hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem har betydd mest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvem har betydd mest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:24:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem av de trenerne/instruktørene du har ridd for har betydd mest for deg?
Hvem har virkelig satt spor?

Tenker ikke her på folk man er insoirert av via bøker/foredrag/filmer,men dem du faktisk har ridd for?

Kan begynne selv:

Fru Albertsson på Hovland Ridestall fra midten/slutten av 70-tallet.
Nydelig liten dame som ga meg utrolig tro på at jeg KUNNE!

Ulf Storemark :Hoppet for Ulf i noen år.Lærte ved siden av å tåle litt pepper og IKKE dra hesten i munnen mot hinderet masse Horsemanship.Ikke "NH" men godt gammeldags engelsk horsemanship.
Det å ha rent,helt utstyr,Korrekt tilpasset.
Velstelt hest , å oppføre seg slik som man ønsker å bli oppfattet, det å overholde tider.
Streng men utrolig dyktig!

Rita Pedersen: Dressur. Det er andre veier å gå enn å dra hesten i ansiktet.

Eivind Morberg: Tenke selv.Det er en nøkkel til alle hester.

Lars Christensson: Feltritt. Hvor skal man begynne? Gleden ved å hoppe et terrenghinder korrekt? Treningsopplegg? Planlegging av ALT , det å kunne ri MED hesten,attention to detail..Takk Lasse!

Egill Thorarinsson: Ga meg selvtillit og tro på at jeg kunne noe igjen.
Løste noen knuter i mysteriet "gangartsriding".

Bent Rune Skulevold: Satte igang noen tankeprosesser.Fikk meg til å se på ting med nye øyne.Er dette eneste rette vei å gå?
Har betydd mer enn det jeg trodde da!

Alli A. : Passen! Ingen rir pass som Alii,men jammen skal jeg prøve.Inspirerende,irriterende,ærlig.

Unn Kroghen: Hjalp meg til å finne frem i en jungel av meninger og veier til Roma.
Enda en som har gitt meg tro på at jeg kan klare.Som kan gi den rene mekaniske forklaringen jeg trenger på HVORFOR skal jeg gjøre sånn?
Hva skjer når det blir sånn eller slik?
Og ikke minst Hvrofor jeg ikke kan ri islandshesten min som en stor ridehest.

Her er det mange også meget kjente jeg har ridd for som ikke er nevnt,men dette er de som sitter igjen som de viktigste.
Noen har man ridd mye for,noen mindre,men hvem har satt dypere spor enn andre hos deg?

La oss dvele ved de som har tilført noe positivt,de andre lar vi være denne gangen!

www.forum-hest.moo.no

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:49:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg husker desverre ikke alle instruktørene mine fra mine første år som rytter (begynte å ri på kurs for 17 år siden). Men jeg lærte mye av de alle, og jeg er glad for at de krevde mye av meg. Kan nevne Kristin Lund Borg, Marit Aarset, Rune Ellingsen og Hilde Johansen.

For ca 13 år siden fikk jeg Arild Sivertsen som trener for første gang, og selv om han var den strengeste instruktøren jeg noen gang hadde hatt, er han også en av de beste. Han har alltid vært krevende, men samtidig rettferdig og med gode råd på lur. Jeg red for Arild i mange mange år, før jeg nå solgte den siste hesten min.

Jeg har også ridd endel for Cesilie Høines, Bitte (Britt Janne Størseth) og May Helen Sivertsen (tidligere Erdal), og alle tre har tilført meg mye.

Nå rir jeg for Katrine Hårstad, og henne har jeg ridd for i snart 10 år. Hun har hjulpet meg med mine tidligere hester, både på bakken, dressurarbeid og sprang. Hun er en utrolig positiv og trivelig dame, og jeg kommer nok til å fortsette å ri for henne i mange mange år fremover.

Har ridd for mange ulike instruktører, men det som skiller seg ut blant de jeg har nevnt, er blant at de alle har hatt veldig mye kunnskap og innsikt, pedagogiske evner og har krevd jobbing fra min side. Dette er ting jeg setter stor pris på!

Hege Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Fru Albertsson på Hovland Ridestall fra midten/slutten av 70-tallet.
Nydelig liten dame som ga meg utrolig tro på at jeg KUNNE!

Opprinnelig postet av Kurre

Er vel ikke så mange som heter fru Albertsson i Larvik...hehe...hvis det er samme dame, så rei hu på timen min før. Hu er tøff hu! Gamle dama i full gallopp ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:19:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Min tidligere ridelærer Berit Sørem har lært meg det meste jeg kan om ridning Red der fra 1999-2003, og lærte masse!!!

Ellers lærte jeg mye på Bjorli hos Arild Sivertsen, mest sprang.

Ellers er det masse andre personer som har hjulpet meg videre i hestelivet mitt
Særlig eierne til Miss og familien deres er jeg evig takknemlig fordi jeg får "dele livet" med hoppa deres + at hestene står der, og de hjalp meg masse med Sonja før, og Miss nå.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  21:02:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Har ikke ridd for så mange enda.
Men Pia som underviste i mange år på Grorud i Andebu må være den koseligste ridelæreren jeg har hatt. Hun brydde seg virkelig om sine elever. Det beste var selvfølgelig rideleirene hvor vi ikke var så mange, da fikk man virkelig alt hennes overskudd av entusiasme og visdom. Med henne lærte jeg meg masse, hun skjønte meg godt. Har utrolig mange gode minner fra tiden med henne. Både på timer og på stevner. Savner henne veldig da hun var en stor del av heste livet mitt.

Ellers må jeg nevne at Tony Andre Hansen har betydd litt for meg. Ikke fordi jeg har hatt noe særlig timer med han, men fordi han er den han er og jeg har sett han på nært hold. Det fikk meg til å innse at man virkelig kan komme dit man vil, selv om man er et normalt menneske.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  22:55:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada Anette,det er samme damen!
Tidligere landslagsturner intet mindre og min "ridelærer" fra 1976 til...79 eller 80.
Et unikum!

Tony ja...red på sprangtime sammen med hans bror den gang Tony var en liten liten "drittunge"...men så fikk de egne hester begge to gitt og seilte fra oss andre.Han herjet rundt ganske mange år i 1.10 med Isle of U.
Lille lille tynne Tony,på lille,lille pingle dyret....he he.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  08:14:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Den jeg har lært mest fra må vel være Ingrid som var instruktør på Hårstad en god stund (sluttet etterhvert) Hun var kjempeflink, og snill. Red for henne i 2 år eller noe.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  08:54:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom akkurat på at jeg har vært buse og nevt navn her...det er jo ikke lov! Men kanskje det er lov allikevel når vi tross alt ikke gjør annet enn å skryte av folk?

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  15:34:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
nå har jeg ikke hatt så veldig mange forskjellige instruktører, men noe har det hvert..

Anne Lise Vogel rei jeg hos i et år. Lærte utrolig mye, i tilegg til at hun alltid var blid å hyggelig. Siden familien bodde på nabogården ble jeg litt kjent me dem privat også, utrolig flinke mennesker!

i 2004 var jeg på rideleir på Holtet gård, hade Anders Lake som instruktør. riktignok var det bare en uke, men jeg lærte virkelig mye!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  15:43:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kjersti Wigen har jeg sans for altså. Red litt timer med henne da jeg var liten. Siden red jeg for bl.a Cecilia Løvland og Heidi Østby, begge er instruktører som jeg har lært veldig masse av. Alle disse er forholdsvis strenge ridelærere, men det liker jeg. Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  22:23:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kom akkurat på at jeg har vært buse og nevt navn her...det er jo ikke lov! Men kanskje det er lov allikevel når vi tross alt ikke gjør annet enn å skryte av folk?

Opprinnelig postet av Kurre

Hittil er det da oversett hvis man roser personene. Det må bare ikke nevnes negativt om dem så vidt jeg har skjønt.

Tony som liten drittunge XD Det er en ting jeg kan se for meg og ikke se for meg på samme tid.

nutte

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  23:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ahtt veldig mange forskjellige ridelærere, har lært mye av alle på forskjellie måter. men han jeg rir for nå, og har ridd for før er han jeg har lært sprang av, og masse innen det. Han er den ridelæreren jeg har lært aller mest av, og har hatt lengst;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  23:15:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nina Braathen lærte meg at man ikke skal ta i mot kritikk som ikke kan gjøres på en ordentlig måte. Hun lærte meg hvordan man setter på plass småjenter som tror de er verdensmestre og ikke minst, hun lærte meg å ri sprang på en ordentlig og sindig måte og å tenke rolig, men fremover. Dette var lenge før Nina ble kjent og fikk sitt eget ridesenter ..

Ellers må jeg faktisk få skryte litt av Vanda Engelstad(?) hos Lefdals. Ingen kjent person, tror jeg, men WOW - hennes pedagogiske innstilling og rideinstruktør-"teft" overgår det meste jeg har møtt før. Kanskje med unntak av N.B.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  15:10:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Treneren min, Linn Alstad, er vel den beste støttespilleren min hittil. Hun har virkelig troen på meg, og hun er utrolig dyktig. Hun har hele tiden vært der for meg, uansett!

Ann Cathrin Lübbe har jeg også ridd for, og selvom dette bare var en helg satte hun virkelig spor. Utrolig dyktig dame som vet hva hun driver med. Utrolig utadvendt og hun gjorde det vanskelige lett og det lette vanskelig. Fikk veldig utbytte av helgen!

Annie Øgaard har også hatt noen brikker med i spillet. Red bare en helg for henne også, men lærte veldig mye og hun hadde veldig mye bra innspill når det gjaldt ridning.

Wenche Winje er verdens tøffeste dame, og jeg elsker å ri for henne. Hun er morsom, sprudlene og jeg smiler konsant gjennom hele ridetimen. Hun får både meg og hesten til å yte vårt beste, hele tiden.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  15:17:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rebekka:
"Drittunge" i tegn her.Som i betydningen "mindre enn meg" (Når man da er i en viss alder er alt "drittunger")

Tony nar sikkert ikke værre han enn andre småting på den alderen...men liten? JA!! Rakk akkurat nedenfor salkappene på xx-damen sin. Og STOOOOR rød ridejakke.
At man ikke hadde vett den gangen til å ta bilde.

(Kan jo nevne at vi alle sammen mente det var broren som kom til å bli noe som rytter...lille Tony,neeei.Broren derimot...
Så feil kan man tok!)

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  01:34:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ellers må jeg faktisk få skryte litt av Vanda Engelstad(?) hos Lefdals. Ingen kjent person, tror jeg, men WOW - hennes pedagogiske innstilling og rideinstruktør-"teft" overgår det meste jeg har møtt før. Kanskje med unntak av N.B.

Opprinnelig postet av Formosissima

Hun er nå ridelærer på Grorud Gård i Andebu.

Haha, ja tenk hvor morsomt bilde man kunne hatt og vise frem av Tony. Det hadde vært noe det!

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.