hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å snakke til hesten - en uting?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Å snakke til hesten - en uting?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  19:22:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prater hele tiden jeg.... er jo helt alene i stallen, er bare jeg der og 4 hester. Når jeg kommer inn tar jeg runden i rekkefølge, liten prat og klapp til hver enkelt hest før jeg begynner med frokosten.
Synger "Tirna Noir" på tur om noen er engstelige, samme sang (fordi jeg liker den ) hver eneste gang og de roer seg...
Det glipper "unnskyld" ut av meg også helt automatisk når jeg gjør noe galt eller uten å mene det. Som i dag sto jeg å trimmet høvene til Ulskaug, holdt på fremme og da jeg var ferdig var ryggen helt gåen og jeg setter ned hoven i det jeg reiser meg. BANG... skaller hodet mitt rett i mulen til stakkaren som sto og halvsov over meg... da måtte det trøstes selv om jeg vet ikke helt hvem som fikk mest vondt!
Skryter nåe vi trener, roper "ØI!" om de tuller, prater med hestene når jeg er på tur, er ensomt da å sitte der i timesvis for meg selv.
De humrer til svar og ene hoppe "prater" tilbake (-:
Jeg smatter aldri av den enkle grunn at jeg har aldri gjort det. Klemmer med sjenklene når de skal gå når jeg rir, klemmer jeg i skritt traver de og galloppfatning som vanlig.
Den ene gangen vi var på dressurkurs ble Ulskaug UTROLIG stresset av all smattingen til de andre, litt frustrerende da han er heit nok fra før...
Når jeg longerer GÅ, sccccchhhh for trav og Ga-lopppp ellers Wooow og roooolig.
Har aldri ropt rundt hestene, roper i grunnen aldri annet enn om jeg MÅ til med et ØI..

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:10:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man bør bruke stemmen, snakking og prating, men jeg mener ikke smatting er like bra. Jeg kan på en måte sammenligne et brøl av GÅ som samme som smatting, men å si personlige ting ikke er gæ'ærnt =)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.