hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trøbbel med å levere tilbake hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Trøbbel med å levere tilbake hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  23:41:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg bare skjønner ikke hvordan dyret kan kalles uridbar om bukking er det eneste problemet du har med ham, jeg..

Hvor mye ga du for han selv?

Opprinnelig postet av lino

Tassen bukka jo en del før, fordi han hadde problemer med den ene testikkelen.

Kan være forskjellige årsaker til at en hest bukker, men den er jo ikke urdidbar fordet?

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  12:11:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hesten blitt røntget, slik at man kan utelukke forkalning, spatt, løse bensplinter osv? Selv om bøyeprøvene er fine så kan det godt ligge skjulte skader som ikke vises ved bøying.
Problemet som da evnt kan oppstå hvis du selger hesten videre, er om ny eier oppdager slike "skjulte" feil etter du har solgt han (innen rimelig tid så klart), og da risikerer du at kjøper hever kjøpet, og du får hesten tilbake igjen. Da har du ingen rettigheter overfor han du kjøpte hesten av.

Jeg forstår at hele situasjonen virkelig er slitsom, men jeg tror virkelig ikke dette ville blitt en langdrøy sak juridisk. Jeg regner med at selgeren ville tatt seg sjøl i nakken umiddelbart etter et brev fra advokat med krav om tilbakebetaling og henting av hest, med henvisning til kontrakt og diverse paragrafer i lovverket. Kontrakten dere har skrevet er jo faktisk ufravikelig.

Som alle andre har påpekt, det kan være utrolig mange årsaker til at han bukker, alt fra smerter til for mye energi i foret osv. En equiterapaut finner fort ut om det er noe muskulært, låsninger etc, og det koster lite å få det undersøkt (tror selv jeg betalte rundt 300 kr for en helsjekk)

Men jeg håper det løser seg for deg, spennende å følge med på hvordan det går :)
Gå til toppen av siden

Cikki

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  23:41:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til med salget, håper hesten kan få et langvari hjem, og få rettet opp i bukkingen:( lykke til videre!:) Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  14:42:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Her tror jeg ikke du har mye å fare med. Selger har solgt deg en hest du ellers er fornøyd med ifølge første skriveri. Høyden kan løses med en krakk. Dette bukket kan ha like mye med eg å gjøre. Er du irritert over hele saken, og bare rir hesten frem til den forsvinner vil nok hesten merke dette. Sier ikke at det er det du gjør, men sier at dette kan være en av grunnene. Hoppa mi tar oxo et bukksprang i ny og ne. dette av glede. Og spesiellt i gallopp. Selv om hesten gjør dette vil det ikke være noe galt med en. Som regel. Men det er jo mange grunner til at en hest kan bukke. Ny sal? Passer salen?
Lykke til med tilbakelevering eller salg.
Har du forresten dratt til selger for en prat face to face? Mulig dette hadde løst hele saken.
Samme hva er jo dette en trist sak, har kjøpt kattaisekken jeg å. Men gjorde det beste ut av det. Denne hesten står nå lykkelig og forbedret i en stall i Telemark:)

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  09:05:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hvordan går det, er det noen intr?
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  13:18:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jada, har hatt ei utrolig koselig, og flink jente som har sett på han. Satser på at han havner hos henne, for hun har jeg tro på.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:06:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jada, har hatt ei utrolig koselig, og flink jente som har sett på han. Satser på at han havner hos henne, for hun har jeg tro på.

Opprinnelig postet av Wulfi

Får håpe hun kjøper han da, og at de trives sammen

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Bodi-Aina-og-Hagalin

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  03:28:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.. bare lurte på om du har fått solgt /levert tilbake hesten jeg.. Nyskjerrig serru Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  18:01:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Nei, han er ikke solgt.

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  08:06:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hvordan går det med salget? :)
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  18:32:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Ser ut som det ordner seg.

Fyren vi kjøpte han av har ENDELIG fått fingen ut og sendt passet hans! Jaggu ikke verst...

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  11:16:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei har du fått solgt hesten? hvem trener har du kjøpt han av? jeg tror jeg har rid han en el to ganger på øvrevoll.... men kan nok fortelle deg hvorfor hesten bukker når de er galopp hester så er de ikke vant til og få galopp sjenkel så når du legger til galopp sjenkel så synes han det er ekkelt så han bukker
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  12:18:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

men kan nok fortelle deg hvorfor hesten bukker når de er galopp hester så er de ikke vant til og få galopp sjenkel så når du legger til galopp sjenkel så synes han det er ekkelt så han bukker

Opprinnelig postet av Enebakk racing

Dette er vel rimelig individuelt. Ompen har alltid "lystret" galoppsjenkel.
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  13:05:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lest alt, og lurer fælt på hvordan det går jeg også. Du sa det ser ut til å ordne seg. -mener du salg, eller retur av hesten da? Synes du har fått litt vel mye pepper her, så jeg vil ønske deg lykke til. :)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  13:06:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

men kan nok fortelle deg hvorfor hesten bukker når de er galopp hester så er de ikke vant til og få galopp sjenkel så når du legger til galopp sjenkel så synes han det er ekkelt så han bukker

Opprinnelig postet av Enebakk racing

Dette er vel rimelig individuelt. Ompen har alltid "lystret" galoppsjenkel.

Opprinnelig postet av Opal

Men derimot de jeg har hatt har ikke lystret så jo det er induviduelt men som regel lystrer de ikke med en gang men det kan jobbes med... Og som flere har sakt så er som regel ikke fullblods en barne hest el en hest man kjøper for og få ha roligere og avslapette turer osv men det fines jo de oxo som man kan ri på lange tøyler og som "aldri" gjør noe galt

smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.