hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har din hest en spesiell oppførsel eller adferd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Har din hest en spesiell oppførsel eller adferd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lyngen

Skrevet - 14/03/2006 :  15:00:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lyngen pleide å ake på dekkenet sitt.
Første året jeg hadde han, sto han ute på et stort beite, hvor det var en slakk bakke. Den tok han løpefart mot, kastet seg ned og akte på dekkenet til det stoppet. reiste seg opp,løp/bukka til toppen igjen og så kastet han seg utfor igjen. Slik holdt han på. Jeg så aldri dette, fikk bare fortalt det fra de andre.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  21:31:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,men får bare kritikk når jeg skriver om det..men vet han er en veldig spesiell hest..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  21:31:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jepp,men får bare kritikk når jeg skriver om det..men vet han er en veldig spesiell hest..
Gå til toppen av siden

mullert

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  01:16:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm..maria har vi noen ting vi kan si om mighty eller? du kjente vel lillegutten like godt som meg du.

han ville ikke spise høyet sitt hvis det ikke var i høynet og når han tisset stod han på tå med frembeina:p

ny profil!!! den nye er mighty_spin Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  01:20:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,tøff hest.r.i.p.

det var no brautusen jeg tenkte mest på da:))

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  01:23:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
lyngen:pass deg.du blir peppra ned om du forteller noe utenom det vanlige..tro meg!bra det ikke bare er meg som har litt gal hest.men ville nå ha trodd mindre på det du sier enn det med at min setter seg ned,å aker seg litt fremover..kansje fordi han klødde??
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  07:47:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
lyngen:pass deg.du blir peppra ned om du forteller noe utenom det vanlige..tro meg!bra det ikke bare er meg som har litt gal hest.men ville nå ha trodd mindre på det du sier enn det med at min setter seg ned,å aker seg litt fremover..kansje fordi han klødde??

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

SBR: for det første sa du selv at hesten akte FOR GØY, ikke pga det klødde. for det andre får man bare pepper her inne om man kommer med rare "lite sannferdige" historier og tullprat. Jeg synes du hiver inn innlegg på innlegg (snart 400 på 2 uker!!) som egentlig ikke sier noen ting.
Dessuten har vi en chat funksjon..
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  23:54:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
men for meg så det ut som gøy da.han tar jo ikke akkurat fart,å sklir bortover.selv om det kunne virket sånn.da hadde han ikke kommet fra denne planeten i hvert fall..ps:ingen på chat..
å om jeg er syk å ikke har noe bedre å foreta meg da..hva så?sinnsykt fin hest du har forresten.unnskyld at jeg spør,men hvem er han etter og har du kjøpt han fra friesergården i sandenes?

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  00:02:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
å om jeg er syk å ikke har noe bedre å foreta meg da..hva så?sinnsykt fin hest du har forresten.unnskyld at jeg spør,men hvem er han etter og har du kjøpt han fra friesergården i sandenes?

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

jeg mente bare at det ble mange rare innlegg.. litt koselig om svarene har mening og, at man har noe å bidra med (og det har du helt klart) men det virket bare som det gikk litt sport i å svare på innlegg og poste nye tråder.. God bedring forresten.

OT: Lopke er etter Anton 343 og HUN er importert fra Danmark.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  09:46:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horton har endel morsomme "fakter" som å strekke halsen, skakke på hodet og lage søte "skrukkeøyne" om noen står foran og godprater med han og han ikke er innen koserekkevidde

Når jeg skal ta på hodelaget er han utrolig hjelpsom og skal senke hodet veeeldig, kjempesnilt av ham men dog litt vanskelig om mulen nesten subber gulvet

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  02:49:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Hoppa mi har en del særpreg..
Skal altid klø tilbake når ho blir klødd, åsså e ho vældig glad i å ruske mæi i håret med overleppa. Ho legg åsså hodet helt ned for å bli klødd i panna å rundt øran :)
Andre ganga e ho skikkelig primadonna. "-En sølepytt?? Aaaaldri i livet at æ trør i den!" Ellers så kan ho finne på å bli skikkelig fornerma for ingenting å bare snu å trippe vekk med haln å hode høyt heva.
Har sånne store Championbøtte med lokk, å ho e ekspert på å åpne dem om lokke ikke e trøkkt helt ned rundt hele kanten. Å får ho ikke lokke opp kaste ho dunken att og fra (dunkan står utilgjengelig for dem når dæm e aleina i stalln altså).
Mange flere å, men kommer ikke på i farta.

Hingsten min (åring) elske at man blåse han på muln, kan stå sånn i en evighet å blåse tilbake. Åsså bruke han å legge hode sitt på skuldra min å bare stå sånn å evt. ruske meg i håret. Så søt atte :)
Åsså e han en skikkelig mussegutt :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 27/04/2006 :  08:33:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min Gåttis, Vickie altså, har mange snåle greier hun driver med. Siden jeg ikke har hatt henne så lenge, er vi fortsatt i bli-kjent-fasen, og det dukker stadig opp merkelige situasjoner/måter hun reager på situasjoner jeg setter henne i.

Tidligere i våres var vi å "klatret" i skogen, og da vi kom til en liten bekk vi skulle krysse, skjønte jeg på henne at det ikke var særlig stas. Jeg er ikke den som gir meg med en gang, jeg vil gjerne presse litt forsiktig for i det minste å gjøre et forsøk. Hun kom ingen andre veier enn rett frem, over bekken. Hun ble tydelig helt ute av seg, ble rådvill og visste ikke hvor hun skulle ta veien. Eneste sted å gjemme seg var i et dypt fotspor fyllt med vann. Derfor stakk hun like så godt hele ansiktet ned i fotsporet og blåste ut samtidig så boblene sto ut av fotsporet. (Jeg sto foran på stien for å leie henne over).
Det minnet meg om et struts...

I går var det vann igjen. Dette er tydeligvis noe hun misliker sterkt, men av og til må hun gå i dammer for å komme videre. Hun vil helst gå en mil rundt bare for å få slippe. Hun plasket uti til slutt, etter litt "masing" fra meg, og mens vi først var i dammen ville jeg forsøke å holde henne der. Jeg tror nemlig at dette kan tilvennes. Hun ble like ute av seg som på stien ved bekken, og satte seg like så godt ned på rompa i vannet. (Denne gangen sto jeg ikke foran for å leie, men jeg satt på ryggen).

Men snø er greit! For et par uker siden da vi kom hjem fra ridetur red jeg henne i dypsnøen for å få av litt gjørme på bena. Dette var skikkelig deilig, for hun ble brått veldig lav foran, og før jeg fikk sukk for meg lå hun nede og i full fart på ruller`n. Birgitte var da den kjappeste i verden til å komme seg av hesten og krabbe litt unna. Kjempeelegant...
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  08:42:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Det er ikke akkurat merkelig adferd, men det er veldig morsomt å se på! Når jeg måker med Kenzo inne i boksen samtidig (noe jeg helst ikke gjør, men av og til er det fullt på stallgangen) pleier han å stå med hele hodet og halsen over den digre gule trillebåra. Han er så utrolig sosial og selskapssyk, så hadde han fått velge ville han vel sittet oppi trillebåra og blitt klødd hele dagen! Og alle syns jo at han er så søt, så han får mye oppmerksomhet
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Chevaleresse

Skrevet - 27/04/2006 :  14:35:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja alle hester er vel spesielle på sin måte. Har vært borti litt av noen personligheter opp gjennom årene!

Boz har heldigvis bare sjarmerende finurligheter. Han dypper alltid høyet sitt i vann forresten, ikke alltid like kult (grisete). Det gjør han også når høy og vann står langt unna hverandre. Observerte engang at han tok en munnfull høy, gikk 20 m bort til vannet, dyppet, tygde på vei til høyhaugen, tok en ny, gikk til vannet igjen osv. Fikk lagt inn litt ekstratrim da!

Ellers elsker han å bli dratt i nesehårene og neseborene, og kan nesten sovne av det. Liker også å bli klødd inni munnen.

Når vi går leietur pleier han å dytte meg på høyre skulder med mulen, bare helt forsiktig.

Han spiser alt (hadde sikkert spist pølse om han hadde fått det). Elsker appelsiner, spiser også sitron, og all annen frukt, og alle typer drops inkl fishermans friend! Har også ved en feiltagelse spist fishermans friend tyggis.

Når vi trener klikkertrening prøver han først alle triksene han kan på en gang. Utrolig morsomt å se på. Gjør noe, ser på meg, gjør noe annet, ser på meg osv.

Når vi er ferdig å trene eller tar pause, slipper han HELE utstyret ned. Litt pinlig når vi skritter ned, og den henger der og dingler fra side til side. Har fått en del spørsmål fra barn vi har gått forbi...

Mvh Torill & Boz
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  14:54:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Scarlett blir helt slapp når hun står i kjettingen og blir striglet. Jo lenger tid det tar, jo lenger ned i bakken faller hodet. Da ser hun ut som et øk som ikke klarer holde seg på bena..
Hun har også begynt å klø meg hver gang jeg pusser nakken hennes, som om hun sier "takk skal du ha, her får du litt stell tilbake".

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.