hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spiser du hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Spiser du hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Lene.

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  12:15:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
I prinsippet har jeg ingen problemer med å spise hestekjøtt.
Problemet er vel heller at jeg er ganske kresen når det kommer til kjøtt-produkter...ikke all mat som smaker like godt.
Lam og okse er mine favoritter *s*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  12:42:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Nei, spiser ikke hest (er ikke spesielt glad i rødt eller mørkt kjøtt, svinekjøtt er min favoritt)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  13:56:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har nok spist pålegg med hestekjøtt, (men uten at jeg var klar over det) prøver jo å unngå det.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  15:00:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har ingen problemer med at et produkt inneholder hestekjøtt. Det er veldig viktig å tenke på at nettopp fordi vi spiser FOR LITE hestekjøtt, så blir slakteprisen så utrolig lav. Kjøttet har lav verdi fordi det ikke er populært.
Hvis flere spiste hestekjøtt ville nok slakteprisen gått mere opp også...
For markedet styrer prisen.

Mvh Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

ja det er nok den ene grunnen, men har hørt at grunnen til at slakteprisen har rast en del de siste åra er pga at det var veldig populært å stjele hester før å tjene penger på slakt. (OT)

jeg har ingen problemer med å spise hetsekjøtt i prinsippet, men liker det ikke. før var jeg veldig glad i speket dyrekjøtt(som de kaller det fordi det er vanskelig å selge hestekjøtt). men spiste meg mett på det når jeg var yngre

jeg syns det er værre å spise kylling jeg, med tanke på hvordan denne produskjonen foregår..

kuer, griser, rådyr, sau osv er jo også søte dyr. men spiser det for det. og jeg tenker slik at hvis noen kunne ha hatt glede av meg etter jeg var død, hadde jeg syns det var kjempefint.

vi mennekser er "rovdyr" så det er bare naturlig at vi spiser andre dyr, akkurat som at ulven spiser sauer, katter spiser mus osv.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/01/2006 :  15:17:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har det ikke vært et liknende emne tidligere?

Opprinnelig postet av Horton & Renate

http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=1683&SearchTerms=spise,hest

Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  15:24:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Jeg kan ikke skjønne at folk klarer.
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  15:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvordan jeg klarer det,men det er ikke alle hestepølser jeg klarer å spise,noen er vonde. Men det stabur pølsa er god. Saue kjøtt takler jeg ikke,det smaker som sauen lukter.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  16:00:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er ikke særlig glad i annet kjøtt en småvilt, kylling og storvilt jeg.. Spiser ikke så mye hest, gris, ku osv., men det er fordi jeg ikke liker kjøttet. Men jeg tenker meg jo ekstra om når jeg først spiser det, så jeg prøver nok å unngå hest ja.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 18/01/2006 :  16:07:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan godt hende jeg har spist hestekjøtt - ubevisst.. Liker ikke tanken på å spise dyra jeg mest holder på med, og trives med:)
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/01/2006 :  16:11:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kan godt hende jeg har spist hestekjøtt - ubevisst..
Opprinnelig postet av Cenja

Stemmer!
Mange pølser har innblandet hestekjøtt for og få den siste finnesen på smaken.
Men trives best og spies viltkjøtt jeg. Som elg.
Gris er jo vanlig, så det kan man ikke unngå.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  18:27:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har ikke spist hestekjøtt enda, men har veldig lyst å smake
Noen sier at det er seigt og ekkelt, og noen sier det er veldig godt.
Ingen hester her om kring blir sendt til slakt, så det er nok ikke noe mer enn kjøtt for meg.
Hadde nok ikke hatt noe problem med å spise hestekjøtt nei.

Carambee: De har hestebiff på Vollan Gjestestue

Therese
Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  19:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når vi er på island, spiser både mamma, og hele hennes slekt det, men i mine øyne, er det helt motbydelig.. bare lukten.. blæh!! men jeg spiste det når jeg var liten..
Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  20:11:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Spiser ikke noe som har hest i seg...og heller ikke noe med sau siden vi har det oxo.
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  20:30:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ingenting imot å spise hestekjøtt, men jeg er ikke noe glad i kjøtt generelt, så det blir ikke så mye av det. Men har smakt..
-Madeira- Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  21:20:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
spiser ikke hestekjøtt..spiser omtrent ikke kjøtt i det hele tatt..
ikke koteletter,biff, filer...
kan spise noe kylling, men ikke grillet,filer osv ... men vinger og sånn annet greier kan jeg spise...og kalkun er uspiselig for min del...

fysj å bortskjemt jeg høres ut

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.