hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Monty Roberts 20.4
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Monty Roberts 20.4
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Galie

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  16:58:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Syntes showet var helt enormt!!!!
Har ikke noe å setet fingeren på når det gjelder monty roberts!!
Ser virkelig opp til han!!!

Det eneste som ergra meg litt, var bl.a folk som kom ruslende inn etter han begynte 2.runde igjen og småunger som bråker..
Men,men.

Er virkelig en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme!

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  17:25:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De hengerne der er faktisk beregnet til 3 hester ja...
Tro det eller ei,ville heller ikke trodd det selv men.
Har sett 3 islendinger inni en slik henger og det var god plass da men 3 vanlige hester da blir det trangt gitt.

Opprinnelig postet av Rosita!

Som ja sa, det må være små hester, for jeg klarer ikke tro at disse hengerne rommer tre "store brune". Står islendingene på tvers da eller?

Det er ingen som har bilder av hengeren som blei brukt da? Arctic etellerannet?
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  17:35:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Står på tvers da ja...
Hengeren kan ses her: www.hestebil.no

Gå til toppen av siden

Tallulah

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  21:24:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten gikk visstnok inn på en hestebil i treverk etterpå ;) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  18:03:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har bilder eller video fra showet??

Anje , Monty og meg

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  19:54:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Målene på lasteromsdelen av den hengeren er 450/250/320 (lengde/bredde/høyde) og den er beregnet på 3 store hester som skal stilles diagonalt.
http://hestebil.no/wb/temp/pi_cache/hestehenger/artic%20trailer%202005/5_380.jpg

En Gaupenhenger for 2 hester er til sammenligning 286x152x215 (lengde/bredde/høyde).
http://www.gaupen.no/Docs/00000196/A20H2%20Innvendig%201.jpg

Line.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  10:42:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Etter å ha lest hest.nos artikkel om showet, så har jeg noen tanker.

Kopi av melding:
Noe som vanligvis tar to-tre uker har vi nå gjort på 18 minutter. Tid er egentlig ikke så viktig, men jeg er her ikke neste uke. Og hvis denne metoden er bra nok, så hvorfor ikke gjøre det slik? Det er utrolig hvor fort hesten lærer når man gjør alt riktig, forteller Monty.

Jeg tror, uansett hvor from hesten ble der og da, at det er mer skånsomt å gjøre en innridning over tid. Det er noe med det der å bli overstimulert også. Jeg kan ikke annet enn å tvile litt akkurat når det kommer til ridning heller; ridningen er ikke en naturlig del av hestens flokkliv. Det er noe annet med lederskap osv., men jeg selv klarer ikke å se at det å ri inn en hest sånn -egentlig- har noe med om hesten følger deg eller ikke. Nei, vanskelig å få ut hva jeg mener. I allfall en ganske så stor psykisk belastning ..

Og nå har også jeg tittet på denne hengeren. Hvor mange har egentlig den? Og hvor mange har en "gate" av gjerder mot hengeren? Og dersom hesten blir skremt i en rund ring med tilsynelatende en utgang - hvor sannsynlig er det ikke at hesten prøver å flykte gjennom den?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  11:42:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig Formosissima..
Har snakker med en NH mann om dette med innridning. Han så egentlig heller ikke poenget med å MÅTTE kunne ri hesten etter 15 minutter. Monty tar ofte utgangspunkt i ville hester som aldri er blitt håndtert.. greit nok det, men hvor mange villhester finnes det i Norge? Det er ikke så aktuelt så se hvordan man temmer en villhest på kort tid. De fleste med unghester idag har vel håndtert dem bare litt kanskje? og jeg personlig ville mye heller lært hesten min litt dressur fra bakken før jeg må sette meg på ryggen.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  23:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://s37.photobucket.com/albums/e62/majapews/?action=view¤t=montyroberts033.flv

Her snakker han om grima...( Jada, vet det ikke var lov til å filme)

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 01/05/2006 :  01:28:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Etter å ha lest hest.nos artikkel om showet, så har jeg noen tanker.

Kopi av melding:
Noe som vanligvis tar to-tre uker har vi nå gjort på 18 minutter. Tid er egentlig ikke så viktig, men jeg er her ikke neste uke. Og hvis denne metoden er bra nok, så hvorfor ikke gjøre det slik? Det er utrolig hvor fort hesten lærer når man gjør alt riktig, forteller Monty.

Jeg tror, uansett hvor from hesten ble der og da, at det er mer skånsomt å gjøre en innridning over tid. Det er noe med det der å bli overstimulert også. Jeg kan ikke annet enn å tvile litt akkurat når det kommer til ridning heller; ridningen er ikke en naturlig del av hestens flokkliv. Det er noe annet med lederskap osv., men jeg selv klarer ikke å se at det å ri inn en hest sånn -egentlig- har noe med om hesten følger deg eller ikke. Nei, vanskelig å få ut hva jeg mener. I allfall en ganske så stor psykisk belastning ..

Og nå har også jeg tittet på denne hengeren. Hvor mange har egentlig den? Og hvor mange har en "gate" av gjerder mot hengeren? Og dersom hesten blir skremt i en rund ring med tilsynelatende en utgang - hvor sannsynlig er det ikke at hesten prøver å flykte gjennom den?

Opprinnelig postet av Formosissima

Kunne ikke sagt det bedre selv. Det er dette som gjør meg så æitrandes... Han er så kommersiell og han glemmer alle de som faktisk ikke tenker over det du nå poengterer. De som ikke ser dybden og omkring ulike situasjoner og problemstillinger. De som skal hjem å trene etter kurset men ikke får det til...hva gjør de da?!!

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.