hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "The pit bull problem"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 "The pit bull problem"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  21:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er helt for forbud av såkalte "kamphunder". Jeg er fullt og helt på det rene med at der ikke er hundens feil at den blir som den er, men så lenge slike hunder så lett havner i feil hender, er det etter min mening mye bedre å forby dem enn å la dem leve et "feil" liv.

Var nettopp en Amstaff som angrep og drepte en annen hund her jeg bor. Beit den i strupen og slapp ikke før det hadde gått en halvtime...
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 05/03/2006 :  21:42:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk på død og liv må ha "buller" når det finnes så mange andre raser.
Opprinnelig postet av Kine og Tassen

Hvorfor skal man ikke få lov? Fordi det er så mange 'fælinger' som har dem? Om man skal si sånn, så er det jo ingen raser man på død å liv må ha, siden det er så mange andre.. Hvorfor vil folk ha en spesiell hunderase?

Dessuten er en 'bulle' en bull terrier, ikke en pit bull terrier

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 05/03/2006 :  21:49:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er fullt og helt på det rene med at der ikke er hundens feil at den blir som den er, men så lenge slike hunder så lett havner i feil hender, er det etter min mening mye bedre å forby dem enn å la dem leve et "feil" liv.
Opprinnelig postet av batta

Derfor det absolutt også burde være en slags kontroll av mennesker, eller 'lisens' på å få holde dyr, og da særlig hund som lett kan bli såpass farlig..

Gå til toppen av siden

Piaff =)

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  15:46:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke hunderaser er egentlig ulovlig i Norge??Finner det ikke ut=(..
Mine yndlingshunderaser er bullterrier og amstaff..Kjenner til disse hundene,og de jeg har vært borti har vært verdens snilleste familiehunder,bokstavelig talt..
Det er virkelig sant som de sier,dyra blir som eierne..
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  20:07:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at grunnen til at hundene er forbudt i Norge, er at de kan bli voldsomt aggresive hvsi de havner i feil hender. De er meget følsomme, og lett å påvirke i feil rettning. Derfor må og bør bare de som har erfaring med hunder og er bestemt, men samtidlig kjærlig, ha disse hundene.

Jeg kjenner ei rotweilertispe, hun var kjempesnill som valp, men var tre dager borte fra eieren pga. at eieren skulle bort en tur til utlandet eller noe slikt. Hunden ble behandlet så stygt av ene ungen til de som passet på tispa, at hun etterpå knurrer bare hun så unger. Hvis du var barn selv, måtte du treffe hunden flere ganger før den ble trygg på deg. Etter det kom hun å la seg i fanget på deg for å sove! Alle hunder kan være snille og trygge bare de behandles riktig fra begynnelsen! Det skal så utrolig lite til for å ødelegge følsomme hunder.

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 28/03/2006 :  20:11:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Hunder som er ulovlige, er vel helst hunder av kamphundtype, eller i amstaffens tilfelle, likner på en annen. Vet ikke alle, men de jeg komer på akkurat nå er jo pit, amstaff, dogo argentino og fila brazileiro (tror jeg den heter).

pit og amstaff har jo vist at de kan fungere fint som familiehunder, men at særlig pit'n er påvirkelig av feil folk til å bli skummel.
Dogo argentino er vel fortsatt avlet som tilnærmet ren kamphund og har visst et veldig ustabilt psyke. Dette er jo også såklart individuellt, og du finner sikkert fine hunder der også. Noe samme med filaen, og den er svær i tillegg, og da er det ikke så kult om det smeller..

Som en oppdretter har skrevet om fila brazileiro:
Some breeders breed the Fila to have a temperament in which they say is more like the original Fila Brasileiro temperament. One breeder who claims to breed to the original Fila type states, "You cannot socialize a Fila to like people. You can obedience train them so that you are in control, but you cannot socialize them to like people. A Fila WILL attack a stranger. Period. If they have the proper temperament, they WILL. "Ojeriza" translates to "Hatred and loathing of strangers". You do not make them mean and vicious... they ARE... and there is no doubt about it. They are not a dog for a person who has an active social life.

Redigert av - NinjaChristin den 28/03/2006 20:27:21 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  23:33:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne såg rar ut.... Mye høyere bak enn ved manken.... Salrygget??? *flirer*
Gå til toppen av siden

Piaff =)

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  14:46:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk takk NinjaChristin=)..Nå vet jeg mye mer.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.