hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ka kler bruker du når du rir? (vinter, vår, osv...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ka kler bruker du når du rir? (vinter, vår, osv...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  14:33:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Vinter: superundertøy, ullgenser(om det er veldig kaldt) og varmkjeldress.
Sommer: Joggebukse
Vår og høst: Blanding.
Hansker om vinter'n er vanlig ullvotter.!

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 18/01/2006 :  16:31:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Takk for masse svar igjen!! masse tips her... eg kjøpte meg en slik varmedress... kjøpe en på sparkjøp...siden eg likevel skulle inn på kjøpe en genser eg kunne ri med så var så billig... varmedressen kostet bare 199 kr... var på tilbud, trur det er bra dresser... MEN!!! størrelsene her er forferdelige! str 12 år (liten 13 åring) passet nesten perfekt på ben og armer... litt kort, men helt OK... men den gikk ikkje over skuldrene på meg engang! Så eg kjøpte str 14, lang på armer og ben... men eg vokser jo så det burde ikkje være noe problem har også vundret å kjøpe meg sånne " tå varmere" som selges på felles kjøpet, men det står på pakken at dei bare varer i 5 timer... er det sånn at viss du er i stallen og rir i 2 timer, så virker di ikkje neste gang??? litt dumt, men ka meir kan du forvente når di bare kostet 20 kr... heller betale 20 kr enn å fryse tåfisene av meg har hørt om slike hansker med skinn under og heklet oppå, at di holder på varmen, kan kjøpes i hooks katalogen.. er det sant?

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 20/01/2006 :  10:12:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Nå på vinteren har jeg invistert i ullundertøy fra Ulvang, og det gjør virkelige susen! Jeg har vanlig ridebukse på utsiden av ullen på beina, og på overkroppen har jeg kun den gode varme ridejakka til Hooks (CRW) utenpå. Jeg har ikke frysi ennå!

Jeg har lue og hansker også selvsagt, og på beina har jeg kjøpt nye stallsko med for i (synes alle typer ridesko blir for kalde på vinteren). Jeg har også Ulvang ullsokker på beina, har ikke frysi der heller.

Mener ikke å raklamere for Ulvang altså, men det er mitt første ullundertøy i en alder av 25 år!

Jeg kommer til å bruke ullundertøyet ut på våren. Når det blir varmere tar jeg det av selvsagt.

Jeg har forresten også en termoridebukse nå på vinteren, men den er ikke stretch, så jeg liker den ikke så godt.

Når sommeren nærmer seg har jeg vanlig ridebukse på, sikkert de samme skoene som nå, og alt mulig av gensere. Midt på sommeren er det tid for t-skjorter og singletter! Men tidligere år har jeg hatt en sikkerhetsvest som gnaget litt oppe ved armene, nå har jeg kjøpt ny og den gnager ikke, det betyr singlett!

På høsten er det greit å ha en skikkelig regnefrakk (ridefrakk) eller regnchaps eller regnbukse og regnjakke! Dette har jeg ikke, men jeg får vel skaffe meg det til høsten. Har allikevel klart meg tidligere uten da... kan egentlig ikke forklare det egentlig.... Har jo vært og ridd og greier i regn jeg..... hm.... Å ja, nå husker jeg,- jeg har pleid å bli våt! For det gjør meg egentlig ikke så mye, bortsett fra at man fortere blir forkjølet og sånn. Det er jo ikke så kult.... hehe...

Mye prat på det siste her da, men dette er hva jeg bruker av klær!
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  19:26:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
vinteren: ullstilongr+ullridestrømper,ullsokker og vanlige sokker,ridesko chaps og ridebukse,genser,fleece jakke og kingsland jakke, hvis det er veldig kaldt tar jeg på meg varmedressen over vanlige klær.

vår: for det meste vanlig ridebukse, kingsland jakke og fleecejakker, ridesko og chaps/ridestrømper.

sommer: ridebukse,t-shjorte/singlett, tynne jakker, ridesko+ ridestrømper.

høst: blanding av vinter og vår... men allt kommmer jo an på været.

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  19:16:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Vinter - Ullundertøy/-sokker, fleecejakke, vinterjakke, en noe tykkere ridebukse, MH's warm chaps, gjerne fjellskoa, skjerf, noen ganger finlandshette(!) og ullvanter (slike de har i Hööks). Om jeg kjører har jeg termodress, moonboots, skjerf, finlandshette og hansker.

Vår - Fleece- og vindjakke, kordfløyelsridebukse, hansker og skjerf. Om det regner blir jakken byttet ut med oilskinsfrakken.

Sommer - Er det dødsvarmt så går det i t-skjorte og ridebukse. Som om det hjelper; jeg blir helt satt ut av varmen uansett..

Høst - Omtrent som vår.

Ellers så kler man seg etter været. Har vært noen dager i vinter der vi har hatt 10 plussgrader, og da kler man selvsagt ikke så ekstremt på seg som om det var 10 minus..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  22:44:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stort sett lik året rundt jeg. Ridesko, leggchaps, ridebukse og genser, + stilongs og jakke om vinteren. Bytter ut genseren med t-skjorte om sommeren når det er vamt. Men så har jo vi ridehall da, så det blir jo ikke de store temperatur-forskjellene.
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  23:59:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
sommern:
shorts og t-skjorte hvis jeg rir barbak, ridebukse og t-skjorte/genser/jakke.

vintern:
ullundertøy, jobbukse og joggegenser og evt ullgenser hvis det er veldig kaldt. og til slutt thermo dress. + 2 par ulsokker. om vinteren går jeg rundt og ser ut som en sumo. er livredd for og fryse :p

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Stall Larshus

» VIP

Skrevet - 29/01/2006 :  21:00:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

bruker aldrig hansker jg (bare når det er neggelkaldt på vinteren dah) synes det hemmer kontakten mellom hendene og bittet. På sommeren rir jeg i bommullsridebukse og tynne ridesommer + T-skjorte, men ikke når jg rir sprang da. På vinteren: tights, ridebukse, ullsokker, ridesokker, chaps, ullgenser, tynn ridejakke og buff:p hehe..ble en lang liste det der. Å ri i varmekjeldress er kjeldent(alt for ballete syns jeg)
Dere må brøve å ri i joggebukse på sommeren, det er digg det!
mvh Gro
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.