hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bærbar pc
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bærbar pc
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  16:00:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal kjøpe meg det. Men så kommer vi til det, hva, hvilken?

Den må ha CD brenner/DVD spiller(brenne musikk, film og foto, samt ta backup av viktige data), god skjerm, bra batteri levetid, tydelig videografikk, god lagringskapasitet og en rekke tilkoblingsmuligheter.

Ja. Noen som vet?

Har du bærbar? Hvilken? Bra/dårlig?

Lopke

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  16:11:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp.. en billig toshiba fra elkjop.. fikk den for 7000 tror jeg.. helt grei men skulle gjerne hatt mer ram. 40GB er nok til meg, har også stasjonær. med dvd,cd brenner, dvd spiller, 15" skjerm, 3 eller 4 usb utrganger. grei maskin til grei pris. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  16:27:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det merke har jeg aldri hørt om.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  16:43:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har en ultraportabel fra IBM, en god gammel Thinkpad X22.
I tillegg har jeg da en stasjonær, som fungerer til det meste annet.

Du kan kikke på Dell sine sider (http:///www.dell.no) de har sikkert noe som passer for deg (eneste er at de ikke blir så billige om man skal gå utover standardoppsettet).

Siden jeg føler for å kverulere litt i dag høres det ut som du skal ha "sammenleggbar og flyttbar PC" ikke "bærbar".

Hva mener du forresten med "en rekke tilkoblingsmuligheter" ? Firewire? USB? hva skal du koble til?

Nå håper vi Robert sjekker innom oss, og kan komme med uttalelser (jeg har prata med Robert , men det vet ikke han ;-)) som baserer seg på litt mer fakta enn mine synsinger :-)

For øvrig (ser du Silje, jeg har lært å skrive det jeg også nå ;-)) kan det være greit å ta en tur på Elkjøp osv. hvis du ikke vil bestille over nett og se hva de har, så er det bare å begynne å sammenligne, og se hva passer ditt behov best.

Guro

edit for å legge til link til prisguide
Denne operer bare med priser på internettbutikker som er lagt til. Så den er høyst sannsynlig ikke helt komplett (kan være butikker som ikke er med), og den sier ikke noe om prisen på varer hos feks elkjøp og expert (mulig nettbutikkene deres er med da, det aner jeg ikke), og det er jo store kjeder som er verdt sjekke (sammen med Lefdal eller hva de heter).

Redigert av - Guro den 19/12/2005 16:45:57 Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 19/12/2005 :  16:44:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg har en Dell Inspiron 6000, betalte ca 10 000, og den er med 17" skjerm, noen og 60 GB, veldig bra skjermkvalitet (jeg betalte litt ekstra for å få bedre skjerm, bedre batteri og mer minne enn på den helt standard) og opptil 5 timer arbeidstid på batteriet. Vet ikke helt hvor mange usb porter og sånt jeg har, men det er iallfall mange hull og åpninger på sida og bak... :P Den har også brenner. Bra skjerm var viktig for meg da jeg ikke har tv på hybelen og bruker pc'n til å se film på.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  16:52:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg har en acer med 17" sjærm. 4 usb porter, dvd brenner, cd brenner. 60GB hardisk. Bra hastighet, husker ikke tallet;p Bra skjærm kvalitet med go oppløsning. Betalte 9000kr å fikk med vannavstøtende veske og blåtann. Det var med andre ord et knall tilbud. Var i sommer jeg kjøpte den tror jeg.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  16:54:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hva mener du forresten med "en rekke tilkoblingsmuligheter" ? Firewire? USB? hva skal du koble til?
Opprinnelig postet av Guro

Usb ja, til både mus og tastatur. Gjerne for tilkobling av høytalere(om det går) skriver, evt. modem.

Redigert av - Bustetrollet den 19/12/2005 16:56:06 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  16:55:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Siden jeg føler for å kverulere litt i dag høres det ut som du skal ha "sammenleggbar og flyttbar PC" ikke "bærbar".

Altså, også bærbar.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  16:59:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bra skjerm var viktig for meg da jeg ikke har tv på hybelen og bruker pc'n til å se film på.
Opprinnelig postet av Anniken B.

Er nok viktig for meg og.

Men hva heter det når du kan se på skjermen fra hver vinkel, og skjermen er like bra uanz?
Har aldri lært meg forskjellene på alle de skjermene

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  17:02:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kristine: Det jeg mener med "sammeleggbar og flyttbar" er da sånne som feks Anniken her beskriver at hun har. Jeg syns de blir ganske tunge, og derfor ikke spesielt optimale for bæring iallfall :-) Men de kalles fortsatt bærbare altså. Men for meg er de "flyttbare", fordi de ikke er noe jeg bare slenger i sekken og drar med meg samme hvor jeg skal (til sammenligning veier min 1,2 kg, og disse det er snakk om her veier høyst sannsynlig drøye 4 kg).

De aller fleste bærbare PC'er i dag har USB porter i tilstrekkelig grad, slik at du får festet ting og tang. Samtidig går det ofte også ann å kjøpe med en sånn *hva heter det igjen* "dings" (fordi jeg rett og slett har fått hjerneteppe), som man setter fast den bærbare i, som da har alle tilkoblingsmuligheter for skjerm, skriver osv. Aaah, dockingstation er ordet :-)
Da kan du også koble på ekstern skjerm og tastatur feks.

Syns forresten det virker som både Dell og Fujitsu Siemens har gode skjermer. Selv liker jeg tastene til FS bedre enn Dell sine (heldige meg er borti diverse bærbare :-))
Mamma og pappa har en Fujitsu (hvordan staves det egentlig?) Siemens hjemme, en med sånn "widescreen", tror skjermen er ca 15,4", den syns jeg er veldig god da. Syns skjermen fungerer fint for å se film og sånt. Jeg spiller ikke noe så jeg vet ikke noe om den fungerer til "sånt noe". Ellers har den gode taster, og veier nok sine kilo, men de skal ha bærbare bare for å kunne "rydde den unna" når den ikke er i bruk, så for dem er den hlet toppers :-)

Guro
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  17:03:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Usb ja, til både mus og tastatur. Gjerne for tilkobling av høytalere(om det går) skriver, evt. modem.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Jeg har port til mic og høytalere. Eller øretelefoner. Jeg har skriveren over nettet jeg,så jeg sitter med bærbaren åsså kommer det plutselig et ark ut fra skriveren til pappa;p Men det er også utgang til skriver. Det fins også skrivere med USB så du kan koble til pcn når det er ønskelig. Batteri kapasitet på min er vell 5-6 timer tror jeg. er ikke sikker da.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  17:08:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gikk inn på Dell, og tok den rådgiver testen. Bare denne pc'en fungerte for meg Hehe..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  17:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt dumt. Bare 60 MB på den dyreste av den. doh.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  17:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en gammel HP (sikkert rundt 3-4 år gammel), donert av typen (som fikk den av en kunde som skulle kaste den). Har skiftet harddisk i den, og satt inn mer minne; funker kjempefint:) eneste minuset er at det ikke er brenner på den...

Skulle jeg kjøpt meg nye pc nå, ville jeg gjerne hatt en HP igjen, da jeg er veldig fornøyd med min, og har gørt mye positivt om merket. Ulempen er at de er dyre. Ellers tror jeg Fujitsu Siemens er ganske bra. Dell er jeg litt skeptisk til, da jeg har hørt litt negativt om dem, og fordi at du ikke får kjøpt dem i butikk, og det dermed er ganske mye mer ork om det skulle vise seg at noe "streiker" etter ei stund. Ikke bare å gå å levere den tilbake i butikken der du kjøpte den for å få den fikset...
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  18:49:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Har iBook fra Apple. Bare 12" skjerm, men denne funker mer enn bra nok for meg (jeg tilbringer bl.a. en del timer med WoW hver dag, på denne maskinen). Er veldig Apple-fan og føler at de funker mye bedre enn PC-er (har PC også).

Men, dersom du skal ha ekstra tastatur og mus, er vel ikke det smarteste å kjøpe en laptop? Prøv en billig stasjonær i tillegg. Laptopper kommer med tastatur..
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  18:57:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har iBook fra Apple. Bare 12" skjerm, men denne funker mer enn bra nok for meg (jeg tilbringer bl.a. en del timer med WoW hver dag, på denne maskinen). Er veldig Apple-fan og føler at de funker mye bedre enn PC-er (har PC også).

Men, dersom du skal ha ekstra tastatur og mus, er vel ikke det smarteste å kjøpe en laptop? Prøv en billig stasjonær i tillegg. Laptopper kommer med tastatur..

Opprinnelig postet av Formosissima

En del "mainstream" programvare osv. kommer jo da ikke til mac'en (jeg kan av designmessige hensyn i grunnen gjerne tenke meg en mac altså:-)), det kan være verdt å tenke på. Det jeg mener med mainstream her er da applikasjoner de fleste er vant med å bruke, og som for en gjennomsnittsbruker har en del å si (les: word osv. om Kristien skal skrive stiler etc). Jeg vet at det er mulig å få tak i helt fine erstatninger i forbindelse med mac, så jeg prøver ikke på noen måte å disse mac, eller å si at den virker dårligere enn den gjør. Jeg prøver bare å si at det kan kreve litt jobb å sette seg inn i bruken av en Mac, og med mindre man er interessert kan det kanskje skape mer hodebry enn ønskelig :-)

Ellers vet jeg at det er tastatur på den bærbare, men om jeg skal sitte og skrive lenge så syns iallfall jeg at det er greit å ha litt mer komfort enn det mitt søte tastatur (har også 12" med skjerm, og dertil stor maskin) gir. (jeg er til opplysning ca helt avhengig av mitt kjære keytronic-tastatur). Men bare for litt surfing og skriving av innlegg etc så funker det helt greit med tastaturet på laptopen syns jeg :-)

Kristine: Er det ikke mulig å bytte ut med større harddisk enn 60MB?
Spm to: den maskinen du linket til, hva var det du ikke likte med den? skjermstr? vekt? pris?
Det du kan gjøre er jo å ta med deg de viktige spesifikasjonene fra den, og sammenligne med hvilke andre PC'er som kan tilby ca det samme. (kanskje må man fire på et krav eller to) for å finne den beste prisen.

Guro
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.