hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  16:39:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil også være med:)
Vi er ikke de flinkeste, men vi liker da å prøve oss litt:)
Men bildet vil ikke være med.... noen som kan si meg hvordan jeg får lagt ut bildet her?

Opprinnelig postet av inger_jumper

Hvis du bruker søkefuksjonen finner du mange tråder om hvordn man legge ut bilder

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  17:35:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er dressur på lange tøyler tillatt? *fnise*

Vi har ikke kommet så langt enda, på grunn av dårlig tilgang til instruktør (*host* dårlig tilgang på penger). Men det går stadig fremover.

Kristine & Ibrahim K: Hvorfor rir du han så dypt?

Mvh Tone Kristin og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

Hvorfor ikke? Må nevnes at bildene er tatt i fjor vår/sommer og han var veldig dårlig muskulert. Derfor red jeg han lang og dyp for å få han til å strekke seg. Dessuten har jeg en hest som må få gå dypt å slappe av, før jeg får han til å sette ser mer på bakparten. Han blir veldig fort spent i underhalsen. Skal også sies at jeg nå trener i en mye høyere form en det som er avbildet her. Han er mer muskulert og balansert enn tidligere, og klarer å jobbe i en høyere form og mer på bakparten uten å bli spent. Han er den type hest du må ri ned og frem, før du kan ta han tilbake og opp. Ble rotete, men forstår du hva jeg mener?

Et spørsmål tilbake. Mener du at hester ikke bør ris dypt? Virket nemlig litt krast det spørsmålet du kom med.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 26/02/2006 17:36:31 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  17:49:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Krasst? Det var i så fall ikke meningen. Tror også du ikke helt skjønte spørsmålet, at vi har forskjellige oppfatninger av dyp. Når jeg sier dyp, så mener jeg bak lodd. Noe som sliter på nakken til hesten, og som i mitt syn er unødvendig (Men som mange desverre også sliter med). Ned og frem derimot, har jeg ikke noe mot. Tvert om, jeg mener flere hester bør få sjansen til å strekke seg ned og frem under oppvarming og avkjøling, istede for å gå rett på høy form.

Igjen, det var ikke noen form for kritikk. Bare et nysgjerrig spørsmål.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  18:17:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ahh, sånn og forstå! Da misforsto jeg spørsmålet ditt :) Dyp for meg er lang og dyp for å strekke overlinjen. Men at han går bak loddplan forstår jeg ikke helt? Mulig han gjør det på bilde to. På en annen side er jo dette et bilde tatt i ett sekund av en ridetime på 40 min. Han blir ikke ridd bak loddplan til vanlig hvis det var det du tenkte på ;-) Men på en annen side var han veldig flink til å lure seg unna tidligere ;-)
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  18:51:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes heller ikke hesten din går noe bak loddplan Kristine.
Men en ting synes jeg iallefall, og det er at det er mye vanskeligere å få en hest som er vant til å gå bak loddplan til å gå rett, enn det er å få en hest som går over til å gå rett. Hoppetussa mi øker tempo hun når jeg gir frem tøylene istedenfor å få frem nesen. Hun vil liksom gå der bak og jukse istedenfor å jobbe ekte...

Redigert av - TORHILD den 26/02/2006 18:52:47 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  19:14:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ja, skjønner godt hva du mener. Men, i samråd med min trener fant ihvertfall vi ut at i begynnelsen når jeg red Ibbe var det enklere for han (og meg) om han gikk bak loddplan og jeg jobbet han oppover, enn at han gikk med hodet i været for så å få han til å jobbe nedover.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  19:28:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min kan av og til ha nesen sin litt bak loddplanen, ikke mye, men litteran.. jeg synes det er så vanskelig å legge merke til det når han gjør det siden han gjør det såpass lite. hvordan kjenner dere det? jeg kjenner det hvis hesten går mye bak loddplanen, men ikke nå han bare går litt Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/02/2006 :  20:04:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Liv Jorunn: Det letteste (syns jeg;)) er å laste opp bildene på photobucket for så å kopiere linken med [img ] "adressen"[/ img ]

Litt dårlig forklart men.

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Vil bare legge til at hvis man har bildet lagt inn på vip'en allerede er det like greit å hente linken herfra...
Da går man inn på medlemssiden, og inn på galleri, da kommer linker i form av teksten du har på bildet. Klikk på teksten, ønsket bilde kommer fram, og da kan adressen som står i adr.feltet limes inn ved hjelp av[img][/img

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  20:23:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Åå.. Det viste jeg ikke.. (Ot. men) ;)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  20:33:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes han går bak lodd på alle bildene. Ikke så tydelig selvfølgelig, men man ser at nesa er bak pannen... Særlig på det siste. Igjen, ikke kritikk.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  20:56:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hei! Her er noen bilder av min daværende 4 åring(snart 5). Han ble ridd dypt for å bygge muskler i rygg og overnakke. Man skal alltid varme opp og kjøle ned i en dypere form enn hva man rir i "midten" .

Satser mot LA FEI til sommeren. det blir spennende
Gå til toppen av siden

Trude H

» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  21:37:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir med jeg også!!

Her er jeg og Le Mont-H på Lag-NM i 2005

Her er jeg og Lope N på NM i 2003

Og så må jeg ta med et der jeg rir en av verdens beste dressurhester/avlshingster,
nemlig Blue Hors Don Schufro!
Jeg varmer han opp for Andreas Helgstrand
på Åpent Hus på Blue Hors i februar 2003

Redigert av - Trude H den 26/02/2006 21:43:30 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  21:42:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flotte bilder Trude. Don er deilig!! Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  22:22:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Flotte bilder Trude. Nydelige hester :-)
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  22:56:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg ser det nå fortsatt ikke jeg, men greit nok det. Han har konveks neserygg, og det er det eneste jeg ser at er grunnen til at nesen er bak pannen.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 27/02/2006 10:30:28 Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.