hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke treningsformer bruker du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvilke treningsformer bruker du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  15:09:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hva slags forskjellige måter å trene hesten din på benytter du deg av? Jeg tenker da på sprang, dressur, longering osv.

Jeg rir masse dressur, sprang, en del på tur, både 'vanlig', og klatring i fjellet, leietur, la ham løpe fritt i ridehallen...
Nå i det siste har jeg også fått opp øynene for tømmekjøring.

Hva gjør dere?

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  15:24:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dressur, tur og dressur på lange tøyler. I dressur er det volter og sideførende som gjelder, mest i skritt. På tur er det masse skritt i bakker, med god fremdrift, og eller trav på lange tøyler hvor hun skal slappe aaaaaav. Er hun i godt humør, så blir det en del galoppfatninger. I dressur på lange tøyler har vi kommet til kontraversader i trav, og versader og travér i skritt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  15:35:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Variert trening!!

Rir dressur, kjører dressur, trener dressur på lange tøyler, tømmekjører, rir/kjører på tur, trener presisjonskjøring (og til våren blir det mer maratonkjøring igjen). Hopper lite, men Holter er med i vintercupen (klubbcup) i sprang (ikke med meg som rytter), så i vinter blir det litt mer sprangtrening enn vanlig på henne

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  15:43:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
aller mest tur, men jeg kombinerer ofte turer med den slags trening andre gjør på bane. siden det er mye gjorder rundt her tar jeg noen volter og slik her og der og trener på galoppfatninger og temposkifte. siden Tilja har hatt litt problemer med beinet sitt har jeg ikke ridd sprang på et år, når hun får sko skal vi begynne å trene litt på det igjen.

ellers så driver jeg litt med Western, bare på hobbybasis konkurerer ikke. Siden Tilja har blitt ridd veldig lite Western trener vi mest i skritt, svinge, stoppe uten tøylekontakt. når hun viker ordentlig for sjenkelen skal vi begynne å trene på sidepas.

hender oxo jeg longerer, tømmekjører eller går en tur bare for variajsonens skyld :)

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  17:33:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg rir løsgjørende øvelser, dressur, bomarbeid, sprang, intervall trening i både trav og galopp, klatreturer, kondis turer i lett tempo, skritte turer, offroad turer i skogen og litt galopp på jordene..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  17:47:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde hest prøvde jeg å variere så mye som mulig, men hadde en hovedvekt på sprang og å utdanne hestene slik at de skulle bli bedre + forbedre seg på enkelte områder.
Red generelt sprang 2-3 dager i uken, dressur 2-3 dager i uken og tur 2 dager i uken. I sprangen varierte jeg mellom bomarbeid, banehoppning, teknikktrening osv, i dressuren jobbet jeg med konkrete mål i tilegg til løsgjørende og samlende øvelser, på tur fikk hestene trent kondisjon, klatring, intervalltreninger, koseturer osv. Har trent alle hester jeg har ridd eller eid på ganske lik måte egentlig, men har hatt individuelle mål og planer for de, tilpasset nivå, form osv. Når man skal prøve å satse litt i en sport, mener jeg det er kjempe viktig å sette opp slike planer, og det har fungert veldig godt for meg og hestene.
I tilegg hadde jeg intensive horsemanshiptreninger innimellom, longerte av og til (prøvde meg på slutten på en slags tømmekjøring!), og løshoppet en sjelden gang.

Hege Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  18:06:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg rir dressur, kjører en del både dressur og på tur, tømmekjører, turer og etterhvert skal vi begynne med litt sprangtrening.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 15/01/2006 :  20:00:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tro på variert trening. Dette består treningen av traveren min stort sett av:
- Tempokjøring
- Arbeidskjøring med trykkvogn
- Ridning: tur/klatring/gå i bakker, hovedsaklig i skritt.
- Dressurridning på bane/ridehall
- Og løp eller hurtigarbeid på travbane ca en gang i uka...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/01/2006 :  21:43:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Langetøyle dressur
- Slede kjøring(om vinteren ja)
- Tømmekjøring
- Tur i skog og mark
- Dressur på bane og "ride-eng-bane"
- Sprang i skog, bane og "ride-eng-bane"
- En del bakke arbeid, har nettopp begynnt med litt kunster
- Tilvenning av ALT jeg kommer over
- Leieturer
- Longering

Har ganske mye og velge mellom. Prøver og ikke ta samme treninga to dager på rad(kanksje i skogsridning, har mye og velge mellom).

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  22:29:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Masse variert trening er viktig for meg.

- Longering
- Tømmekjøring
- Miljøtrening
- Mønstring og arbeid fra bakken (NH)
- Dressur og baneridning
- Klatring, intervall og lett traving på asfalt
- Litt sprang, mest naturhinder
- Turer i all slags terreng, alt fra skog og innmark til vei, snaufjell og stier.

Rir alltid tur annenhver dag, og varierer terreng, fart osv. for å gjøre det gøy for både Miss og rytteren hennes. Jeg får utrolig mye trim av å følge etter dem til fots og på sykkel, siden jeg har rideforbud selv

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  00:50:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ganske variert trening, men litt forskjellig for hestene.

Eikdokka:
-Tømmekjøing, både bane og tur.
-Kjøring, både dressur (bane) og tur.
-Dressur, på bane og noe tur.
-Bomarbeid (kan ikke hoppes med pga. skade).
-Langetøyler og klikkertrening, akkurat påbegynt.
-Sirkusøvelser, både på tur og på bane.
-Longering, i hovedsak med to tømmer. Men noen ganger med ei line og innspenningstøyler.
-Tur, intervalltrening og koseturer.
-Leieturer, og noe miljø trening når det trengs.

Vårgò:
-Dressur, på bane i første omgang.
-Tur når vi har muligheten til dette, ikke trafikksikker hest og 80 sone passer ikke bra sammen på vinterstid.
-Tømmekjøring, forberder til å sette vogn på igjen etter 5 år uten kjøring.
-Longering, noe med kun en line kun for øvinga sin del og mest med to tømmer.
-Miljøtrening, og mye leietrening (lite respekt og mye propell).
-Bomarbeid, og kanskje noen små hinder når vi kommer så langt.
-Triks trening, såvidt påbegynt.

Når Vårgò får mere muskler,bedre kondis og blir mer stabil i psyken blir det nok flere ting i treningsplanen hennes

Therese
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  18:37:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
For øyeblikket er det mest kjøring på meg og Bajass pga av foten min. Det går i rolig tempo siden han også har vært skadet og han er på oppbygging treningsmessig Har ridd noen få ganger for min egen del. Så for Bajass sin del så kaller jeg de få dagene jeg har ridd for fri da det er snakk om ca 10min skritt på veien
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  19:08:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trener ganske variert med wantillo... sprang på bane, naturhinder, turer,dressur på bane,kjøring på tur og dressur,litt longering.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Linn&Bajazzo

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  19:30:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinn&Bajazzo  Svar med kopi av melding
Bajazzo:
- turridning (kondistrening, klatring om sommeren, dressur, kosetur)
- kjøring
- dressur på "bane" (jorder)
- sprang (vår, sommer og høst)
- litt lange tøyler og trikstrening (såvidt påbegynt)

Durk F:
- dressur på "bane" (jorder).
- turridning sammen med andre og litt alene (ung, uerfaren hest)
- er under innkjøring, altså driver vi med løse drag o.l.
- longering, mest på to liner. Lære verbale kommandoer.
- miljøtrening (presenning, trafikk osv)

Tar med Minjana også:
- dressur på "bane" (jorder)
- turridning
- kjøring

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  19:33:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
* Dressur
* Turridning
* Longering
* Dressur på lang tøyle
* Tømmekjøring
* Slippe han løs i ridehall/ridebane

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  18:15:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva slags forskjellige måter å trene hesten din på benytter du deg av? Jeg tenker da på sprang, dressur, longering osv.

Jeg rir masse dressur, sprang, en del på tur, både 'vanlig', og klatring i fjellet, leietur, la ham løpe fritt i ridehallen...
Nå i det siste har jeg også fått opp øynene for tømmekjøring.

Hva gjør dere?

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

(Edit fordi jeg ikke regnet med NH-trening, miljøtrening o.l.)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.