hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

Lopke

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  23:32:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener du ikke konveks neserygg? den går vel mer utover i en bue enn innover (som araberen) eller roter jeg nå?

Uansett, synes det er dumt å ikke kunne legge ut fine dressurbilder uten at det skal bli debatt om man rir riktig osv. sikkert mange som ikke tør legge ut bildene sine om de blir kommentert kritisk etterpå.

Jeg synes du rir flott jeg Kristine :)
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  23:34:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Greit, er ikke meg som rir der, men får han til å gå like bra, men ikke like lenge som hun på bildet Min private ridelærer, hehe.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  23:35:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det heter konkav neserygg så vidt jeg husker og.. (som araberen)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  23:38:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja vet det, men når den buer utover, er ikke det konveks? synes det så ut som om det var konveks den var? eller??

ja ja.. uansett, flotte bilder allesammen. Til neste år kommer mine :)
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  23:51:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Selvet ordet konkav betyr jo krummet innover. Konveks er det motsatte
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  10:30:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Lopke: Jeg mente konveks neserygg, altså krummet utover. :) Gikk litt fort!

Redigert for å legge til at jeg ikke bryr meg så mye om noen kommenterer bildene, selvom jeg forståvidt er enig med deg Lopke. Poenget er bare at jeg ser det ikke selv, så ja. Ting jeg kunne kommentert også, men jeg lar det ligge og regner med at eier selv har en grunn for å gjøre det hun gjør.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 27/02/2006 10:57:00 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  10:50:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er litt merkelig at dere plukker på Kristine sine bilder, når det - etter min mening - er langt mer å utsette på feks de første bildene.
Synes Kristine ser ut til å være en meget god rytter med en veldig fott hest!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  10:55:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
*Smigret*

Takk lino, Lopke og Torhild.

Men, bare så det er sagt så ingen tror noe annet - jeg tåler fint kritikk, men jeg ser ikke det som Kirsty påpekte og har derfor lite å forsvare/diskutere. Og syns også det blir litt i ¨løse luften¨.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  11:43:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
For guds skyld, det var ikke kritikk! Det var et enkelt spørsmål, som jeg stilte fordi jeg var nysgjerrig. Om du ikke ser det, så er det synd for meg. Jeg ser at han går bak lodd på de fleste bildene, særlig på det siste, og lurte på om du red han slik med vilje, og i så fall hvorfor, eller om det bare var fordi han lurer seg unna. Noe mange hester gjør. Jeg fikk svar på spørsmålet mitt, og da var jeg fornøyd.

Om dere ser det som kritikk, så burde dere vel også sett Formosissima sitt spørsmål til Wendy-J som kritikk også. Men det var vel ingen som ropte opp om det?

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:03:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
kristy: Nå må du rulle inn her da? Om du gidder å lese hele debatten så ser du at jeg svarer Wendy-J med et bekreftende svar på at jeg sliter med samme problem som henne og at jeg da faktisk skjønner hvorfor hun rir slik og godtar det. Hadde hun vært frisk som en fisk, så kanskje ikke - det var også derfor jeg lurte. Men når man sliter med problemer i skjelett, så må man være oppfinnsom. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:38:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding

Meg og "gamle" hesten min Linndi Nordgard. Dette skal ehh være ei sjenkelvikning som ja nok ikkje blei så veldig bra. Derfor det ser ut som eg sitter litt rart også. Det er under LA:1 på NM Fjordhest 1999.

Meg og Siri januar 2005 - trening

Fleire bilder her

Meg og Siri Hero juni 2005 - trening

Fleire bilder her

Meg og Siri i november 2005 - oppvarming til stemne

(har problemer eg også med tær som har veldig lyst til å peike utover)

Fleire bilder her

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:43:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dette har blitt en kritikktråd, hvor de som tørr å legge ut bilder, blir kommentert i fleng. Kan være fint å få tilbakemelding, men fikk ikke inntrykk av at dette i utgangspunktet var ideen med tråden.

Som en kommentar til noe av dette.. Siden debatten allerede ruller!
Man må huske at man ikke slavisk skal være opptatt av den loddrette linjen når en hest går i form. Det man ønsker er en hest i balanse, som balanserer bakpart og forpart godt i forhold til hverandre. En hest som er under utdanning på et lavere nivå vil naturlig ha en bæring som ikke er 100%. At en hest går noe bak loddplan, eller blir litt lang, og henger seg på forparten er helt normalt. Det at hesten går kraftig bak loddplan (noe ingen av hestene her gjør) kan være en alvorlig feil. Det at hesten går bak loddplan er en alvorlig feil som kan være vanskelig å rette. Men for en hest som ikke er i 100% toppform, har lett for å tippe litt forover når den ikke kommer helt til bæring. Jeg synes man heller skal se dette i sin helhet, i form av hestens utdanningsnivå, og vinkle dette mot om hest og rytter jobber i reiktig retning, ut fra det nivået de er på. Jeg ser som alle andre her at Kristines Ibrahim på langt nær går i den perfekte samling, men jeg vil likevel påstå at formen de viser på disse bildere viser en ekvipasje som jobber i riktig retning, og som er på god vei. Ibrahim viser ikke egenskaper for å være motvillig eller for å unndra seg, men man kunne på sikt kanskje heller ønske at han fikk litt mer styrke i bakparten, nettopp fordi man skal kunne ri han i en høyere form, som vil gjøre han ennå mer balansert. Jeg synes faktisk Ibrahim ser riktig så fin ut på flere av bildene Kristine viser frem. Han faller litt vel mye ned på forparten på et av de, men de andre ser han absolutt knall ut!

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  13:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei vet du hva, dette begynner å bli latterlig.

Jeg har faktisk lest hele debatten, flere ganger. Og, ja, jeg så svaret du kom med. Men det kom flere svar innimellom hennes svar, og ingen av dem roper opp om kritikk (Som jeg absolutt ikke mener det var).

Igjen: Jeg mente det ikke som kritikk!. Det var et oppriktig nysgjerrig spørsmål, som jeg også fikk svar på. Grunnen til at jeg spurte er at jeg har sett mange som, med hensikt, rir hestene bak lodd. Og jeg er fryktelig nysgjerrig på hvorfor. Derfor så jeg dette som en gylden anledning til å kanskje få svar på det, for kanskje å lære en ting eller to. Jeg skrev også at jeg skjønner det er mange som sliter med at hestene lurer seg unna, og har full medfølelse med de som har slike hester.

Jeg har faktisk lært en ting da. At i fremtiden skal jeg holde kjeft og heller dra mine egne slutninger, istede for å spørre.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  14:01:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
kristy:
Det er bra å spørre, og ingenting lærer man mer av, enn å spørre om ting man lurer på.

I samme gate.. Hvorfor rir du hesten uten hodelag, og med bitt?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 27/02/2006 14:04:38 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  14:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fordi jeg ville prøve ut om det gikk. Jeg 'bor' på et annet forum også, og der kom det opp at noen ville prøve å ri uten hodelag for å se om det gikk. Det var en test på rideegenskapene, hvor følsom man var på hånden og hvor god kontakt man har med hestens munn. Teorien var: 'Holder man for hardt, vil hesten gape, holder man for svakt vil den slippe ut bittet'. Jeg kastet meg med på denne 'bølgen', for å finne ut at slik var det. Jeg har en tendens til å slippe ut for mye tøyle, og med en gang jeg gjorde dette, så spyttet Lita bittet ut. Jeg burde vel presisert i bildeteksten at jeg stoler mye på den hesten, hun er godt stemmetrent og kan stoppe på en femøring bare med et kremt fra meg. Og jeg red bare på banen, ikke på tur.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 2.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.