hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Du som har hest...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Du som har hest...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/02/2006 :  22:37:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betaler 2000,- i stall-leige i mnd + spon utenom

Møkker hos hesten hver dag, om ikke stelle-jenten min gjør det da =)

Ingen fast treningsopplegg, men jobber stort sett på bakken. Rir 5-6 dager pr uke (som oftest 5 dager ridning, en dag longering og en fridag)

Hesten er en 10 år gammel Hollandsk Varmblodshoppe som heter Katie.

Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 13/02/2006 :  08:59:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg betaler 3200 ca hver mnd, alt inkl (for, flis, utslipp, bane/hallleie)
hesten blir ridd 5-6 dager pr uke, tur og dressur
ser an treningen fra uke til uke

Hieronimus er en fem år gammel dansk varmblod :)
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  10:42:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... Hvor mye betaler du i stalleie? Møkker du hver dag? Rir du hver dag? Har du fast treningsopplegg, eller tar det som det kommer? Hva bruker du hesten til? Hvilken rase er hesten, og hvor gammel? Hva heter den?
Bare litt spm av nysjerrighet ;)

Opprinnelig postet av Pernooh

* Jeg betaler 2500 kr måneden.
* Jeg møkker ikke fordi det er inkludert i stalleien, men boksen blir måkt hver dag, ja.
* Har fast treningsopplegg som består av undervisning en dag i uken, turridning tre dager, baneridning tre dager, evnt. en dag fri.
* Jeg bruker hesten min til dressur, men også turridning.
* Han er en 10 år gammel Dansk Halvblods
* Han heter Torstedlund's Ibrahim K, populært kalt Ibbe/Ibbus

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  11:19:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Siden jeg har tre hester, får jeg fortelle om den som jeg har her oppe i Bergen.

Betaler 700,- i stalleie pr mnd, møkker selvfølgelig selv, rir ikke hver dag da hesten enda er ung og uerfaren, og må bygges opp på mange forskjellige måter.

Har ikke noe fast treningsopplegg, ikke foreløpig vertfall. Nå konsentrerer vi oss kun om ting der og da. Hesten er en svart araber/islandsblanding som heter Aromayo.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  19:40:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Stalleie: kan ikke offentlig gjøres

Møkker hver dag!

Rir hver dag + at den blir skrittet en ekstra gang f.eks skrittemaskin, bånd eller paddock

HAr treningsopplegg som jeg følger, fordi jeg skal nå et mål

Den blir brukt til dressur og konkurranser

Amillion er en Norsk Varmblods Ridehest på 7år

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  20:47:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
O.T, men forhvor kan ikke stalleien din offentliggjøres Amillion? Og kan man ikke nå mål uten et fast opplegg? ;-) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  21:10:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... Hvor mye betaler du i stalleie? Møkker du hver dag? Rir du hver dag? Har du fast treningsopplegg, eller tar det som det kommer? Hva bruker du hesten til? Hvilken rase er hesten, og hvor gammel? Hva heter den?
Bare litt spm av nysjerrighet ;)
Opprinnelig postet av Pernooh

betaler kr 750,- i stalleie for to hester.
møkker hver dag.
rir ikke hver dag, og har heller ikke fast treningsopplegg.
ene hesten brukes nå bare til tur grunnet varig skade.
andre hesten skal etterhvert brukes til dressur, men vi driver med bakkearbeid enda fordi hun er helt grønn.
øyas lykke juni(kalles lykke/juni): kaldblods 8 år
lillegårdsraua(kalles my/ponni): nordlandshest 7 år

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  22:22:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Betaler ingenting i stalleie for jeg har fått eg fantastisk deal siden jeg jobber der. Betaler bare fòret. Alle som leier stallplass eller bruker stallen på noen måte har ansvaret for at den er ren og ryddig til enhver tid; så har hesten griset til en boks, er det min oppgave å rydde opp.

Jeg rir/kjører hesten så ofte jeg har tid, gjennomsnittlig fra 4-7 ganger i uken. Etter som det blir lengre lyst ute øker treningsmengden til 7 ganger i uken, to av dagene er det to økter.
Jeg har ikke et fast treningsopplegg, men jeg har en plan, eller et mål, med treningen. Jeg tar det litt som det kommer. Mye kommer an på været siden jeg ikke har tilgang på ridehall.

Hesten er en pensjonert traver som tror han er galopphest for tiden . Han blir mest brukt til tur, men vi rir da noe dressur også og så kjører vi med både to- og firehjulsvogn.

Han heter Riddaren, er 17 år og en kaldblodstraver.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Linn&Bajazzo

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  09:54:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinn&Bajazzo  Svar med kopi av melding
Vi har hestene hjemme, så vi betaler ingenting i stalleie. Møkker hver dag. Har ikke fast treningsopplegg, og rir heller ikke hver dag.

Bajazzo er en tinkervallak på 7 år, brukes til turridning, kjøring og noe sprang og dressur på hobbybasis. Han blir ridd/kjørt ca 4-5 dager i uka.

Durk er en frieservallak på 5 år, brukes til dressur og turridning, og er under innkjøring nå. Han blir også brukt ca 4-5 dager i uka.

Selv om vi ikke har et fast treningsopplegg, så har vi satt oss mål osm vi jobber mot
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 14/02/2006 :  10:06:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten min hjemme,derav ingen stallleie. Møkker nesten hver dag, jeg og resten av familien bytter på. Har ikke veldig faste treningsopplegg,prøver å gi hesten min så variert trening som mulig,rir fast for barokkinstruktør annen hver uke, og sprang/dressur 1-2 ganger i måneden. Ellers så trener vi på det vi lærer/terper på i timene. Rir også mange,lange turer siden vi har et supert turområdet der jeg bor.
Hesten min er en tungdøl(av den lette typen) og er den stolte bærer av navnet Laban

Ride with the wind Gå til toppen av siden

nala

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  14:24:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
betaler 2000 i mnd

måkker hver dag.. prøver å trene variert med tur og baneridning.

hoppa mi bruker æ kun i ridning men vallaken både rir og kjører æ..

Nala, 10 år kaldblodshoppe og Truls, 20 år fjording

det enkle er ofte det beste;) Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 14/02/2006 :  18:40:07  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Betaler ca 1000-1250 (?) kr i måneden. Møkker ikke, da hesten står på utegang. Rir hver dag, bortsett fra 1, da hesten har fri. Har ting jeg går gjennom hver uke, men ingen spesielle dager med ting. Hesten bruker jeg til gangartsridning, turridning, dressur, nh ++. Han er islandshest på 11 (blir 12 til sommeren) og han heter Irpill

=)

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  20:48:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Rett og slett fordi jeg arbeider og har hesten min på Blue Hors, og siden så mange vet hva Blue Hors er, er det ingen vits i å nevne noe om hva jeg betaler der...

Sa ikke at det ikke går ann å nå mål uten et fast opplegg, men av egen erfaring vet jeg at JEG ikke kan nå det uten. Jeg må alltid sette et høyere mål enn nødvendig for å nå det egentlige målet mitt...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  20:48:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ingenting, siden jeg har hestene hjemme.

Har ikke fast treningsopplegg enda, men mener at det blir det snart. Med Mulan rir jeg intervall, langtur, litt dressur og hopper av og til. Tømmekjører også, pluss at jeg snørekjører litt av og til.
Med Rumbero rir jeg på tur, rir dressur og tømmekjører litt.
Med Mulan rir jeg 5-6 dager i uka, med Rumbero 4-5 dager.
Rumbero er vel hovedsakelig en dressurhest, mens Mulan brukes til distanseritt og sprang.

Rumbero er 13år og er en andalusiervallak.
Nehemyah Mulan er 7 år og er ei kaldblodshoppe.

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 15/02/2006 :  14:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ca. 2100 innkludert alt utenom kraftfôr (styrer med det selv:), det er ikke ridehus på stallen, men bane.
Jeg møkker hver dag. Rir ca 6 dager i uka og prøver å ha et lite opplegg, men hender det feiler;) Trener dressur to dager i uka selv og den nye fôrrytteren min skal ri på time en dag annenhver uke, hopper en gang i uken, prøver å kjøre 1-2 ganger i uken og resten blir tur/kondistrening. Blir jo så klart noe forandringer fra uke til uke i forhold til stevner og tid (hender jo man er nødt til å jobbe litt ekstra og sånn). Hun brukes til konkurransekjøring samt hobby sprang og dressur:) Det er en kaldblods på snart 8 og hun heter Josiva.
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.81 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.