hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Monty Roberts 20.4
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Monty Roberts 20.4
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  19:11:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Stemmer det Ragnhild! Ihvertfall at jeg var der :) Jeg så ikke deg, men ;) Jeg VANT billetter jeg skjønner dere, så fikk vite på tirsdag at jeg skulle dit ;-)
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  19:16:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Orker ikke uttdype meg særlig nå, men var å så roberts i spektrum i fjord og syntes dette var heeelt fantastisk.

Nå, ett år etterpå, som jeg har deltatt på en del kurs ol med forskjellige NH trenere, synes jeg ikke alle hans metoder er så imponerende alikevell..

+ alt formye fokus på dually grimen, han får det til å høres ut som om det er det eneste rette hjelpemiddelet å bruke.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  20:02:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
+ alt formye fokus på dually grimen, han får det til å høres ut som om det er det eneste rette hjelpemiddelet å bruke.

Opprinnelig postet av Sassy69

Enig i dette. Det blei ganske mye fokus på den. Spesielt når han skulle laste hesten:
"Har du prøvd med join up?"
- Nei
"Har du prøvd med duallygrimen?"
- Nei
"Nei, hadde ikke jeg hatt det heller ville ikke jeg fått hesten på hengern!"

Er sikker på at man kunne klart det uten den grimen også, men den var ganske smart. Men utifra hva jeg kunne se så var han ofte bortpå hesten og slakka på det tauet over snuta på hesten, så for meg virka det som om det burde vært en bedre patent på akkurat det at den skulle slakkes når han ga ut på tauet. Men det er jo sikkert noe som enkelt kan fikses.
Men likte det momentet da han ene hjelperen spurte om han kunne få ri på grimen istedetfor på bittet. Han ville helst det slik at hvis hesten skulle hoppe til ville den ikke få noe rykk i munnen, og det er jo en god tanke :)
Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  21:21:05  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
Det var innmari rørende å sitte å se på:)
spesielt med den siste hesten på hengeren..
Jeg syns den sangen var så fin jeg.. den sangen til Shy boy! jeg så for meg bildet fra historien som ble fortalt i sangen.. fikk litt tårer i øynene da ja

Noen som vet om det går an å laste ned sangen?

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  22:14:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Angående den Shy Boy sangen syns jeg den bare var teit jeg Mulig jeg og veninna mi hadde fått i oss litt for mye sukker men vi lo oss igjenom hele sangen. Så stille som mulig da, ville jo egentlig ikke le.. hihi... Fnisejenter er vi!

Syns ikke det var så mye fokusering på grima, var like mye på hengern;)

Btw: Fikk bilde av meg ved siden av han og autograf, Jadda! *stolt*

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  22:16:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Helt utrolig at han fikk den hestn inn i henger på et kvarter, Uten noe som helt tau! Eieren hadde ridd han dit..

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Hun bor et kvarters ridetur unna

Opprinnelig postet av Opal

Hihi.. ok da Men likevel! Ble grundig imponert jeg

Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  22:24:58  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
er nok forskjellige meninger når det gjelder den sangen

syns den var utrolig fin.. tror ikke det går an å laste den ned =/

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  03:54:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Må si at showet var utrolig flott! Ikke at jeg slavisk følger hans teorier etter boka, men prinsippene og treningsmetodene er supre å ha i bakhodet! Kommer`n neste år blir d billett da å Gå til toppen av siden

jhb

Skrevet - 22/04/2006 :  10:54:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke mange som har slike hengere han brukte på Brunstad.
Hengeren var kjempestor,beregnet på minst 3 hester og uten innredning. Dessuten var innlastingshøyden meget lav når den var parkert slik den var. Å få hesten til å gå på denne hengeren blir ikke så veldig imponerende når den er på størelse med en stallboks.Hadde det vært noe greie på gubben kunne han brukt en gammel Gaupen henger.

Hilsen en pappa
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  11:56:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Jeg var også der. Må si at jeg også ble kjempe imponert, men er enig i at det var mye fokus på grima. Jeg synes egentlig det er litt dumt at de selger denne grimen til hvem som helst, den kan lett misbrukes. Men, det er masse utsyr som selges i butikker også som kan misbrukes, det kan vel egentlig det meste hvis man bruker det feil. (vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det;) Men, Monty er dyktig, det er i hvertfall sikkert!
MVH Milda Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  12:05:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
følte med instruksjons video til grima

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  13:12:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Er enig at dem burde bruke en helt vanlig henger,er jo ganske mye enklere med den der store og flotte hengeren dem hadde der...

Og syns også det var mye fokusering på den grima hans,jeg kjøpte den da så får se om det er mye hjelp i den...

Men ellers syns jeg det var veldig bra!

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEG SKAL TIL NESTE GANG! (Uansett om det er på andre siden av Norge også!)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  16:39:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er ikke mange som har slike hengere han brukte på Brunstad.
Hengeren var kjempestor,beregnet på minst 3 hester og uten innredning. Dessuten var innlastingshøyden meget lav når den var parkert slik den var. Å få hesten til å gå på denne hengeren blir ikke så veldig imponerende når den er på størelse med en stallboks.Hadde det vært noe greie på gubben kunne han brukt en gammel Gaupen henger.

Hilsen en pappa

Opprinnelig postet av jhb

Hvor satt du under hengerdemonstrasjonen? Jeg var en av de som flytta fra helt til venstre i salen og til den tribunen som i utgangspunktet var stengt, så jeg satt og så rett inn i hengern. Ja, hengern var stor og uten innredning, men tre hester? De må være små isåfall. Den hesten som gikk på var ikke av den største, og den klarte ikke snu seg rundt uten å bøye og tøye seg litt. Den var ikke så stor som en boks. Da har iallefall du sett veldig små bokser..
Jeg klarer ikke tro at du får mer enn to hester på den hengeren altså! God plass til to hester, ja, men tre? Nei. Jeg klarer ikke å tro det iallefall.
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  16:56:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
De hengerne der er faktisk beregnet til 3 hester ja...
Tro det eller ei,ville heller ikke trodd det selv men.
Har sett 3 islendinger inni en slik henger og det var god plass da men 3 vanlige hester da blir det trangt gitt.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.15 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.