hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Esel!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Esel!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Goldkløv

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  23:11:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg har sett noen annonser der man skal selge esel.
Også tenker jeg litt får meg selv og lurer på om det er lurt og kjøpe et eesel?
Hva mener dere om det?

" Når skal det bli hest på meg da?"

Flokus

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  23:26:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Esel er jo små søte dyr med mye meninger og tanker. Små kosebamser. Sikkert veldig ridbare, viss du ser på Missy, Lefdals muldyr ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  00:11:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Om det er lurt å kjøpe seg et esel?

Trenger du det?
Hva skal du bruke det til?
Vil du kunne gi det et godt og varig hjem?

Får du vettunge svar når du stiller deg selv slike spørsmål, er det nok lurt å kjøpe seg et esel.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  01:05:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, trenger du det og hva skal det brukes til? hvis du trenger en bombealarm/danskebåten alarm så¨greit nok..(høne og hane - generellt fjærkre er ekle dyr er jeg redd så går greit) Hvis ikke skal jeg hilse fra stallsjefen og si at Esler overfører pest til hest rima jo :) ikke annbefalt å ha hest og esel på samme gård (dyrevernsnemda)
We`re just out of controll
Redigert av - picazzo den 08/05/2006 22:26:11 Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  02:38:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
hvorfor er det ikke lurt å ha hest og esel på samme gård? ble litt nysgjerrig nå..:P
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  02:47:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Esel overfører hestepest til hest.. Det dyret det går letteset gjennom - faktis lettere enn hest til hest..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  04:10:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
åå.. ikke bra!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Lizzie+Tassen
» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  23:32:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLizzie+Tassen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLizzie+Tassen  Svar med kopi av melding
Vi har et esel i stallen der jeg har Tassen.
Hun blir ridd på av og til (men det er ikke ofte) og hun blir jo striglet og dullet med en gang i blant også:)
Jeg skjønner ikke helt hvorfor ``vi`` har henne, men det er nok fordi det er skikkelig koselig, og fordi esler er snille og søte dyr:)
<3Betty<3

.. Det som skjer,
det skjer..

Elsker deg Tassen<3
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 22/04/2006 :  01:31:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Esel er jo små søte dyr med mye meninger og tanker. Små kosebamser. Sikkert veldig ridbare, viss du ser på Missy, Lefdals muldyr ;-)

Opprinnelig postet av *Hrafn*

No særlig egentlig kunnskap om esler har jeg ikke, men synes det er feil å kjøpe det om man skal ha 'kosebamser'.. Esler er vel greie å sitte på i korte distanser, men at de er veldig ridbare kan nok diskuteres. Det er vel hovedsaklig pakkdyr. OG det er en del forskjell på et muldyr og et esel også

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  02:34:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en liten story her som jeg må dele med dere.For noen år siden hadde naboen en liten eselhingste fole som han fikk frista meg til å kjøpe.Vi driver med hytteutleige så "Figaro" ble en liten yndling blant gjestene,det står etterlysninger etter han i hyttebøkene den dag i dag.

Vel Figaro`s kasstrasjon ble utsatt hver gang dyrlegen så denne (bombealarmen)med alle slags unnskyldninger.
Det var faktisk en bombealarm(he he)som stod opp sammen med hønsene.Min samboer hata dette dyret som pesten og det pressiserte han i de 3 åra vi hadde han.

Han var så kåt at dere vil ikke tro det og han tok ikke nei for et nei.
Ikke stod han for strøm,det var så det fresa i ørene på han når det regna og han stod med de lange ørene i strømgjerdet.

Hadde en araber vallak på det tidspunktet og Figaro banka livskitten utav han,det var helt ille.

I sammen med gjestene var Figaro en drøm,tålmodig og snill.
Figaro ble solgt til noen som hadde flere esler og det var nok det beste for både han og alle andre

Om man skal kjøpe esel tror jeg man må tenke seg om flere ganger.
Må tilføye at mitt ekstrem esel sikkert ikke var helt i lodd(hormoner)
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  12:26:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nææh! Figaro..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 29/04/2006 :  11:20:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
ESEL!!
Jeg hadde et esel på fôr i fem år.Kjempeartige dyr!
Da Ozzy kom til meg var han redd for det meste,vann,skygger..lange turer hjemmefra..
Etter å ha ridd og kjørt han masse ble han utrolig mye bedre.
Kunne vasse over elva,ta lange turer alene og sånn.
Esler mangler /har dårlig dåbdesyn så de ser ikke om en skygge er et stort hull el.lign..
Men en ting er sikkert:Man må være staere enn eselet for at det skal funke:)
Kjempeartig med esel.Skal kjøpe meg det etterhvert.
Ang smitte,hest/esel:Hadde eselet sammen med hestene mine i mange år.Aldri noen problem.Mange er redd for lungeorm,men mine hester var alltid friske sammen med Ozzy!!

Men husk at et esel kan leve i 50 år :)
Men de er noen herlige bråkebøtter da..................

Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  12:19:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå fikk jeg lyst på esel, gitt!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  01:32:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Vi var på en gård her en dag, der kunne barna ri på eselet :)Skikkelig skjønn, hehe.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  18:18:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Esel er en smittefare for hester. Og bør ikke stå sammen med dem. De får også en slags orm, som ikke er skadelig for dem, men som veldig fort overføres til hest, og som er alvorlig for hesten. Vet ikke helt hvilken orm det er, men fikk vite det av en equiterapeut en gang hun var å 'fiksa' hestene våre.*irritere seg over dårlig hukommelse*

Så esel er så absolutt ikke å anbefale å ha sammen med hest.

Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  12:59:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Esel er en smittefare for hester. Og bør ikke stå sammen med dem. De får også en slags orm, som ikke er skadelig for dem, men som veldig fort overføres til hest, og som er alvorlig for hesten. Vet ikke helt hvilken orm det er, men fikk vite det av en equiterapeut en gang hun var å 'fiksa' hestene våre.*irritere seg over dårlig hukommelse*

Så esel er så absolutt ikke å anbefale å ha sammen med hest.

Opprinnelig postet av Deftonah

Esel og hest kan så absolutt gå sammen.Det som esel KAN spre er lungeorm.
Hestene mine har alltid vært pigge selv om eselet var her i 5 år!!
Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.