hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skader
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Skader
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  05:44:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Flere som rir med ett eller annet på kroppen som ikke helt funker? =) Selv har jeg et kne som ikke henger helt på grep (begge korsbåndene, minisk og litt betennelse osv) Utrolig tungt å ri ordentlig når den føler for bare å 'henge' der..
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3

Kurre

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  09:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel,har blitt litt...
Krøkkete rygg (sitte nede i travbrukbart,hoppe høyere en 80-1m,galoppere lenger strekninger m korte bøyler...ikke aktiviteter)
Litt slitne knær,2 frosne skuldre og det som vel trøbler meg mest kraftig nedsatt syn.(medlem av blindeforbundet...)

Men jevnt over skal det nok mer til før man er for dårlig til å kravle opp på en hest.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  09:55:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Sliter en god del med revmatiske lidelser Kronisk betennelse i alle musklene i kroppen og leddgikt, i tillegg til stoffskifteproblemer som gjør med veldig trett om dagene..
Nå som det er kaldt ute er det veldig vanskeligt og ut og ri, så det blir til at hestene står mye av tiden.. De får være ute fra morgen til kveld, men ikke på tur.. Dessverre.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/01/2006 :  10:04:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Knærne mine er ikke bra. Tror det kommer av ridning i masse minus år etter år, med bare en longs og ridebukse.
Sliter litt med rygge og nakke til vanlig.
Men når jeg rir er alt veldig ok. Kan få litt vondt i anklene hvis jeg klatrer mye med hesten en dag..
Ingenting i forhold til dere over her da. Så jeg har herved bestemt meg for å slutte å synes synd på meg selv når jeg har litt verking i kneet, er trøtt på mårran, eller irriterer meg over de dårlige øya mine. Har det jo egentlig bra jeg, som bare har sånne nesten plager.
...men synes vel litt synd på meg innimellom for det da...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  10:21:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har hofte/fot-problemer. Legene har drevet på noen år uten å finne ut hva det er for noe, så jeg får vel bare innfinne meg med det.

Høyre fot svikter, mister følelse, hovner opp i kneet og ankelen, er helt utrolig vond (spesielt om jeg prøver å ri med foten normalt i stigbøylene) osv. Dessverre holder det på å komme i den venstre også.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  12:11:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
har alltid hatt litt trøbbel med ryggen, pga. jeg har en fot som er noe lengre enn den andre! Men jeg ble faktisk anbefalt å ri mer, og syns også at det har hjulpet på. Er blitt bedre i ryggen med tiden, men nå sliter jeg veldig med mye vondt i korsryggen.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  13:11:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Svak rygg og noe rart med ribbeina så blir det altfor mye hopping og spretting kan jeg få vansker med å puste. Dessuten ikke verdens beste knær eller ankler. Mye vondt i nakke også. Men det er bare masse små problemer jeg med glede overser for å få ri =)
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/01/2006 :  15:23:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vel ikke noe stort problem. Men spiser dårlig, så blir ofte slapp, svimmel. Noe jeg selv kan rette på, men ikke enkelt!

Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  15:36:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg har kneskade, for et år siden sa legen at jeg burde legge ridningen på hylla en stund.. Det kommer ikke på tale, for jeg har jo en kjønn hest! Oxo er jeg nesten blind på et øye, men det går bra! Ingen ting er så bra som hest, så da får jeg heller tåle litt! hehe

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  15:56:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har rideforbud p.g.a. det j*vla kneet mitt... Kan kanskje ikke ri med stigbøyler mer (sprangsits, lettridning), men trives godt barbak jeg. Har vært skadet siden 2003, og sliiiter enda.. Har en ganske komplisert skade i venstre kne. Kneskålen har gått ut av ledd, flere ganger, og har da revet opp et leddbånd og det fremre korsbåndet mitt, samt at det har gnisset løs bruskbiter. Dette førte til at kneskålen tilslutt gikk ut av ledd uten stans, selv etter en operasjon. Derfor måtte det flere inngrep til. Nå går jeg rundt med et kne der muskler og sener fra innsiden av kneet er operert ut og satt inn på utsiden for å holde kneskålen på plass. Denne skaden kunne visstnok være genetisk, men det er den ikke hos meg, og da har jeg heldigvis ikke noe sånt på andre foten

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  17:47:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Åjada.. Knærene mine er ikke helt samarbeidsvillige, og har ikke vært det på mange herrens år.. Av og til er det så galt at jeg ikke kan strekke ute beina pga. smerter.
Sliter også med å kommer meg opp etter å ha satt på huk..
Skikkelig irriterende..
Men det hemmer meg heldigvis ikke såå masse når jeg rir.. Kun hvis jeg har litt korte stigbøyler, eller rir mye montè på banen...

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  17:57:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Samme som mange over,så sliter jeg endel med et kne. Etter et fall i sommer som var,så ble den allerede slitte senen i kneet nesten revet over... Gikk på krykker en stund,men virker nå til å være tilbake til "normalen". Samme kneet har en slitt menisk,så da kan det stivne endel under laaaange turer.
Men overlever :)
Ellers har jeg et litt motsatt "problem"...det ligger store problemer med legger og knær i familien,men så lenge jeg rir aktivt,så holder dette seg stabilt... Om jeg derimot legger ridningen på hylla en lengre periode,så slår det tilbake for full kraft. På det værste er jeg ute av stand til å gå,og ligger strykeflat med ull-teppe viklet rundt beina mens jeg tygger tabeletter for den store gull-medalje...

Så ridningen er gull verd for min del!

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 18/01/2006 18:01:30 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  18:06:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så ridningen er gull verd for min del!

Opprinnelig postet av Lene.

Jeg også mener det at ridning er bra for smerter i ledd, men legen (som nærmest ikke vet hva en hest er) sier at det er det verste jeg kan gjøre. Ser at flere av dere sier at dere har godt av å ri. Det mener jeg også at jeg har - har aldri vært så bra som i sommer da jeg red daglig på Glittra - men legen vil ikke høre. Mener det at jeg kunne sluppet daglig dose med smertestillende hvis jeg bare hadde fått lov til å ridd!!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  18:18:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Sliter litt med korsryggen. Datt av ein hest i ridehuset for ca 6 år sidan, landa med korsryggen i bakken først, rett på ein ca knyttnevestor stein Etter det har eg hatt litt problem med ryggen i perioder. Om det er lenge sidan eg har ridd, blir det verre etter første rideturen. Men om eg fortsetter, så blir det heldigvis bedre og bedre.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  18:28:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har alltid hatt litt trøbbel med ryggen, pga. jeg har en fot som er noe lengre enn den andre! Men jeg ble faktisk anbefalt å ri mer, og syns også at det har hjulpet på. Er blitt bedre i ryggen med tiden, men nå sliter jeg veldig med mye vondt i korsryggen.

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Jeg har akkurat det samme problemet. Jeg var til fysioterapeuten og han sa at jeg skulle gå med korkkiler i skoene mine (den skoen til det korte beinet).

Problemet har forsvunnet helt! Og det forklarer jo hvorfor kun det ene buksebeinet blir slitt, stigbøylene kjennes ulike osv..

-Marte Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  18:31:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Sliter litt med korsryggen og får ofte betennelse i høyre kneet.
Også er det noe annet som feiler meg (blir fort slapp og utslitt) som de ikke har funnet ut enda.
Kneet merker jeg ikke noe til når jeg rir, men etterpå.. AU!

Og det er vel ridninga som holder ryggen min sammen tror jeg

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.