hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Du som har hest...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Du som har hest...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Carebear
» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betaler kun for foret, og det er ikke så mye, siden jeg har en Amerikansk miniatyr:) Skal også ta inn ponniene og fore et par kvelder i uka. Men måker ofte for de tre ponniene til stalleieren når jeg allikevel er i gang. Eieren tar morgen og middagsforing, pluss utslipp hver dag.

"Hesten" er altså en miniatyr, og er en snart to år gammel hingst. Har ikke hatt ham så lenge, men planen er at han en dag skal kjøres inn. Begynner med tømmekjøring når litt av snøen forsvinner, ikke helt enkelt når man får snø helt oppunder magen... Han altså, ikke jeg, jeg har nemlig litt lengre bein:)
Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:28:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEISANN!!
Jeg bateler ikke stall-leie, siden jeg har hesten hjemme på gård.
Jeg både møkker og rir hver dag.
Prøver å ha treningsopplegg, men nå på vinteren blir det mest riding/dressur.
Hesten min blir brukt til sprang, distanse, kjøring, feltritt og dressur.
Hun heter Frida Dokka og er en fjordhoppe på 14 år.

Hilsen og klem irene
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:39:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!

Møkker hver dag?
Jepp!

Stall leie?
1600,-

fast treningsopplegg?
Sånn nogenlunde

Hva jeg bruker han til?
Det meste
Men mest tur

Rase?
Varmblods ( fransk/amerikansk)

Alder?
Snart 10

Navn?
Galie Strømline

Hilsen Hanne

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:02:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hvor mye betaler du i stalleie?
- Jeg betaler ikke stalleie siden jeg eier stallen selv.
Møkker du hver dag?
- Ja.
Rir du hver dag?
- Ettersom jeg ikke har helsen i orden har jeg ikke ridd på en stund. Men har fått hestepasser til araberen min, så nå er han endelig kommet seg i trening igjen :o) Ellers pleier han og bli trent hver 2.dag.
Gamlegutt på 23 år prøver jeg og få kjørt med vognen hans to ganger i uken. Det er nok for hans ben.
Har du fast treningsopplegg, eller tar det som det kommer?
- Har pleid og trene etter magefølelsen min. Se hestens form an og ri etter magefølelsen rett og slett.
Hva bruker du hesten til?
- Har brukt dem begge til distanseridning. Og håper hestepasseren min fortsetter med distanse med araberen min (virker som hun er veldig ivrig på det, så det ser lyst ut ja :o)) Gamlegutt er pensjonert og får trekke vognen sin som trening.
Hvilken rase er hesten, og hvor gammel?
- Har en Polsk fullblodsaraber som er 7 år. Og en Welshponni på 23 år.
Hva heter den?
- Araberen heter KA Etanec og gamlegutt heter Kelly the Kid (Kelly til vanligt).

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  13:32:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Hei =)

-Betaler 2500 i mnd. med for, høy og spon.

-Møkker kvar dag, ja....

-Rir sikkert 6 dagar i veka +/- en dag....

-Prøver å trene sprang en gang i veka, men sidan vi ikkje har ridehus er det ikkje alltid det går, ellers blir d vel 3-4 dagar dressur og resten tur evt en dag fri/ en dag med longering/ tømmekjøring...

-Bruker hesten til sprang, dressur og tur.

-Linndi er fjording, hoppe og blir 12 år den 27 mai

Helsing Linndi&ida

Linndipiah <3 Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  17:20:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Møkker hverdag, rir som oftest hver dag, da er det dressur/tur/sprang/kjøring/joggetur o.l. Har et lite treningsopplegg for å holde gampen i form. Hesten brukes til alt! Alt fra feltritt til kjøring! Han er 9 år og bærer navnet Stettson <3
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  20:29:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hestene mine står på stall hjemme,så betaler kr 0 i stall-leie.møkker selvfølgelig hver dag.prøver å gjøre noe aktivt med hestene mine hver dag..enten ri eller gjøre noe annet aktivt!har fast treningsopplegg om vi trener til f.eks. konkuranse eller show.men ellers passer jeg på å
å trene på ting vi trenger,eller er det viktig for meg at både jeg å hesten trives med det vi gjør..det jeg bruker hesten min til er barokk,sprang,western,kjøring,feltritt,sirkusøvelser...osv..den ene hesten min er en kaldblods på 11 år,å heter sigyn braute.den andre hesten min er en pinto på snart 1 år å heter rubin..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  10:39:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Betaler ca 3700 i stall leie per hest.
Møkker hver dag for begge to, hvis ikke det er forytters dag så hun møkker for ponnis.
Rir hver dag såfremt jeg ikke bestemmer noe annet. Feks at hesten har en så dårlig dag at jeg rett og slett ikke tør og sette meg opp på han, da gjør vi noe annet for å aktivere han litt.
Har ikke så veldig faste treningsopplegg egentlig. Men rir dressur time på mandager med hesten og sprangtime på torsdager.
Pater (hesten) blir brukt til sprang og dressur. Mens ponnis rir jeg litt av og til og da går det mest i litt dressur for å hjelpe småsøsken eller hvis jeg rir den selv så er det mounted games det går i.
Pater er en hollandsk varmblods på ni år. Ponnis er ni år gammel dansk sportsponni, blanding av knabstruper og araber.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 16/03/2006 :  16:46:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har to hester, en shettis å en kaldblods.

-møkker hver dag

-trener terna(kaldblodsen) ca 6 dager i uka, både ridning å kjøring, men mest ridning(dressur/sprang) shettisen blir brukt til altmulig ponni=)

-betaler ikke noe i stall leie fordi har stall hjemme

- shettisen heter lillegutt(chagal) å er 8 år, kaldblodsen heter røed`s terna å er 5 år=)
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  00:51:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 2500 i stalleie for øyeblikket,det varierer litt...

Møkkinga er inkludert i stalleia så det gjøres av andre hver eneste dag.

Rir ikke hver dag nei,men sånn 4-5 dager i uka,og har ikke no spesielt treningsoppsett,det tar vi som det kommer.

Hesten blir brukt i gangartskonkurranser,eller har ikke starta med hun enda siden hun er så ung og ikke hatt henne så lenge men skal begynne med det snart.

Det er en Islandshest som blir 6år i år og heter Meid (islansk d da)

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.