hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hør min bønn!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 hør min bønn!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  12:31:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hei
har lest på en del debatter her at det går veldig mye på rytterens størelse på heste og ponni raser!

hvorfor gidder dere egentlig diskutere dette?

alle hester/ponnier er forskjellige inndivider og noen tåler mer en andre!
sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til og være!

hvorfor ikke la vær og diskutere dette?

for mange kan føle seg såret av hva folk sier!
tenk litt på det!

da tenker jeg på innlegg som!

glad jeg ikke er i hans hovspor
eller ja du rir vel mest for din egen del og ikke ponnien osv osv!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

lino

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  13:08:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
En generell diskusjon på størrelsesforholdet mellom hest og rytter ser jeg ikke problemet med, veldig mange temaer berører ting som noen potensielt kan bli såret av.
Innlegg som går direkte på person, er unødvendig og man burde holde seg for god til det.

Men noen mennesker velger å dele veldig mye personlig på forum, og da bør man egentlig regne med reaksjoner som ikke nødvendigvis er positive.
Man velger selv hvor mye man vil dele, og man kan ikke diktere andres reaksjoner.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:18:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

hvofor lager du en tråd om det da?
ikkenoe vits å ta oppigjen dette vel...

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:44:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det blir vel også diskutert fordi noen spør om de virker for stor/små til hesten deres. I det tilfellet du hentyder til kom brukeren selv ut med problematikken om hun var for tung eller ikke.
Men er enig i at sygge kommentarer er en uting.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  18:18:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Barfot eller sko
Utegang eller stall
Liten gul eller stor brun
dette er noen ting som er en diskusjonssak, nettopp fordi det ikke er noe fasitsvar. Og det samme med store ryttere (uansett eller om det er høyde eller vekt) på små ponnyer osv, så finnes det ikke fasitsvar, og vi må ha egne meninger og tanker. Ok, du trenger ikke skrive ALT du tenker, men det må være lov å diskutere det.

Red en Nordlandshest i dag pga eieren ikke fikk han til. Og jeg må ærlig si at jeg følte meg som en skyskraper på han!!! Koselig å ri han, og jeg vet han ikke hadde problemer med vekten min, men likevel ALDRI I LIVET om JEG hadde kjøpt noe såpass lite!!! Men igjen det er min smak og min tankegang.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  19:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor er dette lagt under hesteraser??

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  19:10:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det lurte jeg også på, men svarte nå likevel...

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/02/2006 :  19:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull the best 4 life skrev:

Kopi av melding:
hvorfor gidder dere egentlig diskutere dette?

Kopi av melding:

Nå har faktisk den diskusjonen lagt seg.

Så drar du den opp igjen, det er du som vil diskutere det virkere det som.

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 27/02/2006 :  21:02:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forstår heller ikke hvorfor du tar oppigjen denne saken.. Når man holder til på et offentlig forum så må man regne med at ikke alle er enige, og i hesteverdenen så er det hvertfall mange ulike meninger og måter å gjøre ting på
Tror man må følge magefølelsen sin på ting og ikke lese seg blindt på det andre skriver her. Selv om et par stykker mener at hun er for stor til å ri denne ponnien så er det et flertall som mener at hun kan ri den uten problemer. Hvorfor da fokusere på den negative tilbakemeldingen?

Håper du selv lar denne saken ligge nå, for jeg tror alle andre er ferdig med den
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2006 :  12:46:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og i hesteverdenen så er det hvertfall mange ulike meninger og måter å gjøre ting på

HELDIGHVIS!!

Kopi av melding:
Tror man må følge magefølelsen sin på ting og ikke lese seg blindt på det andre skriver her. Selv om et par stykker mener at hun er for stor til å ri denne ponnien så er det et flertall som mener at hun kan ri den uten problemer. Hvorfor da fokusere på den negative tilbakemeldingen?

Bra forklart Tebj0! Henger meg på den!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  19:34:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg vil gjerne at det sluttes å diskutere om meg her inne!!! Er blitt nok person uthenging av meg nå synes jeg, og har derfor trukket meg vekk fra forumet her. Er kun innom en sjelden gang i blant og titter etter linker jeg vet finnes her. Også trykket jeg ved en feiltagelse inn her og så denne... Ble skuffet kan man si...

Til de som synes jeg er for stor for hesten min:
Dere for be dyrlegene her og dyrevernet komme og ta en titt så får vi endelig oppklart dette en gang for alle!! Så vi får denne saken ut av verden! Og kom gjerne å se selv! Er også masse bilder og filmer på hjemmesiden min! Masse bilder på vipen min også.

Mine siste setninger her inne:
Jeg og Tigergutt er tatt ut på landlaget i brukshest ridning siden vi kom på 2. plass i NM i fjor. Så første helgen i mai reiser vi til Sverige for å delta i Nordisk og kjempe mot de beste av de beste .

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  19:46:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg og Tigergutt er tatt ut på landlaget i brukshest ridning siden vi kom på 2. plass i NM i fjor. Så første helgen i mai reiser vi til Sverige for å delta i Nordisk og kjempe mot de beste av de beste
Opprinnelig postet av Roxira

Gratulerer

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  19:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil gjerne at det sluttes å diskutere om meg her inne!!! Er blitt nok person uthenging av meg nå synes jeg, og har derfor trukket meg vekk fra forumet her. Er kun innom en sjelden gang i blant og titter etter linker jeg vet finnes her. Også trykket jeg ved en feiltagelse inn her og så denne... Ble skuffet kan man si...

Til de som synes jeg er for stor for hesten min:
Dere for be dyrlegene her og dyrevernet komme og ta en titt så får vi endelig oppklart dette en gang for alle!! Så vi får denne saken ut av verden! Og kom gjerne å se selv! Er også masse bilder og filmer på hjemmesiden min! Masse bilder på vipen min også.

Jeg og Tigergutt er tatt ut på landlaget i brukshest ridning siden vi kom på 2. plass i NM i fjor. Så første helgen i mai reiser vi til Sverige for å delta i Nordisk og kjempe mot de beste av de beste .

Hvem diskuterte deg? Må da gå an å diskutere uten å tenke på noen spesiell!!!

Ellers; gratulerer med med lag-plassen

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  20:05:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg og Tigergutt er tatt ut på landlaget i brukshest ridning siden vi kom på 2. plass i NM i fjor. Så første helgen i mai reiser vi til Sverige for å delta i Nordisk og kjempe mot de beste av de beste

Gratulerer

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  20:49:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Synes kanskje man er litt vel selvsentrert dersom man tror en diskusjon handler om en selv, kun fordi man passer inn i én eller flere av kategoriene som diskuteres.

Ellers: gratulerer!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  21:03:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det er ikke så rart hun mener det da. De fleste diskusjonene her inne som omhandler akkuratt det, har Roxira vært innblandet i. Men jeg er helt sikker på at hestene har det bra, og det tror jeg mange andre mener også..

Lykke til :D

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.