hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Monty Roberts 20.4
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Monty Roberts 20.4
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  22:15:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje jeg ser noen av dere der! Tror nok ikke jeg kjenner dere igjen da! hehe.. Gleder meg stort!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  22:58:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette er på andre siden av landet for meg og jeg har rett ikke råd til buss, fly og overnatting. Nå har også reisefølge trekt seg.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Så kjipt :\ Du kan også sove hos meg? (har allerede tilbudt Rosita! sofa, så en fra eller til gjør ikke no)

Ragnhild, MIX-hotellet i Tønsberg

Redigert av - Ragnhild E den 19/04/2006 22:59:41 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  18:09:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nuh bærer det avgårde om ikke mange minuttene. Spennende, spennende! Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  18:13:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Da vil vi ha en liten rapport om hvordan det er

*Er ikke sjalu* Ha det morsomt.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  23:57:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Wow! Det var veldig, veldig interessant. Virkelig helt sykt å se hva han klarte med hestene på såpass kort tid. Og for de som var der og så og hørte reaksjonen til damen som ikke fikk lasta hesten på hengeren tror jeg skjønte at dette ikke er hester som bare er "vanskelige nå og da". Dama var omtrent på gråten av glede!

Nei, det var absolutt verdt det! Selvsagt, litt fokusering på grima hans ogsånn, men nei, kjære vene.
*imponert* :)

(og Kristine som i Kristine og Ibbe? Jeg er rimelig sikker på at jeg satt nesten rett bak deg hele tiden, og tenkte jeg skulle sagt hei til deg på slutten, men så måtte vi jo bytte plass, og da forsvant du!)
Gå til toppen av siden

Fargo Jenta

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  11:58:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å haleluja! dette var virkelig tidenes opptur! Jeg kan ikke få beskrevet nok hvor utrolig det var å se Monty i levendeperson, han var akkurat som jeg hadde forestillt meg, den snåle hatten og mørkblå skjorte med rødt tørkle! hehe, den første hesten han hadde i rundpadocken var ei hoppe på 2 år, som aldri hadde hatt rytter på ryggen. Elektric Fame, som hun het, godtok join upen, og fikk en sal satt på av sjælvaste, og så fort hun ble sleppt løs, bukket hu i vei som en galing! etter å ha fått roet seg, skulle en av hjelperne til Monty ri henne, og gjett hva, det gikk strålende, de skrittet selfølgelig bare, men hu var snill som et lam.

Hest mummer to, var en skikklig fin paint horse, med navn Indy, han var skrekkelig redd for hovslagere med chaps, og redd for beina sine. Monty Brukte en arm og en pinne med plastposestrimler på, armen var en fake arm, han førte den nedover hestens bein, og den sparket, som forventet, men så fort hesten roet seg og ikke sparket, ble armen fjernet. Dette ble gjentatt veldig mange ganger, og samme med plasten. Til slutt stolte hesten på Monty, og godtok at han brukte hammer og slo på beina hans, uten å sette på sko da, men han raspa også høvene. Og Indy var from som et lam!

Hest nummer tre tror jeg het stanford eller noe, han var redd for plast, så denne pinnen med plast ble brukt igjen på samme måte. De brakte også inn en paraply, og hesten ble helt gal. Men etter at den hadde fått springe fra seg og blitt befølt med plastikken mange ganger, tok de inn presenningen. Og for å gjøre en lang historie kort, Hesten gikk til slutt over pressennngen med rytter og plast oppå seg, og godtok paraplyen over seg.

Siste hest var en nydelig polsk araber, hvit og fin. Men hadde kun gått på en henger en gang i livet. Monty gjorde join up med den, og fikk tillitten hans, så leide han den mot hengeren, men når hen kom bort rygget han den, før hesten selv fikk anledning til å gjøre det. Da fikk Monty kontroll over ryggingen, og gjorde dette mange ganger, til slutt prøvde han å leie han inn, og hesten gikk rett inn på hengeren som om han ikke hadde gjort annet i hele sitt liv! Han trivdes tydelig i hengeren, og selv inn, løs etter monty,, og ble leid inn av eieren sin.

Det var en opplevelse av de sjeldne å få oppleve en slik person som Mr. Roberts på nært hold, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg dro! Han sa han gjerne ville komme tilbake neste år, så regner med å ta turen da også! Fikk desvere bare tatt ett bilde, emn hvis noen har noen bra bilder, vil jeg gjerne se de:)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  12:45:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
I fare for å skape furorer, så var det vel ikke så rart om en 2-åring aldri har hatt rytter på ryggen. Jeg hadde ikke satt meg på en heller, for den del. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  12:53:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
I fare for å skape furorer, så var det vel ikke så rart om en 2-åring aldri har hatt rytter på ryggen. Jeg hadde ikke satt meg på en heller, for den del.

Opprinnelig postet av Formosissima

Nei da, du lager ikke furorer men gudene skal vite at det finnes mange 2 åringer som har hatt rytter på ryggen....desverre, skulle ønske det var en selvfølge at de ikke hadde hatt det

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  14:47:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var kjempe gøy! Han var faktisk ganske morsom! hihi Holy moly!.. Helt utrolig at han fikk den hestn inn i henger på et kvarter, Uten noe som helt tau! Eieren hadde ridd han dit..

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  14:48:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
I fare for å skape furorer, så var det vel ikke så rart om en 2-åring aldri har hatt rytter på ryggen. Jeg hadde ikke satt meg på en heller, for den del.

Opprinnelig postet av Formosissima

For å presisere det FargoJenta skreiv. Monty Roberts sa at han ikke visste hvor gammel hesten var, to år var et tall han, utifra hva jeg forstod, bare sa. Poenget var at hesten aldri hadde hatt sal/rytter på seg, og at alder ikke spilte noen rolle på dette med å utføre join up på hester.
Så om hesten var 2 eller ikke er uvisst.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  15:48:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville også der.. :'-(
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  15:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg dro dit som "skeptiker" og reiste hjem igjen med tårer i øynene og masse ny inspirasjon..

Mannen var veldig lett å like med en fantastisk humor og genuin interesse for hestenes ve og vel.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  16:15:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
*Mari dør av misunnelse* Neste gang (om det blir noen neste gang) skal jeg!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  16:20:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*Mari dør av misunnelse* Neste gang (om det blir noen neste gang) skal jeg!

Opprinnelig postet av Mari^_^

Det virker som du får en sjanse til det.
Han sa at han gjerne ville komme tilbake til neste år.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  18:08:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Helt utrolig at han fikk den hestn inn i henger på et kvarter, Uten noe som helt tau! Eieren hadde ridd han dit..

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Hun bor et kvarters ridetur unna
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.