg har selv sett pitbull/staffordshire angripe en hund,og det skremmende var at den ikke leet et øyelokk før den hang seg fast.

Jeg er glad for at "bullene" er ulovlige i Norge,og jeg håper at myndighetene klarer å stoppe den ulovlige avlen som foregår i det skjulte. Hundene er selvfølgelig helt uskyldige,og det er trist at de må avlives,men jeg synes det er bedre enn at de brukes til ting et liv skulle vært spart for. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk på død og liv må ha "buller" når det finnes så mange andre raser.

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  11:58:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Favorittrasen min er Dobermann, og min store drøm er å ha en stor kraftig hannhund. De er de vakreste hundene jeg vet om, og selvom mine foreldre spøker med at da kommer ihvertfall ikke de på besøk, så er det ingenting som kan stoppe meg. Dobermann er jo også ofte misforstått, kanskje i noe mindre grad en Pitbuller, men allikevel. Flotte hunder, og de eksemplarene jeg har møtt er noen av de mest hengivne og trygge hundene jeg noen gang har vært borti.

Fikk tårer i øyne av å se på den filmen.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  15:08:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
der jeg bodde før var det en blanding av doberman/rotwailer..
en så snill hund har jeg ikke borti engang, samme med den andre nabo hunden som hadde pitbull i seg, så snill og søt atte..
sprettballen som den populært ble kalt, hoppet over alle typer gjerder..
flere hunderaser som har fått et stygt rykte på seg..tilogmed golden retriever har fått et dårlig rykte, noe som er veldig synd..golden retriever er min faovritt rase, og jeg skal ha en sånn når jeg blir stor

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  15:46:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Golden retriver er vel omtalt som farlig fordi de ikke sier ifra før de biter.

Men hunder er som hester: De blir hva eieren(e) gjør dem til.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  22:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når det gjelder golden,tror jeg mye av grunnen er at de er så populære. Mange familier anskaffer seg rasen fordi de er kjent for å være godmodige,og "barnevennlige". Når det finnes så mange eksemplarer av rasen,blir statistikken litt missvisende,spør du meg.. Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  22:38:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Statesikken ang hundeangrep der golden ligger høyt oppe er prosentvis og da har det ikke så mye å si hvor mange eks det er av rasen, derfor vil den ikke bli så missvisende.. Tror at mye av grunnen til at golden ligger så høyt er at den er "jo så snill så" det gjør jo ikke noe at ungen bruker den som klatrestativ, hest, kjøretøy drar`n i ører/hale osv..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.