hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har din hest en spesiell oppførsel eller adferd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Har din hest en spesiell oppførsel eller adferd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Torpedo

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  09:07:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Hør dette!

Ei veldig god venninne av meg har en kaldblods x traver, nylig kastrert på 12 år. Han er noe av det morsomste! Er du ute å rir han, og han støter på en drit fra noen andre hester, MÅ han lukte på den, ta noen skritt frem, drite oppå den, og rygge tilbake å lukte på den igjen, for så å gå videre!:D ser ikke riktig klokt ut, haha...!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:07:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Forhesten min slår sammen leppene når han har fått noe godt han..! :P slik at det blir en slags hul bass lyd :P
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 17/02/2006 :  12:57:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Ponnin min gjør også mye rart.. :P
Hver kveld når han skal få kveldsforet sitt, sitter han bokstavelig talt på rumpa, med forbeina oppetter døra.
Så strekker han seg så lang han er, for å rekke over døra.
(har sånn hel tredør hvis dere skjønner)
Det gjør han mens han venter på "sin" tur til å få mat =)

Ellers pleier han å gjøre mula si til å bli sånn firkantet =P Det er så søtt så! Hehe..
Dessuten har jeg opplevd ett par ganger at han står å "klapper" med leppene!

Jeg må le av min lille søte ponni altså =)

Han er utrolig nyskjerrig, han har blant annet kledd av seg sitt eget dekken midt på natta :S
og dratt ut sånn "vatt" fra veggen som skal isolere! Hehe..

Men jeg er gla i den lille rampen da ;D <3

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  13:34:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Løkken når han skla få mat er et morsomt syn. Tripper frem og tilbake og lager de merkeligste lydene. Mat er jo viktig :o)

Ellers så er det morsom å se Miss Kr når hun spiser. Tar tak i en klump med rundball og rister på hodet så maten fyker hit og dit. Litt av et søl etterpå :)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  16:58:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
.

Han klødde så voldsomt at inne i mellom letta begge bakbeina fra bakken så han bokstavlig talt satt i for krybba.

Opprinnelig postet av *Skogli_Western_Riders*

Nå måtte jeg le... Syns jeg ser bena bare henger rett ned, som en reke...

Opprinnelig postet av oleo

*Ler så jeg griner!* Spessielt etter din bemerkning "som en reke". Haha!!

Daytona er utrolig spessiel! Når jeg strammer gjorten står hun å bretter tunga så den stikker ut av den ene munnviken. (Denna fikk jeg ikke greie på at hun gjorde før vi var på en offentlig tur med rideklubben og lederen av turen skulle holde henne mens jeg stramma gjorten. Der sto hun å grapskratta. Måtte le jeg også når jeg så henne drive på. hehe...

Når hun er smånervøs eler stressa slenger hun skikkelig med underleppa. Utrolig morro å se på.

Mens "normale" hester da ville ha bøyd hodet og klødd med det når de klør på frambena, legger Daytona det ene frambenet over det andre og fører det opp og ned når hun klør. Akuratt som om vi klør oss på arma f. eks! Genialt...

Når hun får yndlingsfôret sitt stikker hun hodet ned i krybba og slafser som en gris. Holdt på å lo meg skakk da jeg fant ut hvor den høylytte slurpinga å smattinga kom fra!

Brave Star er også veldig spessiel. Slikker f. eks på alt og alle heeeeele tiden etter å ha fått noe godt. Genialt personligheter altså!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  10:26:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Min hest elsker å sette beina i vannkarene på beitet, der kan hun stå.
Noe som var veldig irriterende på beite da hun sorpet til alle vannkarene og vi måtte skifte vann...

Til vannlig hater hun å få vann på beina.

Så har jeg en jakke med strikk til å stramme hetta med, denne strikkern er veldig festelig å dra i slik at jeg får meg en smikk på kinnet...

Den gammel hesten min var noe for seg selv...

Når jeg kom for å hente han inn om kveldene, kikket han opp for å late som han ikke så meg for å så sette i et hyl og komme humrene mot meg.

Han var også et matvrak...

En gang han skulle springe inn til middag krasjet han med stalldøren og ble liggende med alle 4 bein i spagat og spise høyrester på stallgulvet

Samme skjedde en gang i henger, skulle frakte han til bergen for å stå et år ute på utegang. På bergen travpark måtte jeg bytte henger( dette var en ponnihenger så det nytta ikke å stille på stolpen fremme som skal holde hesten oppe ved bråbremsing, men så skulle vi ikke lange veien heller da så vi lot det gå for denne gang)
Måtte bremse å han datt, da vi åppnet døra lå han å spiste høyrester og vi måtte dra han ut for han hadde ikke tenkt å reise seg...

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  22:32:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hele innredningen i stallen vår er laget av tre, og for å unngå at hestene skal spise den opp har vi laget noen stålbelegg som vi har på toppen av døra, skilleveggene og andre attraktive overflater. Ene hesten på stallen skjærer tenner mot disse når hun er utålmodig eller venter på maten sin.

Min egen hest, Riddaren, liker å bli klødd i munnviken, i neseborene og området rundt. Da rynker han hele mulen på en eller annen måte (ikke den "firkantede" måten).

En annen hest som dessverre ikke lever mer elsket å bli klødd ved manken, spesielt om vinteren når pelsen hans var tykk og tett. Da vugget mersom hele hesten frem om tilbake, mens han strakte halsen frem og laget "firkantmule".
Samme hesten bar all siloen sin som lå fremst i boksen sin bak - På evig jakt etter noen pellets som kanskje hadde rullet seg under der..

Ellers så bruker unghesten på stallen enhver anledning til å grynte (faktisk!).

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 26/02/2006 :  22:33:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hi hi...

Blivira ETER de rareste ting, som kanksje ikke helt er ment for hester. Appelsin. Banan. Halslinser, f eks... Og synes alt er SÅÅÅ godt.. Og så løfter hun høyre frambein som en tiggende hund når det fôres. Skraper ikke så mye i golvet lenger, for det har hun blitt bedt om å slutte med, men hun liksom "klemmer" et sammenbrettet frambein opp innunder bringa, ser ganske corny ut!

Eddi er noe av det mest kosne og barnslige jeg vet. Han elsker å sutte på kanten av mira-buksa mi (gore-tex). Han står med hodet klemt inn mot magen min, og sutter på buksekanten som en katt sutter på mattekanten. VELDIG snålt, men han koser seg virkelig. Ekstra godt om man blir småklødd forsiktig rundt om i ansiktet samtidig. Han kan også sutte sånn på fingertupper, for den som tør, har aldri klemt sammen med tennene heller. (enda..)

Nora er verdens søteste lille hest på mange måter, men på boksen står hun å sparker i veggen uten grunn. Ingen provokasjon, ikke foring, ingenting- og så plutselig "dunk". Ikke sur eller sint, bare "dunk".
Gå til toppen av siden

metteR

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  00:28:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

En gang han skulle springe inn til middag krasjet han med stalldøren og ble liggende med alle 4 bein i spagat og spise høyrester på stallgulvet

Opprinnelig postet av .:Xena:.

Haha, nå lo jeg godt ;)

Jeg ler også godt når jeg tenker på den gamle fôrhesten min på 16 år. Tenkte jeg skulle gjøre han litt leken, så jeg hang opp en sånn ball med kraftfor inni, i en snor fra taket. Stakkaren gikk straks bort til ballen og ga den en real dytt, for så og se en annen vei. Ballen fikk da god sving/fart på seg, og deiset tilbake i hodet til hesten mens han hadde glemt at han i det hele tatt hadde noen ball. Han ble veldig forundra stakkar :P

Ellers er hesten jeg rir nå, Monique, en sjarmerende skrue med masser av personlighet. F.eks elsker han at jeg stryker han foran på tannkjøttet i "undermunnen", mellom underleppa og tanngarden. Da slapper han av i ørene og glipper med øya. Er så utrolig søtt!!
De gangene jeg må ha litt "ekstra tak" i han, rir jeg på pelhambitt. Det går forsåvidt greit, men hvis han i tillegg er sprek den dagen blir han ganske heit. Da blåser han seg opp, krummer nakken, skritter/traver/gallopperer avgårde som en bulldoser, og SKJÆRER TENNER!! Det er utrolig morsomt å sitte på når han blir sånn skikkelig furt. Gnisser og gnisser med tennene, slik som jeg selv har en tendens til når jeg blir sint/stressa :P En liten "menneskelig" egenskap på den karen altså :)

Folk må komme med fler historier, ler meg halvt i hjel jeg !

Jeg kjenner et sted...

Monique! :D
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  08:25:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hesten min er den mest vimsete hesten i verden! Dit han ser, dit går han. Må hele tiden "vekke" han når vi rir tur.

Også som han griser med kraftfòret, drar det utover saltsteinen. Skulle tro han sparte rester utover natten...

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  23:25:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
lasso er en ganske merklig hest:P han har verdens lengste mule!! er det en person som står uttafor boksa hans når han er inneså strekker han mulen sin så den sikekrt blir 20 cm lang!, mot personen. Åsså drar han den frem og tilbake for å få oppmerksomhet, så den personen skjønner at han vil ha oppmerksomhet.han er så søt

og når han leies med leietau, så MÅ han holde i leietauet selv og.. han går å sutter på det og smånapper i det. han må ha noe å holde på med

og når jeg har mine dårlige dager og gjerne er litt ekstra gretten, så vet han det, å da terger han meg
da tar han og strekker forsiktig mulen mot ryggen min, før han skubber til meg, så hopper han tilbake og ser på meg med glimt i øyet. klarer ikke la vær å le når han gjør det

merklige hest

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  03:57:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehee.. når jeg rir på tur med hoppa mi terna, pleier hu å komme med sånne *jeg-er-sliten* lyder etter bare 5 min=) å hu er shikkli rar når det gjelder å løfte beina, når jeg feks. skal løfte HØYRE bakben løfter hu VENSTRE bakben selv, åsså omvendt når jeg skal løfte den andre beinet:D

åsså lille shettisen min blir shikkli fornærmet hvis man ikke legger alt flisen i en hau på gulvet etter at jeg har måka! fordi han skal liksom rote det utover selv, å tilpasse hvor mye flis som skal være her å der åsså har han en EKSTREM egenskap til å være menneske kjenner(gaske uvanli god er han) han merker det på personen med engang=) å för krybba hans er hlt fullstendi smadra fordi han klør baken på den

åsså lasse,føllet jeg hadde før, han var uvanli rar han.. han kunne finne på å sette full galopp på beitet å brå bremse i snøen så han ble begravd i snøen, for så å reise seg ganske for opp igjen å gjøre det en gang til=) åsså hadd han som hobby å bruke shettisen som hinder,faktisk.. tok fart å spratt shikkli over shettisen shikkli komisk..

Kos ifra Camilla&Ponniene<3

Gå til toppen av siden

Cikki

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  14:14:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bllitz han bæsjer i vannbøtten sin når han kjeder seg han! hahaha:) han er så herlig..<3| Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  23:03:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
kult å lese så mange morsomme innlegg!!:)

Galie skulle ønske han spilte i safri duo trur jeg. Han står å klapper med leppene ... Ikke helt rytmisk da
Hehe. Han er bare sååå søøøt når han gjør det:)

Han er forresten glad i å sole seg, her om dagen måtte jeg faktisk vekke han fra drømmeland...

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 10/03/2006 :  09:56:58  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
Har en islandshest på Helfor.. og hun er litt spesiell..

Hun må ha noe å gjøre hele tiden, enten jeg pusser henne, legger på henne dekken, saler på, tar høvene hennes osv..
Hun roterer med mulen sin, eller sleiker i forkrybba, eller rister på hodet.. klarer absolutt ikke så stille.. vet ikke helt hvorfor det er sånn jeg.. men det er innmari søtt å se på

Hvertfall når hun roterer med mulen, hu ha rså uskyldig ansikt i tillegg..

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.