hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sporer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sporer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Magette

Norway

Skrevet - 27/02/2003 :  23:28:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Bra at det er andre også som får til å ri uten sporer!=)

Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2003 :  21:38:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Hihi..jeg ser det for meg.....
Ine på sin lille isis med sporer....Nei, dere ser...hesten min er "knedød". Hehe...bare tuller...

Sporer har jeg aldri trengt, ikke engang på hester som er vant med å bli ridd på sporer. Har ridd masse sjenkeldøde hester hvor eier anbefaler at jeg bruker sporer, men halloen. Ta et varsku....trenger man det virkelig? Er det ikke bedre å minne hesten på hvor lite som egentlig trengs? at en hest er døv for sjenkel har ingenting med følsomhet å gjøre, det hele monner i hva slags trening hesten din har fått!

Ellers er det ulovlig å ri med sporer på islandshest, og det er kjempefint!

Klem fra Ine!
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  00:18:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Er d ny regel at d ikke er lov å bruke sporer på islandshest???
Fordi i en bok av Sarah Thunholm står d nemlig d motsatte...
Her står d at d er lov å bruke sporer på islandshest!!

Gjør livet til en fest, ri islandshest!

Redigert av moi den 01/03/2003 00:18:50
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  14:19:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg synes det bare er bra at det ikke er lov. Kan du ikke ri hesten din uten sporer bør du kanskje trene hesten litt med å få den litt mer sjenkel vandt.. Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  14:33:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Har alltid fått høre at det er ulovlig å ri med sporer på islandshest, sist nevnte en kjent rideinstruktør og dommer det, og i og med at jeg er dommer selv bør jeg jo kunne dette.
Sjekket opp i FIPO om det stod noe der. Der står det at sporer er forbudt under passløp/passkonkurranser i hvertfall. Men om det da er ulovlig i ovalbaneklasser vet jeg faktisk ikke. Skal sende en mail til dommerutvalget og høre, kanskje de vet mere om det enn jeg. Hmm.

På hobbybasis er det jo ikke ulovlig med sporer, men FIPO er i tilleg til et reglement også noe man bør finne som veiledende. Har alltid prøvd å følge reglene i FIPO, selv om jeg ikke konkurrerer med hestene mine. Jaja....skal sende en mail også får vi vel høre :)

Klem fra Ine!

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  15:04:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Oki, si ifra når du får svar da... jeg satt å leste i en bok skjønner du når jeg leste det så jeg bare lurte... selv hater jeg sporer som du sikker har skjønt......

Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  17:14:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Hei!

Fikk nettopp svar av Tore Haugslien (internasjonal dommer), sporer er forbudt, i alle klasser.
Men regelen står litt klønete til spør du meg...setningen kommer inn midt i mellom regler ang. rytters utstyr vdr. passløp.
Men jeg stoler på at det Tore sier stemmer.
Så da hadde jeg rett :) og Sarah Thunholm feil! *wee*

Klem fra Ine!

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  18:25:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
hehe.. jaja.. men litt teit at d da står i den boka når d er feil... Vet du når den regelen ble til???

Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  22:49:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Den har vært der så lenge Tore kan huske, og han har vært dommer LENGE! (Er det 15 år ++ mo'n tro?) Tror det er noe slikt.
Jeg kverrulerte nemlig litt på den fordi den står mellom regler for passdisipliner, men uansett er dette noe som alltid har vært forbudt.

Sier seg jo selv og, det er nesten ikke praktisk mulig å ri en islandshest med sporer - med mindre man er under 150 høy. :p

Klem fra Ine!

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  13:43:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
ser ikke noe problem i å bruke sporer, men jeg synes at kun erfarne ryttere skal bruke det om høyst nødvendig, og ikke uerfarne. jeg er heldig som slipper å bruke det på min nye hest..

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  15:20:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Ok, da har jeg lyst til å klage på den boka ass... men gjelder den regelen hele verden eller bare norge...?
Veldig bra at d ikke er lov å bruke sporer på islandshest....

Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  20:59:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Hei hei!

Regelen gjelder for alle land som er tilknyttet FEIF :)
(Er endel land, bl.a Norden, Tyskland, England, Østerrike, USA, Sveits, etc. etc.) Fant ingen skikkelig oversikt over hvor mange land det er, men det er jo den internasjonale foreningen for Islandske hester...

Klem fra Ine!

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  21:18:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Oki, da vet jeg det!!

*Takk til du der ute som har laget denne regelen, JEG ELSKER DEG* *lol*

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  22:46:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Hei!!!
Jeg er helt enig med deg moi... Det er absolutt best.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  10:20:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
det som jeg synes er litt dumt, er at det er påbudt med sporer i høyere klasser dressur. hva om hestene ikke trenger det? klart rytterne har trena med sporer da, men jeg synes det er litt tragisk hvis det ikke trengs..

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.