hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - jeg spurte bare om hjelp...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 jeg spurte bare om hjelp...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

lucky june

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  13:14:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
herregud, det er faktisk mange her som har brukt tid på å komme med saklige og realistiske svar! nå beviser du i mine øyne, nok en gang at du har igjen en goood stund før du er moden nok for og ha ansvar for en egen hest.

Opprinnelig postet av mariie.

skriver meg under her.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  14:37:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en stedatter på 13 år,vi har to hester på gården,og hun har hatt en shettis på for i flere år. Denne måtte vi levere tilbake for en stund siden,ettersom det ble for mye ansvar for henne alene,og min tid er noe begrenset pga av de to andre traverne.
Hun er flink,og kan ri. Hun klarer ta ansvaret for en periode av gangen,da både med trening,foring,møkking og alt annet som skal gjøres daglig...

Men...om jeg ikke hadde vært der og tatt det øverste ansvaret,hadde ikke hun kunnet ha en egen hest. Hun kan ikke nok om sykdomstegn,om skader,og det å ta et slik ansvar på full tid er for mye forlangt av en 13-åring...

Som foreldre er det ikke bare å kjøpe et dyr til sine "håpefulle",så lenge du ikke er 18 så er det dem som må stå til ansvar OM noe skulle skje... Det er klart at selv en 13-åring kan være flink med hest,og ha en god del kunnskaper om hestehold,men det forandrer ikke på det enkle faktum at du ikke er myndig. Hvis dine foreldre da ikke har noen kunnskaper innen hestehold,så sier det selv at de vil kvie seg for å ta på seg et slik ansvar,selv om det i teorien er deg som skal ta hånd om hesten.

Du er sint på andre "forumister" fordi de ikke forstår at du vil klare å ta deg av en hest på egenhånd... Men vi kan kun svare utfra det inntrykk vi får av dine innlegg,og det inntrykket du selv skaper her. Et inntrykk som forteller oss at du ikke er moden nok til å ta det hele og fulle ansvar for et så stor dyr som en hest er...
Det er ikke nok å kunne ri,eller å kunne det grunnelggende innen hestehold. Man skal ha økonomi,man skal ha tid,og man skal kunne takle tilbakeslag,uten å miste besinnelsen...noe du ikke gir oss særlig inntrykk av å kunne takle

Du sier du har ridd hele ditt liv... For å sette det litt i perspektiv,så har jeg ridd og hatt hester hele ditt liv...og enda noen år til...og jeg er langt fra utlært! Jeg fikk min første egne hest som 22...og inntil da har jeg trent andre sine hester. Man lærer vel så mye av det...

Og en siste ting...du er tretten år,og sier dine foreldre ikke forstår deg?
Det har alle tretten-åringer før deg også sagt..
Det kalles tenårings-trass....

Takker for meg. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  14:50:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Enig med de andre her.

Da jeg var 13 hadde jeg hest på halvfor. Å det er nokk en bedre løsning. Kan du ikke skaffe den hest eller ponny som du kan ha på for til sommeren hvis dere har beite? Det er slik jeg startet, å det er nokk det beste. Hadde jeg skulle hatt det ansvare jeg har nå da, så hadde det ikke gått så bra.

Da jeg var i den aldren var det gøy med hest,men ikke hver dag, det var gutter og andre ting som kunne være like gøy i perioder. Slik var det til meg. Du kan føle deg veldig voksn når du er 13,men du innser det senere at du ikke kan være økonomisk og personlig ansvarlig for en hest.

Men å ha en på sommerbeite kan være greit,slik at eier kan komme å se på hesten å holde seg informert om dens helse.

Jeg ville aldri ha solgt en hest til en pike på 13, pga umodnhet.
Det er nokk best å vente noen år med egen hest, hvis ikke du har hestekjyndige foreldre.

Men jeg håper du en dag får din egen hest, å at du vil utvikle et flott forhold til den.
Men jeg vil anbefale deg å vente noen år, hold deg til forhest på noen mnd først. Ikke ta et ansvar helt alene enda.

Å ingen mener å såre deg her, vi snakker av personlig erfaring.

Lykke til:)

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 18/02/2006 :  15:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
næmmen herregud visst dere skal være så teit og si at foreldra mine forstår meg så tar dere kraftig feil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nå sletter jeg hele debatten når dere skal være så jævlige!!!!!!!!
herregud ass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprinnelig postet av *GABRIEL*

Enig med dei andre her. Du viser tydelige tegn på at du ikke er moden nok til å ha ansvaret for en hest. Når du legger inn et innlegg på et offentlig forum så må du regne med at du får bade positive og negative svar.
Du sletter debatten for ikke alle svarte det du håpet på? Utrolig lite modent gjort.. Og å begynne å "kjefte" i tillegg?
Får håpe du er roligere og litt mindre hissig sammen med hestene da!!

Ps: Viss dataen din klikker og skriver inn en masse utropstegn når du bare skal ha 1 eller 2 så er det vel ikke verre en at du lar være å bruke utropstegn? Utrolig irriterende å lese...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  16:03:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med flere her. Finnes mange modne 13 åringer her i verden, men vet ikke helt om du er en av dem..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  16:12:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, kan ikke annet enn å le. Tror nok du må inse at du ikke kan få hest - enda.

Hva hadde du egentlig forventet i svarene? At vi skal si at du skal tvinge foreldrene til å kjøpe en hest til deg fordi du er så himla flink som du skal ha det til? Penger vokser ikke på trær, kjære jente, det er faktisk foreldrene dine som sliter for dem. Tror du må bli litt mer moden og lære deg litt mer om hest. Alt går ikke på å kan ri, man må kunne stelle den riktig, kunne litt om sykdommer og sånt. Ingen vits i bli forbannet på disse innleggene, synes du skal ta dem til deg, og følge de. For alle her inne har rett! Får virkelig håper at du ikke er så hissig sammens med hestene, som Tebj0 sier, for da kan du iallefall ikke ha hest!!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 18/02/2006 :  18:36:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette må da bare være tull?

Noen som sitter og kødder og ler seg i hjel?

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 18/02/2006 :  18:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tone og Svarten

Har tenkt tanken jeg også
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  18:55:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg tror faktisk det er seriøst......

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  19:18:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Det er ikke kødd, jeg har vært å lest på vipen hennes og gjesteboka. En av de som har skrevet der (som tydeligvis kjenner henne) har en hest som jeg kjente før. Flying Merddin, så dette er nok sant. I gjesteboka har noen kranglet om denne hesten som visstnok heter Midnight?
-Marte Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  19:22:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg tror faktisk det er seriøst......

Opprinnelig postet av Mari^_^

tror jeg også, det er det værste..
men heldighvis har foreldrene vett i hodet virker det som!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  19:24:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Gabriel, om du blir så sur, må du ikke legge ut innlegg her... Når du legger ut innlegg her, må alle få lov til å si det de mener.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  20:04:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er ikke kødd, jeg har vært å lest på vipen hennes og gjesteboka. En av de som har skrevet der (som tydeligvis kjenner henne) har en hest som jeg kjente før. Flying Merddin, så dette er nok sant. I gjesteboka har noen kranglet om denne hesten som visstnok heter Midnight?

Opprinnelig postet av *littledevil

Leste det å... Hun hadde vist bestemt seg for å kjøpe hest uten å spørre foreldrene hun...

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  20:19:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ler så jeg hikker!!
Dette er jo stor underholdning.
La oss håpe det ikke blir kjøpt noen hest,men foreldrene er vel forhåpentligvis våkne nok til å stoppe det.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  21:04:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ler så jeg hikker!!
Dette er jo stor underholdning.

Opprinnelig postet av Kurre

Å nei, nå har Nina det moro Hehe. Må si at det er ganske komisk.

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.