hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - oppskriften på den gode galopp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 oppskriften på den gode galopp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Stall Larshus

» VIP

Skrevet - 29/01/2006 :  21:37:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer litt på hvordan man skal jobbe seg fram til den fine galoppen man ser alle sprang/dressurryttere har i store konkurranser!! Du kjenner til den korte galoppen som holder tempoet til en varmblodstraver i skritt. Men hvordan, hvordan skal man jobbe seg fram til den?
Håper på mange innlegg...

MIX

Skrevet - 30/01/2006 :  09:27:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Edit:
Innlegget er flyttet fra forumet "Galopp", til forumet "Generell ridning/trening". "Galopp" er ment som et forum for galoppsport, og er antagelig ikke kategorien hvor innleggs innlegger i utgangspunktet ønsker å ha sitt innlegg.

MIX, administrator Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  09:48:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En god dose trening, bygging av muskler, god balanse, høy samlingsgrad, en følsom rytter som vil kunne tilby hesten å sette seg ordentlig godt under seg og bevege seg avspent.

Man må rett og slett bare begynne fra scratch. Det tar lang til å jobbe opp en hest til å ha nok styrke, bra nok balanse, og la seg samles godt nok. Det finnes endel innlegg her allerede som går ut på å bygge opp hesten galopp.

Noen eksempler på tidligere debatter om temaet (finnes flere, bare let.. Tips: Se under "Generell ridning/trening" og under "Dressur"):

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 30/01/2006 09:48:28 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  19:30:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er viktig å galoppere en del på tur i skogen, for at hesten skal få muskler og bedre balanse... Merker veldig forskjell på hestene mine når jeg har galoppert mye på tur så går også galoppen bedre på ridebanen! Mens jeg har ei hoppe som jeg ikke har trent så mye siden hun har hatt vokse smerter og hun sliter veldig med galopp på ridebanen...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.