hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ka kler bruker du når du rir? (vinter, vår, osv...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ka kler bruker du når du rir? (vinter, vår, osv...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 17/01/2006 :  17:58:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
ka kler bruker du for å halde varmen når du rir? ka hansker?

Tillit og respekt er ikke det samme:)

Leikas

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  18:00:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Høst - Stilongs, ridebukse eller joggebukse, kjeledress og regntøy hvis det regner (det er vel sånn 364 dager i året her i Bergen)
Vinter - Det samme som høst.
Vår - Går litt lettere kledd.. Bruker kanskje stilongs hvis det er kaldt.. Ellers to gensre og rudebukse + jakke..
Sommer - Alt etter hvordan været er..

Bruker bare vanlige hansker jeg.. Sånne som man kjøper på Lindex ellns.. Gode og myke.. =)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  18:41:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Bruker skihansker :) Gode og gir godt grep. Varme er de også.

Nå om vinteren rir jeg i kjeldress med super-og ullundertøy under. Holder varmen til ca en times tur.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 17/01/2006 :  18:52:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Her er vinteren som en slags høst, så jeg rir i ridebukse og genser, evt en vanlig tynn klubbjakke. I høst brukte jeg ridebukse og t-skjorte somregel. Går vel snart mot t-skjortevær igjen her! *gledeseg!*

Hva hansker angår så har jeg helt tynne Roeckl Light Grip hansker, er helt avhengig av dem. Så tynne at man får samme feeling som av å ri uten hansker, bare at de beskytter, og de gir utrolig godt grep!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  19:03:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Anniken B: Jeg var i England i jula jeg, vaaarmt jo..

Vår: Stilongs, varmedress, pannebånd, hansker.
Sommer: Så lite som mulig.. Herlig å galoppere i badetøy (hjelmen er alltid med vel å merke). Ellers: Shorts, t-skjorte, ridebukse, ridesko... Rir bare barbak da.
Høst: Noe det samme som vår.
Vinter: Samme som vår og høst, bare enda mer imellom..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 17/01/2006 :  19:11:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Takk for svargrunnen til at eg spør om dette er at eg nesten alltid er kald!!! Har ekstremt dårlig blodsirkulasjon, og bruker selv:
Vinter: stilongs, ulltrøye, genser(ender som oftes opp med 2) og flese om det trengs, samt ridebukse...( har en overtreks bukse med flesee inni... kjempe god... kan ambefales, koster ikkje så masse, Horse energy) Jakke
Sommer: spørst ka ver det er(litt kjølig her på vestlandet) men ofte genser ridebukse t sjorte sommer ridestøvler...
Høst, som oftes det eg bruker om vinteren...

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  19:20:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skihansker er bra, men jeg bruker termovotter jeg. Hansker med innebygget oppvarming, som varmer seg fort opp og holder på varmen. Fikk dem etter at mutter'n hadde vært i Tyskland en gang.. Skikkelig gode..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/01/2006 :  20:02:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm. Bruker ikke hansker jeg. var ute og red i 5 - her om dagen, uten hansker.
Sommeren så går det i joggebukser og gensere.
Vintern er det termokjeledress.
Og imellom, vår/høst, en slags blanding.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  23:22:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det kommer helt an på været.
Nå på vinteren rir jeg dog med varmedress med ullgenser og stilongs under og med store og gode sko. Jeg rir veldig, veldig sjeldent i kun t-skjorte eller med bare legger om sommeren, pga. faren for å falle av.
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  23:36:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
for å holde varmen bruker jeg ulltrøye og ullstilongs. kan ikke leve uten pluss ullsokker og plaststigbøyler, heldige disse føttene mine.

pleier ikke bli så kald på hendene mine, kanskje de bare er blitt vant til å ha det litt kjølig? hehe.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 18/01/2006 :  00:26:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Takk for svargrunnen til at eg spør om dette er at eg nesten alltid er kald!!! Har ekstremt dårlig blodsirkulasjon, og bruker selv:
Vinter: stilongs, ulltrøye, genser(ender som oftes opp med 2) og flese om det trengs, samt ridebukse...( har en overtreks bukse med flesee inni... kjempe god... kan ambefales, koster ikkje så masse, Horse energy) Jakke
Sommer: spørst ka ver det er(litt kjølig her på vestlandet) men ofte genser ridebukse t sjorte sommer ridestøvler...
Høst, som oftes det eg bruker om vinteren...

Opprinnelig postet av Fjellvåk lekkerbisken

Et lite tips til deg viss du alltid er kald er å kjøpe en kjelerdress. Rema selger f.eks noen som koster 250kr. Kjempe-gode og varme til kalde vinterdager...
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  01:10:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har varmedressen fra Rema, og jeg kan love deg at den er god og varm. Mange lommer, gode reflekser og slitesterkt stoff er også pluss ved den. Det eneste negative er at den er ganske stor i størrelsene (mamma kjøpte M for å være sikker på at jeg fikk alt inni. Jeg får alt inni, og har likevel plass til klonen min). Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  02:20:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Rir alltid i skjørt jeg:D(kom litt brått på at jeg skulle kjøpe hest...pappa insisterte plutselig på at sin 22 år gamle datter skulle ha et ridedyr(!)så da ble det sånn)
Haaaaahaha,på forrige stallen min trodde alle at jeg var med i en sekt,så det måtte jeg og de som kjente meg selvsagt tulle masse med:P
Tror nok jeg er den første blitzeren i historien med hest...vi har laga masse tullebilder ivertfall:)

Har alltid stilongs og bukse under,varmedress om vintern.
Ender også opp med en hel haug gensere og skinnvanter.På bena er det to par ullsokker og store nok sko til å tåle det.

Brrr,tilbake til minusgradene i oslo for tia...

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  05:41:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Jeg rir bare i det vanlige jeg - ridebukse, jodhpurs, skaft, vinterjakke og vanlige ridehansker. Alltid gjort Et varmt menneske
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/01/2006 :  09:59:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Har gått til innkjøp av bobleridebukse. Med skinn. Den sitter godt i salen, men jeg sitter ikke fast inni buksa.. ikke bra.
Men veldig bra på kalde dager det bare blir skrittetur.
Ellers blir det ridebukse med ull-longs under. Ulltrøye genser, varmejakke i ull, og norsjøjakken min som er veeeldig oransj. Da syns vi godt:)
Kjøpte meg nettopp tykke skinnhansker fra Jacson. Ikke så dyre, veldig gode å ri med. Sånne boblevotter funker jo ikke i det hele tatt..

Sommer: alt etter været. Kan jo være alt fra 5 grader til 30 i tromsø, så det ser jeg an.
Sommerhanskene mine er meridith beerbaum hansker, litt dyre, men utrolig gode.

Kristine&Rosita: Vet ikke om det er fakta, men jeg har alltid hørt at man får en mykere hånd når man rir med ridehansker på.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 18/01/2006 :  14:27:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir for tiden i en rød varmedress fra "posten"....
Han ullgenser under...
På beina har jeg ullsokker og vernesko....
På hoet en hvit kjørehjelm...
Skjerf...
Og selvfølgelig hansker!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.