hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trøbbel med å levere tilbake hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Trøbbel med å levere tilbake hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Wulfi

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  13:00:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Vi kjøpte ikke hest TIL vår datter, (som er straks 12 år, ikke 9.)
Vi kjøpte hest til hele familien siden både mor og datter rir jevnlig. (Til og med far rir av og til.)
Jeg har hatt hest mer, eller mindre hele livet, så jeg er ikke så uerfaren som mange kanskje tror. Det er bare det at det funker ikke med denne hesten.
Hesten trenger et hjem hos noen som har mye tålmodighet, kanskje kan litt NH, som kan trene den opp så den får mer muskler, og ri den selv om den har en lei tendens til å bukke i galoppfatningene. Så hvis noen vet om noen så... ;)

Hun som red hesten i går, rir på NM nivå, og jeg antar at hun vet hva hun snakker om.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  13:21:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hun kan gjerne ri på verdensnivå for min del - selv om man er flink til å ri er man ikke utdannet dyrlege osv. Om du er vel vitende om at en eksgaloppør gjerne kan ømme i ryggen, hvorfor fikk du det ikke sjekket opp? Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  13:24:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Skjønner egentlig kjøper veldig godt jeg, for kjemien mellom hest og eier må jo stemme.
Men skjønner på en måte selger også, for jeg vet med meg selv at jeg ikke ville tatt tilbake en hest jeg hadde solgt. Med mindre jeg hadde mulighet til å ha hesten da.
Men siden selger og kjøper hadde denne avtalen synes jeg det er dårlig av selger å ikke følge den.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  13:50:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hva velger du å gjøre, da?
Det er dyrt å sitte og betale månedlige utgifter på en hest man ikke bruker også.

Du får ikke returnert den, og du har fått råd om å IKKE annonsere hesten for salg da det kan ødelegge returmulighetene (som er på rundt null nå). Nå står den der ubrukt og koster penger.

Årsaken til bukking ligger 99% av tida i smerter eller ubehag. Uansett hva bøyeprøver eller veterinær sier. Ett eller annet sted ligger det et problem. Enten i munnen, utstyret, skjelettet eller musklene. En alle tiders god gutt bukker ikke kronisk hvis han ikke prøver å fortelle dere noe.

Mine tre fingerregler er:
Passer salen SKIKKELIG? Er hesten godt nok muskelsatt for å takle kravene det stilles? Har hestens munn blitt grundig sjekket av dyktig veterinær eller hestetannlege?
Disse tre tingene MÅ være i orden.

I tillegg må en utelukke sykdom i hesten, da lidelser vi ikke ser eller vet om kan forårsake endringer i adferd og lage sekundære problemer for hesten.

Deretter må en se nøye på hva som skjer, når det skjer, og hvilke ting som skjer i forkant av adferden. Det er veldig vanlig å låse oppmerksomheten på den uønskede adferden og dermed gå glipp av årsaken til den. Om hesten har problemer med nakken vil press fra tyngden av rytter kunne utløse bukkesprang av en slik styrke og kvalitet at selv en proff rodeohest kan bli grønn av misunnelse. Og det hele skyldes en hest som har så vondt at den drar ned rullgardina og kun tenker "KOM DEG AV RYGGEN MIN!"

Protestbukk har også en årsak, og uten at en finner den får en ikke løst problemet.

Du har tre valg egentlig slik jeg ser det;
1. Jobbe for å løse det problemet hesten har under ridning,
2. Bare la den stå i håp om at du skal få returnert den snart,
3. Annonsere hesten for salg nå og heller gå til sak mot selger etterpå med krav om refusjon av verditap/differanse kjøpesum-salgssum pluss evt. oppstallingskostnader.

Det er mulig jeg har oversett noen muligheter, og jeg vet heller ikke hva du selv ser på som aktuelle muligheter nå.

Lykke til uansett!

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  14:37:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg regner med at hesten vil bli lagt ut for salg. (Selv om alle som kjenner hesten mener jeg MÅ få levere den tilbake.)
Har snakket med ei som er jurist, og hun sier at jeg 95% sikkert ville vunnet en eventuell rettsak, MEN; at det vil ta tid. (Og i mellomtiden koster hesten oss ca 3000 i mnd.) Jeg tror ikke jeg orker å bruke tid, og krefter på dette akkurat nå. Det har hendt ganske mye vondt, og trist i livet mitt de siste ukene, og jeg er langt nede psykisk nå, og føler at jeg ikke har "guts" nok til å slåss mot selger.
Jeg bare håper jeg FÅR solgt han... Til noen som er rett for han.

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  10:46:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg regner med at hesten vil bli lagt ut for salg. (Selv om alle som kjenner hesten mener jeg MÅ få levere den tilbake.)
Har snakket med ei som er jurist, og hun sier at jeg 95% sikkert ville vunnet en eventuell rettsak, MEN; at det vil ta tid. (Og i mellomtiden koster hesten oss ca 3000 i mnd.) Jeg tror ikke jeg orker å bruke tid, og krefter på dette akkurat nå. Det har hendt ganske mye vondt, og trist i livet mitt de siste ukene, og jeg er langt nede psykisk nå, og føler at jeg ikke har "guts" nok til å slåss mot selger.
Jeg bare håper jeg FÅR solgt han... Til noen som er rett for han.

Opprinnelig postet av Wulfi

Du får nko solgt han, skal du se.

Lykke til, håper han får et godt hjem.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  11:45:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Har lagt han ut for salg nå, og håper han kommer til noen som er rett for han. Han fortjener det absolutt.

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  11:52:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har lagt han ut for salg nå, og håper han kommer til noen som er rett for han. Han fortjener det absolutt.

Opprinnelig postet av Wulfi

Hvor har du lagt han ut da?

*Nysgjerrig*

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  16:45:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=2&ukat=22&ID=140041
(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  16:49:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg bare skjønner ikke hvordan dyret kan kalles uridbar om bukking er det eneste problemet du har med ham, jeg..

Hvor mye ga du for han selv?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  16:50:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Line Kristine var før meg her ja... Hehe :)

Håper det dukker opp noen som kan passe for han. *krysser fingrer*

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  17:39:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lykke til Wulfi, håper det ender godt for både dere og hesten =)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:32:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Vi 23.000 for han.

Lopke

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:43:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan er han når dere longerer da? både med og uten rytter? noe dere har prøvd? Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  21:30:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
En drøm å longere. Men kan finne på å bukke, og kaste på hue... Men ser ikke ut som det er noe som plager han. Veterinæren fant ikke noe galt på han i allefall.
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.