hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fugl
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Fugl
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  20:11:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Hei Har et lite fugle problem her
Jeg lurer på om det hadde gått fint, eller om fuglen hadde blitt veldig forvirret om man hadde den på to steder Eller at den bodde et sted, men ble med til et annet 2 ganger i mnd Har så lyst på en fugl, men må kunne ta den med meg da, så er det noen som har peiling hadde jeg blitt glad om dere skrev

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/01/2006 :  20:57:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skilte foreldre kanskje? Tror ikke fuglen din bryr seg om du flytter den av og til. Den har jo med seg trygge omgivelser likevel, nemlig "huset" sitt.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  21:01:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror heller ikke fulgen har noe problem med det. men jeg er ingen fulgeekspert

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  22:17:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er ingen fugleekspert, men min veninnes undulat klarte seg bra bare han hadde med seg buret sitt og lekene sine, fikk samme maten og ikke havnet i bråkete eller kalde omgivelser.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:01:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare spørre hvorfor du vil ha fugl? Jeg sntes det er fælt å ha fugler i bur! de skal fly rundt i regnskogen (det som er igjenn av den)Tror også at man går for lei av de.

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  11:14:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
MajaPews; mye bedre å redde dem fra dyrebutikken da

Har hatt fugl før, og de er koslige dyr! Men måtte selge Anton (søt liten nymfeparakitt) pga. mammas allergi. Men han hadde det bra, og jeg ble ikke så fort lei av han nei.. Fugler .. ehm.. Varierte dyr? (tidlig på morgenen....) Altså, de har mange sider... Du kan jo lære dem til ting og sånt. Håper dere skjønner hva jeg mente, jeg har bare litt vanskelig med å sette ord på ting når jeg er trøtt..:
Meeen, fuglen hadde det bra når jeg flyttet på han! Han var bare nysjerrig på det nye stedet.

-Marte Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/01/2006 :  11:21:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg faktisk ha hørt at man ikke skal flytte så mye på den. For fugler kan fort bli stressa og oppskaket. Og greit nok, den har med seg buret, men det som er utenom buret legger den også verke til.

Anebaler deg og snakke med noen som har og kan mere om fugl jeg gitt..

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  12:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
joa..redde dem bra dyrebutikken. Skønner pointet ditt men når folk kjøper fulger blir det marked for det, men er nok ikke stort man kan gjre med det. blir bare litt trist av å se fugler i bur

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/01/2006 :  12:34:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
joa..redde dem bra dyrebutikken. Skønner pointet ditt men når folk kjøper fulger blir det marked for det, men er nok ikke stort man kan gjre med det. blir bare litt trist av å se fugler i bur

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Fugler i bur, fisker i et akvarium, hester i en boks, hunder i band, kaniner, hamster osv. Ingen av disse er vel "frie" så lenge de bor hos mennesker. (Katten er vel den som har mest frihet). Tror ikke noen av de har det noe fælt jeg. Fuglen kan jo få daglig komme ut av buret og fly rundt i rommet noen timer. Ikke det samme som i regnskogen da som di sier, men... Og husk setningen; En fugl som ikke trives synger sjelden.... Jeg hadde to kanarifugler tidligere, og herregud for et bråk!!! De sang og kvitret hele dagen, og spesielt på søndags morgen når jeg ville sove litt lenger....

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  13:17:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Fugler i bur, fisker i et akvarium, hester i en boks, hunder i band, kaniner, hamster osv. Ingen av disse er vel "frie" så lenge de bor hos mennesker. (Katten er vel den som har mest frihet). Tror ikke noen av de har det noe fælt jeg. Fuglen kan jo få daglig komme ut av buret og fly rundt i rommet noen timer. Ikke det samme som i regnskogen da som di sier, men... Og husk setningen; En fugl som ikke trives synger sjelden.... Jeg hadde to kanarifugler tidligere, og herregud for et bråk!!! De sang og kvitret hele dagen, og spesielt på søndags morgen når jeg ville sove litt lenger....

Opprinnelig postet av TORHILD

Ja, godt poeng. aldri hatt fugl så veit ikke om de trives. men mus chinchila osv. er det synd på... de bruker dagen på å "grave" seg ut av glassburet sitt. sikkert noen mus som har det bra å!

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  14:12:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Fugler skal helst ikke flyttes så mye på. Dette er pga stress og faren for at den kan bli syk. En stressa fugl har lettere for å bli syke, og når en fugl blir syk merker du det ikke før det ofte er for sent.

Har en grå jaco selv, og jeg merker bare at viss vi flytter bure hennes ut i et annet rom blir hu stressa. Hun kan fint bli med i hele huset, men flytter vi soveplassen hennes blir hun stresset.
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  20:26:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Da er det kanskje ikke så lurt å kjøpe fugl da?!?
-
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  22:20:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Du kan vel la den stå igjen? En fugl krever ikke så veldig mye tid, og er det snakk om en helg av og til går det helt fint. Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  22:24:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Ja, jeg kunne jo det :) Men det gjør vel ikke noe for fuglen om man feks. tar den med på hytta en uke? Det er jo noe helt annet enn å dra den med seg fram og tilbake hele tiden :P
-
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  22:34:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vi hadde med oss fuglen vår på hytta, og tror ikke den led noen stor nød av det. Ei heller da den blei flytta inn på badet for en periode (han måtte ha det varmt pga. sykdom). Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  02:16:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Så lenge det er å¨perioder so m en uke eller to er det ikke noe problem. Tenkte mer på helger når jeg svarte. Men det å ta med fuglen på hytta er ikke noe problem så lenge det ikke er trekk der den står. Det kommer jo ann på hvaslags fugl du har i tankene å kjøpe. Er det mellomstor papegøye eller er det parakitt eller mindre? Alle fugleraser er forskjellige. Jacoer sån som jeg har er veldig skeptisk til nye personer og ting, mens mindre fugler ofte er mer nyskjerrige og takler stress på en helt annen måte. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.