hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pause fra hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Pause fra hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

*Jane*

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  18:50:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Igjen takk for svar. Kjenner meg igjen i så mye av det dere sier alle sammen. Har hatt flere perioder der jeg har vurdert å slutte helt med hest. Men så har det vært ganger hvor man opplever så mye fint med hest, at man rett og slett ikke kan slutte.

Helle & Bjerge - det har også gått veldig opp og ned for meg. Men så er det disse periodene som det går bra, som gjør at jeg fortsetter. Elsker jo å holde på i stallen og med hestene, men det er ridningen som blir litt meningsløs. Derfor vurderer jeg å ta en pause nå, før jeg mister lysten til ridning helt, men så vet jeg jo ikke om dette kommer til å skje. Har tenkt endel på å bare slutte på hesten jeg rir, og fortsette på hesten som jeg ordner for og leier på tur, for det er jo ikke hest jeg er lei av. Men føler at det blir litt feil ovenfor eierne til hesten jeg rir. Vurderer å evt. kutte ned ridninga til en dag i uka.
Men uansett så får jeg ta meg en prat med eierne. Kanskje vi kan bli enige om at jeg kan ri for mer instruksjon. Kan jo prøve. Så får jeg bare håpe på at jeg får tilbake lysten...
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  22:17:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
At du ikke kan ri lenger er det vel ene og alene du som har bestemt Roxira?

Opprinnelig postet av Formosissima

Joa, men er ikke noe hyggelig å ri lenger når man får høre man er dyremishandler, og at det er så synd på hestene mine hele tiden siden jeg rir de...
Man tror jo til slutt på dette...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  22:31:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Helle & Bjerge - det har også gått veldig opp og ned for meg. Men så er det disse periodene som det går bra, som gjør at jeg fortsetter. Elsker jo å holde på i stallen og med hestene, men det er ridningen som blir litt meningsløs. Derfor vurderer jeg å ta en pause nå, før jeg mister lysten til ridning helt, men så vet jeg jo ikke om dette kommer til å skje. Har tenkt endel på å bare slutte på hesten jeg rir, og fortsette på hesten som jeg ordner for og leier på tur, for det er jo ikke hest jeg er lei av. Men føler at det blir litt feil ovenfor eierne til hesten jeg rir. Vurderer å evt. kutte ned ridninga til en dag i uka.
Men uansett så får jeg ta meg en prat med eierne. Kanskje vi kan bli enige om at jeg kan ri for mer instruksjon. Kan jo prøve. Så får jeg bare håpe på at jeg får tilbake lysten...

Opprinnelig postet av *Jane*

Skjønner, har hatt det sånn jeg også, jeg sluttet med hest på for, men fortsatte å jobbe i stallen, fikk jobbe mye med unghestene, og det var veldig verdifulle erfaringer. Når jeg ser tilbake på det nå, så syns jeg at jeg gjorde et fornuftig valg.

Jeg har en litt treg periode nå, skiløyper over alt, og ingen steder å ri. Både jeg og Bjerge er lei av å ri samme vei hele tiden, håper snøen går snart, lengter etter sommer og sol

Du finner sikkert ut av det

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 17/02/2006 22:33:00 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:49:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat nå (idag faktisk) besluttet å kutte ut hest i en periode fremover. (ikke for alltid håper jeg..)

Hvorfor? Lite samarbeidsvillige foreldre, skade, mye skolearbeid og ingen tilgang på hest.
Kommer vel til å henge litt på HM likevel, kanskje..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:13:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Huff, så trist og høre, Mari... Håper du får kommet deg igang igjen med hest etterhvert da. Og at du likevel vil fortsette og være inne på HM og ikke minst forumet her, ellers kommer jeg VIRKELIG til og savne dine kule kommentarer og gode fornuftige innlegg!
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:44:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neeei Mari!!!!
Du må ikke bli borte! Også lille Miss da! hva med henne?
Hvem skal jeg finne smileys til glede for nå da!?

Mari,ikke forlat oss! Vi kan da finne hest til deg? Det er vel minste problemet om du bare kan ha den?

Nina for Mari!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:58:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Litt O.T. men den siste smileysen din Nina, gav meg en riktig så god latter, hehe. Se på de søte hendene som flyr opp og ned i luften, hahaha. Dritkul :o)

Men enig; MARI, IKKE FORLAT OSS....

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  20:36:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
det er stor forskjell på å ha egen hest og ikke ha ha egen hest.med egen hest så er hesten bare din, mens å ri andres hester ikke er så super kult over lengre perioder.har selv vært i den situsjonen, hvor det bare ble kjedeligere og kjedeligere å ikke ha egen hest.
vurderte faktisk å selge gampen tidligere i vinter, da alt gikk mot meg så det holdt. men det ble ikke noe av, da jeg er altfor glad i han til å kvitt meg med han..

jeg skjønner faktisk at noen vil ha pause fra hest en liten stund, for å få tid til andre ting, og tenk over om det er dette de vil..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/03/2006 :  20:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om man ikke driver med hest, har egen hest, driver med hest flere ganger i uka osv. betyr det ikke at man ikke får lov til å være her på forumet.

Jeg skjønner ikke helt jeg da, ta pause fra hest? Hva er vitsen? Ingenting er jo som å være ute i friluft på en hesterygg å få samlet tanker og følelsene der, vel?

Om jeg tar pause fra Rosita en gang, setter Rosita over til pappa å lar han ta seg av henne, så aner jeg ikke hva jeg skulle gjort. Da synes jeg at jeg er egoistisk som vil tenke mer på meg selv enn min aller beste venn. Kunne du tenkt deg å skyve bort din aller beste venn?

Men ting blir selvfølgelig annerledes når man har egen hest!!

Og jeg skjønner om du har problemer, Mari!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  21:54:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fint med litt støtte, men jeg har bestemt meg. Miss er en nydelig ponnis, men når jeg bare får leie henne en tur en gang i uka + at hun begynner å bli ganske vrang p.g.a. for lite utegang, da føler jeg at hun fortjener noen bedre enn meg. Har jo alltid ønsket meg en ny hest etter den gamle, men får altså ikke det. Ikke på fòr engang visstnok.
Skulle egentlig ha Miss i påskeferien, men fatter'n bestemte at vi skulle på skiturer isteden. Eller rettere sagt: DE skulle på ski, jeg skulle være hos bestemor. Hmpf, jeg gleder meg til jeg blir voksen jeg.. Eller, voksen blir jeg vel aldri (), men iallefall sånn på papiret.

Jeg hadde jo så lyst til å gå en mere praktisk skole, f.eks. naturbruk, men fikk altså ikke lov. Dermed er jobben knallhard for å komme seg inn opå studiespesialiserende.. Karakterene er ok, men motivasjonen er en helt annen ting.

Skal love å være her en gang i uka, minst, men kommer nok ikke til å være så aktiv som før.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:11:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
men men men Mari....
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  14:21:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
kom så skal du få låne hesten min mari! jeg bor ikke sååå langt unna deg... da har du hest, og det andre kan du jo bare overse overse:) en skade her og dumme foreldre der betyr ingenting!! se hvor mye du betyr for nina nå!
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:00:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Siden det henvises til en debatt jeg i sin tid satte i gang, så kan jeg jo linke den opp: "Slutte å ri?"

Jeg har ikke lest hele tråden her, men har fått med meg starten. Jeg er så veldig forståelsesfull for de tankene du har *Jane*, for det er nettopp slik jeg følte at ting var for min del.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:56:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg hadde pause som förrytter på denne tiden av året i fjor, for det første så var jeg møkke lei av stalleieren (Han eide hesten jeg passet da) og for det andre så kunne jeg godt tenke meg litt bedre tid med venner og til skolen.

I sommer så begynte jeg i ny stall, og det er überglad for.. Den stallen jeg går i nå, er faktisk noe av det beste som har hendt meg! Nå er det heller sånn at jeg omtrent begynner å hyperventilere hvis jeg ikke får gått i stallen i hvertfall 2 ganger per uke.. Men på normalen så er jeg i stallen rundt 4-5 ganger i uken og trener hest!
Det er mest trav det går i da, og jeg føler at jeg får noe ut av treningen med hesten. Jeg får vært mye ute, får et godt forhold til hesten og jeg har et mål å trene mot, nemlig å få hesten i form, sånn at den gjerne kan gå løp :) Når jeg er i stallen så er jeg gjerne ute med rundt 4 stk for dagen, og det er utrolig kos! Vi har for øyeblikket 17 hester på stallen, og jeg føler at jeg har et spesielt forhold til alle..
Ja, nå ble det litt OT, men men..

Edit for leif ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com

Redigert av - Leikas den 08/03/2006 16:02:45 Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:58:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skjønner ikke helt jeg da, ta pause fra hest? Hva er vitsen? Ingenting er jo som å være ute i friluft på en hesterygg å få samlet tanker og følelsene der, vel?

Sikkert ikke helt enkelt å skjønne at noen vil ta en pause fra hest. I hvert fall ikke hvis man har hest selv. Men når man har holdt på med andre sine hester i en god del år, så kan man bli litt lei av det. Ikke hest generelt. Men det å ikke ha ansvaret for en hest selv, men bare ri andres. Og når man i tillegg føler at man ikke får noe ut av det og at man ikke kommer seg noen vei, blir det lett litt kjeit.

Kopi av melding:
Siden det henvises til en debatt jeg i sin tid satte i gang, så kan jeg jo linke den opp: "Slutte å ri?"

Jeg har ikke lest hele tråden her, men har fått med meg starten. Jeg er så veldig forståelsesfull for de tankene du har *Jane*, for det er nettopp slik jeg følte at ting var for min del.
--------------------------------------------------------------------------------
spoff

Skumlest den debatten ja. På en måte godt å vite at det er flere som har følt det sånn, men unner ingen det. Har nå ikke blitt til at jeg har tatt en pause. Hvis jeg bare prøver litt hardere så får jeg nok ridd litt mer dressur og kanskje det blir litt bedre etterhvert. Kommer ingen vei hvis jeg ikke prøver i hvert fall. Ønske om egen hest er selvfølgelig like stort, men at det skjer i nærmeste framtid (neste tiåret tenker jeg) er ganske urealistisk. Håper på å få muligheten til å ha en hest på helfor, som du har nå Spoff. Hvem vet hva som skjer til høsten. Men tviler vel egentlig på at økonomien strekker til. Kan jo håpe da.

Redigert av - *Jane* den 08/03/2006 16:27:31 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.