hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjording higst, tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Fjording higst, tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  15:31:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Skal bedekke fjordingen min Kokstads Tilja til våren. Hun er etter Løkkas Brage og Tuva. Jeg er veldig lite inne i Fjordhest miljøet å vet ikke hvilke hingster som er de mest populære osv for tiden. noen tips?

Når det nermer seg kommer jeg til å få hjelp av en i nærheten her som har litt peiling, han driver selv med avl av fjordhest. men frem til da skal jeg plukke ut noen jeg liker så hjelper han meg med nermere bestemmelse.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  15:53:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva med å se litt på bildene fra Nordfjordeid? Se på bedømmelse osv.

Selv liker jeg godt Hjellar, Herman, Rånnar og Krogs Balder.

Hva slags type er du ute etter? Ridehesttype? Hva slags farge ønsker du at hingsten skal ha? Vil du ha en ung og "spennende" hingst, eller en eldre og velprøvd?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  16:37:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg har avkom etter rånnar...og rånnar står i nærheten...og du bor vist ikke så langt unna mariie...
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:21:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg liker godt Frederik Skovå og en ny tysk hingst som har blitt tatt inn i norge, armøy. Han er grå og dritfin, blir spennende å se på hingsteutstillinga i eid. Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:39:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Kim Hero er knallfin. (faren til merra mi) Han er heilt utruleg, veldig kjekk då han stod her på sleppet..
Frederik Skovå er også kjempe fin, det blir nok faren til følet til Regina om eit år, el meir..:D

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:11:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, de danske hingstene er spennende (særlig fordi de danske har nydelige bevegelser). Har hørt rykter om at det kommer både en tysk og en dansk en til Eid i mai, ta deg en tur dit du mariie.

Løkki

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:14:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Ville ikkje sett etter dei "mest populære" hingstane. Men etter ein hingst som eksteriørmessig og stammemessig passer til hoppa. Det beste er om dei kan utfylle kvarande på best mogleg måte.

Ser at hoppa di har sløyfe fra unghestskue. Om du sjølv ikkje greier å sjå svakheiter/fordelar med hoppa di eksteriørmessig, så kan du jo leite fram dommarkorta og sjå kva bedømmelse ho har fått. Og så ser du etter ein hingst som passar. Dommarkort på hingstane finn du både på www.nhest.no og på www.fjordhest.no

Kan sjølvsagt vere greit om hingsten står i nabobygda, men ikkje velg den som er nærmast om han ikkje passar. Sjølv var eg jo heldig på den måten at lagshingsten her passa svært godt til hoppa mi. Men ville heller reist et stykke om han ikkje var den "perfekte".

Men favoritthingstar har eg jo:
Hermanto (Godgutten!), Frederik Skovå (Skal bruke han ein gong! Han har jo så gode bedømmelsar at han passar på det meste, hehe), Rånnar (Flott utstråling), Haram Romio (Blir dessverre ikkje avlsgodkjent, men gud for en hest!)

edit: leif

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita

Redigert av - Løkki den 22/01/2006 20:16:21 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:36:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
......

Haram Romio (Blir dessverre ikkje avlsgodkjent, men gud for en hest!)

edit: leif

Opprinnelig postet av Gunvor, Løkki og Belinda

Ja, Romio er nyydelig...

ingunn^

Skrevet - 23/01/2006 :  12:37:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei du!
jeg har kjøpt rånnar, og er veldig fornøyd med han... han er en topp brukshest og har et kjempeherlig lynne!

hilsen Ingunn
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  12:43:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har avkom etter Rånnar. Ho blei beste åring på utstilling i 2005 og har foreløpig utvikla seg veldig bra. Masse framdrift. Lærevillig, snill på alle måter osv. Flotte bevegelser. Flotte bein som også er bemerka på utstilling. Fått mykje av det pene hodet til Rånnar.

Fleire bilder kan sjåast her

Redigert av - Lucinda: den 23/01/2006 12:44:48 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  19:40:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Tusen takk for mange svar

Hvor står Rånnar nå da?

er det noen side man kan se bilder og litt info om alle kårede fjordhingster?

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  19:44:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tusen takk for mange svar

Hvor står Rånnar nå da?

er det noen side man kan se bilder og litt info om alle kårede fjordhingster?

Opprinnelig postet av mariie.

www.fjordhest.no www.nhest.no

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  19:59:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hm, mulig det er jeg som er halvblind, men finner ingen slike lister..

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  20:19:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nei ei slik liste finnes foreløpig ikkje. Men eg veit att slik liste er under under arbeid så det vil komme. Akkurat når veit eg dessverre ikkje. Kan bli ei stund til enda.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  20:29:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nei, lister finnes ikke, men om du ser under bilder på fjordhest.no og under utstillinger på nhest.no er det mulig å finne info om noen av hingstene

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  21:00:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Du kan feks. se utvida bruksprøver her, utstillingsresultater fra Eid 2005 her, resultater fra tidligere utstillinger ligger under utstillingsresultater, diverse bilder kan sees her.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 24/01/2006 21:01:03 Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.