hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gutter å rideklær
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Gutter å rideklær
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ole-Martin

» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  08:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei...

Er en gutt på 27 som aldri har ridd eller sittet på enn hest...

men har utrolig lyst til å lære å ri...

Men må man ha rideklær??? Syntes kansje ikke gutter kler det.... eller??

Hva syntes du/dere??

Hestegutt_78

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  08:27:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Nei, dere trenger ikke rideklær, ta på ei bukse uten noen sømmer som kan være vonde og ett par sko med hæler på (har aldri hatt ridesko jeg) og hjelm får du sikkert låne. Så wips, da er du klar til en ridetime/ridetur
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/01/2006 :  08:52:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hvorfor skal man ikke ha rideklær?
Men til de første rideturene er det vel ikke nødvendig
Dongeribukse er ikke å anbefale, heller joggebukse.

Når man er fersk rytter kan et par ridestølver gjøre mye for balansen

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  09:10:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
gå inn på skoies, høøks eller andre rideklærs forretninger. synes det er mye fint til menn og jeg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  09:29:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Mange hestebutikker som har egne klær for gutta
www.hestene.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  09:34:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En kamerat av meg har en skikkelig tøff chaps som han pleier å ri med. Koster litt da, men om man vil ha noe som egner seg for ridning, samtidig som det ser litt maskulint ut Hans er kjøpt i USA, men mulig du kan være heldig å finne noen tøffe i Norge også. Nå er vel chaps litt ut i det ordinære ridemiljøet, med forsøk å snuse litt på butikker som spesialiserer seg litt på westernutstyr. Rodeo er en slik butikk iallfall.

Ellers er endel av disse Sonnenreiter-ridebuksene også litt kule synes jeg. Så de på en moteoppvisning med hestebekledning i høst, og der var det en gutt som viste den. Synes den så litt mindre femi ut enn vanlige ridebukser. Jeg vet at Skoies fører denne buksa i Norge. Hva med denne f.eks? Du finner flere på Sonnenreiters egne hjemmesider. Importøren holder til i Hamar-distriktet tror jeg, og kan sikkert hjelpe deg med å få tak i en av de andre modellene om du liker en av de andre bedre. Vet ikke om du kan kjøpe direkte fra han, men han hjelper deg nok om du er interessert.

Dette er vel også noe som koster litt, så om du ikke har ridd noe særlig, og ikke vet om du kommer til å fortsette ville jeg ventet litt. Men i det du vet at dette er noe du kommer til å holde endel på med, så er det en god invitering å kjøpe noe bra fra første stund. Man må strengttatt ikke ha rideklær, og jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe masse i dyre dommer før du vet hva du har lyst til.

Første invistering er uannsett en god hjelm, og egnet fottøy (sko med lav hel, og med en relativt glatt såle). Om du kjøper en sånn Sonnenreiter-bukse eller chaps kan et par ridesko av noe slag passe. F.eks. disse fra Hööks.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 16/01/2006 09:39:32 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  10:13:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
(Litt OT: Anbefaler ikke å bestille noe fra Rodeo dersom du har planer om å bruke det i år. ;-) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  10:26:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med denne f.eks
Opprinnelig postet av spoff

Den var faktisk rett og slett skikkelig fin den buksa der.

Sånn ellers stemmer jeg i med resten av innlegget til Spoff også. Man bør kjøpe hjelm som første prioritet. Det er veldig greit å ha sin egen, både fordi da vet man hva som har skjedd med den, men ikke minst fordi det er greit å ha en som passer godt på hodet, og hjelmer har i likhet med hoder forskjellig fasong :)

Lykke til med ridninga, håper det blir bra:-)

Guro
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/01/2006 :  12:17:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Nå til dags har de jo fått så mye fint at det blir ikke "homo" med ridebukser på menn lenger. Har ikke syntes det selv, men sikkert noen ferske mannlige ryttere som kvier seg litt fordi de ikke vil ha trange bukser
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ole-Martin

» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  12:21:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit at jenter kler ridebukser, men er det noen som synts at gutter kler det da??

er det noen som bruker det??
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  12:33:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Greit at jenter kler ridebukser, men er det noen som synts at gutter kler det da??

Opprinnelig postet av Hestegutt_78

Gutter kler ikke ridebukse mindre enn jenter synes jeg Se bare på alle de mannlige eliterytterne, de bruker ridebukse. Bare prøv selv ;) Lykke til

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  12:34:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
For min del kan folk ri i hva de vil, jeg rir sjelden i ridebukser selv, liker det ikke.
Synes ikke gutter ser noe verre ut i jenter enn ridebukser.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  12:38:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For min del kan folk ri i hva de vil, jeg rir sjelden i ridebukser selv, liker det ikke.

Opprinnelig postet av lino

Sorry, måtte bare le når jeg så det der. Sikkert en skrivefeil, men jeg fikk latteranfall likevel

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 16/01/2006 12:53:03 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/01/2006 :  12:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lino

Sorry, måtte bare le når eg så det der. Sikkert en skrivefeil, men jeg fikk latteranfall likevel

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hehe, godt sagt lino

carambee

Skrevet - 16/01/2006 :  12:44:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Hestegutt_78

Hvis du ser på noen av linkene spoff la ut, så ser du at ridebuksene du kan få kjøpt nesten ser ut som vanlige bukser som er litt ettersittende oppe.
Gutter ser like normale ut som jenter med ridebukser.
Dessuten ville jeg blitt så imponert hvis jeg hadde sett et mannfolk komme ridende, at jeg hadde aldri tenkt på bekledningen.

Hvis du synes det er så forferdelig flaut, er det jo bare å ta på en joggebukse utenpå med en gang du hopper av hesten.

lino

» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  12:50:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
hihi, jeg er syk og tett i hodet og ganske slapp, joh..
Jeg gidder ikke redigere det heller.. Forøvrig har jeg jo bare byttet plass på ordene i og enn, men det ble temmelig komisk, ja..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Redigert av - lino den 16/01/2006 12:53:18 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.