hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bærbar pc
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bærbar pc
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lino

» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  18:57:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har en sånn som Formosissima har, elsker den over alt på jord!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  19:44:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Dell er og anbeale. du får virkelig det du betaler for, og rask levering. (er ihvertfall min erfaring). går du inn på www.dell.no er det et skjema man kan krysse av for hva man vil ha på pcn sin. til slutt får du vite hvor mye den vile kostet.

jeg elsker min Dell inspirion 6000, med widescreen, DVD og CD brenner, bra skjermoppløsning, masse utganger, nettverkskort inkludert, alt av programvare var installert når jeg fikk den (alt fulgte også med på cd'r). betalte 12 000, mn slipper og betale porto utenom.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:09:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
OT, gurimalla nå føler jeg meg dum! har ikke peiling på noe om data jeg... vet hva mus, skjerm og tastatur er... og så langt er det mine datakunnskaper strekker seg... (låner bærbar pc`n til pappa jeg...) vet ikke mer om den enn at det står Dell latitude på den...
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  20:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kristine: Er det ikke mulig å bytte ut med større harddisk enn 60MB?
Spm to: den maskinen du linket til, hva var det du ikke likte med den? skjermstr? vekt? pris?
Det du kan gjøre er jo å ta med deg de viktige spesifikasjonene fra den, og sammenligne med hvilke andre PC'er som kan tilby ca det samme. (kanskje må man fire på et krav eller to) for å finne den beste prisen.
Opprinnelig postet av Guro

Jo, det er sikkert mulighet til og skifte harddisk. Men jeg har ganske mye innpå dataen, 3-4 filmer, 2000 sanger ca. og 5000 bilder kanskje. Og det bygges bare og bare på. Så jeg vil helst kjøpe med så mye plass som mulig!

Den maskinen jeg linket til var den som hadde passet meg best, ja. ed tanke på hva jeg skal bruke den til osv. men kunne tenkt meg større skjerm da.

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  21:46:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT, gurimalla nå føler jeg meg dum! har ikke peiling på noe om data jeg... vet hva mus, skjerm og tastatur er... og så langt er det mine datakunnskaper strekker seg... (låner bærbar pc`n til pappa jeg...) vet ikke mer om den enn at det står Dell latitude på den...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Hehe, kjenner meg igjen der ja Har også en sånn derre Dell Latitude (pappas gamle jobb PC)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 19/12/2005 :  21:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Bra skjerm var viktig for meg da jeg ikke har tv på hybelen og bruker pc'n til å se film på.
Opprinnelig postet av Anniken B.

Er nok viktig for meg og.

Men hva heter det når du kan se på skjermen fra hver vinkel, og skjermen er like bra uanz?
Har aldri lært meg forskjellene på alle de skjermene

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Vet ikke hva det heter, men sånn skjerm har iallfall jeg på min!

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  22:16:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Spm to: den maskinen du linket til, hva var det du ikke likte med den? skjermstr? vekt? pris?
Det du kan gjøre er jo å ta med deg de viktige spesifikasjonene fra den, og sammenligne med hvilke andre PC'er som kan tilby ca det samme. (kanskje må man fire på et krav eller to) for å finne den beste prisen.

Jo, det er sikkert mulighet til og skifte harddisk. Men jeg har ganske mye innpå dataen, 3-4 filmer, 2000 sanger ca. og 5000 bilder kanskje. Og det bygges bare og bare på. Så jeg vil helst kjøpe med så mye plass som mulig!

Den maskinen jeg linket til var den som hadde passet meg best, ja. ed tanke på hva jeg skal bruke den til osv. men kunne tenkt meg større skjerm da.

Kvasisiteringer driver jeg med nå, men det jeg mente var: Kan man ikke hos Dell ønske seg en større harddisk slik at maskinen din blir levert med en større harddisk enn 60MB? Evt hvis maskinen har firewire kan du jo bygge på med en ekstern disk.

mvh
Guro
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  22:59:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kvasisiteringer driver jeg med nå, men det jeg mente var: Kan man ikke hos Dell ønske seg en større harddisk slik at maskinen din blir levert med en større harddisk enn 60MB? Evt hvis maskinen har firewire kan du jo bygge på med en ekstern disk.

mvh
Guro

Jo det kan man sikkert, svarte jeg.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  00:19:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har IBM.. Hadde HP før, og var fornøyd med den, men er enda mer fornøyd med IBM. IBM ser kjip ut, men den er desto bedre på alt inni..synes jeg da :) Har hatt min i snart 2 år, og den er like bra :D GO-PC'EN!! ;)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Svingen

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  00:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du har mye data bør du egentlig kjøpe en ekstern harddisk som du bruker til lagring. Det er også en fordel hvis PC'en bryter sammen og må på service, da kan du hente dataene dine til en hvilken somn helst lånt maskin. Også sikkerhetskopien hvis PC'en ikke er til å redde...
Veni, vidi, visa... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  01:32:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Guro: Svoren PC-bruker? ;-)

Programmer som Microsoft Office, Adobe, MSN, Internet Explorer, Mozilla, div. chatteprogrammer, Windows Media Player, BitTorrent, VLC osv. kommer like bra til mac som til PC - og de er like billige og i noen tilfeller enda bedre. Det eneste unntaket er noen spill.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  12:06:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har Dell latitude D500 og er knalltilfreds.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  00:15:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Guro: Svoren PC-bruker? ;-)

Programmer som Microsoft Office, Adobe, MSN, Internet Explorer, Mozilla, div. chatteprogrammer, Windows Media Player, BitTorrent, VLC osv. kommer like bra til mac som til PC - og de er like billige og i noen tilfeller enda bedre. Det eneste unntaket er noen spill.

Opprinnelig postet av Formosissima

Skulle til å svare det samme. Vgs'en jeg gikk på brukte kun mac, og vi hadde da både officepakken, adobeprogrammene og de fleste andre "nødvendige" programmer. Filene blir også lagret slik at man kan bytte mellom mac og pc uten mer styr enn å trykke "lagre".

Jeg syns mac er vel så bra som pc, men skal man se på prisen, så syns jeg gjerne mac er litt overpriset i forhold til pc. En pc til 10 000, tilsvarer kanskje en mac til 15 000. Hvorfor? Er det kun designen som gjør at maksinen er så mye dyrere?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  00:37:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Batta: Den påstanden kan kanskje ikke helt backes opp? Den bør i allfall backes opp om den skal holde (har en ivrig mac-kjæreste her som sier så ;-).

En iBook koster for øvrig ikke så mye. Jeg kjøpte min når de helt nye modellene kom i Juli, har ekstra RAM - og betalte 8799 kr. :-)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  11:01:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tja, ganske svoren PC bruker ;-)
Men Mac'er er kule å se på, men jeg syns at plastikkfølelsen blir litt total :-S

Kristine og Rosita: Du svarer at du har ganske masse data så den må være veldig stor og at det baller på seg hele tida. Samtidig som du svarer at "det kan den sikkert". Jeg trodde da at du totalt misforsto mitt spørsmål, og trodde jeg mente at den kunne byttes ut underveis etc.
Jeg håper du er klar over at du under enhver omstendighet må flytte over ting fra den disken du nå benytter til den nye. Men det antar jeg at du er ;-) Så da er jo utgangspunktet det som er viktig (altså at disken er stor sånn fra starten av)

Ellers enig med ~Lucky Girl~, en ekstern disk er kanksje ikke så dumt. Man kan jo forøvrig ellers også brenner filmer på CD, i stedet for å ha alle liggende på harddisken.

Guro
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.