hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Wallace& Grommit og vampyr kaninen...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Wallace& Grommit og vampyr kaninen...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  08:54:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har sett den?
I såfall vet du kanskje hvor skumle kaniner kan være på en dårlig dag før du ler av meg ikke sant?
Den har nemlig flyttet inn hos meg...vampyrkaninen vel....
Den kom for noen dager siden og så veldig søt og snill ut men når jeg tenker meg om så var det heller ikke fullmåne den kvelden... * grublegruble*

Finnes det "kaninpsykologi" man kan bruke på en stor, overfòret, "boksende" vampyrkanin?
Eller vil du ha den av meg helt gratis?

Noe må i alle fall skje veldig snart før jeg går tom for hvitløk.....

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/01/2006 :  11:04:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kaniner er skumle dyr, det har jeg visst lenge.. I stallen hjemme har vi riktignok verdens snilleste lille fluffy type, men jeg har vært borti de som biter, og holder fast! Ikke særlig hyggelig..

Ei venninne av meg driver kaninoppdrett (har over 20 stk) og har drevet aktivt med kaninhopping (kjempegøy faktisk!). Hun mener det går an å dressere kaniner, og når jeg ser på hennes så tror jeg det også. Hoppekaninene hennes er veldig "veloppdragne", de går pent i bånd, stikker ikke av, og er generelt veldig greie å håndtere. Hvordan hun gjør det, og om hun i det hele tatt har noen "oppskrift" på det vet jeg ikke, men når jeg ser på hvordan hun håndterer dem så ser det egentlig ut som når en holder på med andre dyr (hester, hunder osv). Hun korrigerer dem mykt tilbake dersom de gjør noe de ikke skal, roser bra oppførsel og i det hele tatt viser samme reaksjoner på deres adferd som hun gjør med hunden sin.

Det virka veldig rart i begynnelsen, og hvordan korrigerer man egentlig en kanin?? Venninna mi flytter dem tilbake dit de sto hvis de hopper ivei når de skal stå stille, og er generelt veldig rolig selv når hun håndterer dem. Hun har et godt lag med dyr generelt, og det kommer nok godt med..

Hvilken rase er kaninen din? Dette er også ganske avgjørende for gemyttet dens. Dvergweddere er somregel godmodige og greie (sammenliknes med en golden retriever f.eks) mens raser som rex og hermelin kanskje krever litt mer og har mer "guts" (som en shäfer f.eks for å dra enda et hundeeksempel).

Edit for å legge til at kaniner som lever i relativt små bur hele tida er like sannsynlige til å få "adferdsproblemer" som en hest som er oppstalla 24/7.. De er dyr som krever mye mosjon og bevegelse, og jeg tror nok også dette er mye av grunnen til at hoppekaninene til venninna mi er så greie: de blir trent 4-5 ganger for uka, og får gå ute i "luftegårder" eller løse så og si hver dag. Kaninen på stallen hjemme har en stor hesteboks å hoppe rundt i, og han er også blid og fornøyd.

Redigert av - Anniken B. den 11/01/2006 11:08:46 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  11:49:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaninen er en type "dvergweddusvampyrus"
Jeg har fra før av en kanin jeg har hatt i over tre år, verdens søteste lille skapning som kan ligge på ryggen i mammas armer og kooose
Har derfor nada erfaring med typen kanin man ikke må nærme seg uten minst ett fedd med hvitløk.
Den setter seg opp på bakbena når jeg skal gi den mat og på en måte slår med forbena og knurrer ( synes også jeg ser tennene vokse når den gjør dette...), utakknemmelige lille kr...
For en "kaninperson" er dette sikkert ikke noen big deal men for meg holder det i massevis...
Også jeg som bare skulle være snill og omplassere den

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/01/2006 :  13:09:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Sikkert en grunn til at den skulle omplasseres, hehe!
Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  15:27:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Gjør som med problemhester,.
Har du litt eller litt til erfaring
Håndterer du den som en liten "problemhest" (bare 10 ganger mindre)
Ikke vær redd.
Det blir nesten det samme som om hesten merker at du er nervøs når du rir..
Kaninen merker det den også når du steller,gir den mat og rensker i buret.
Tenk: den er ikke farlig, den kan ikke bite, ta deg sammen nå Renate,Kaninen er en liten hest
osv.. det gir deg somregel bedre selvtillit..
TENK OPTIMISTISDK
Så går det bra til slutt skal du se..
PS: det er en grunn til at kaninene til venninna di Anniken er snille som et lam.
Tenk på det Renate, venninna har jobbet med kaninene som en "vanskelig hest" i starten
Håper dette kan hjelpe

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  15:41:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke vær redd.
Tenk: den er ikke farlig, den kan ikke bite, ta deg sammen nå Renate,Kaninen er en liten hest
TENK OPTIMISTISDK
PS: det er en grunn til at kaninene til venninna di Anniken er snille som et lam.
Tenk på det Renate, venninna har jobbet med kaninene som en "vanskelig hest" i starten
Håper dette kan hjelpe

Opprinnelig postet av horses girl

Tusen takk for tipset det var veldig lurt
Skal prøve det ut frem til jeg får gitt bort kaninen

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/01/2006 :  19:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[Skal prøve det ut frem til jeg får gitt bort kaninen

Opprinnelig postet av Renegate

Du mener vel, frem til du får lurt noen andre til å ta til seg kaninen?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  20:14:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ikke vær redd.
TENK OPTIMISTISDK
Håper dette kan hjelpe

Opprinnelig postet av horses girl

Tusen takk for tipset det var veldig lurt
Skal prøve det ut frem til jeg får gitt bort kaninen

Opprinnelig postet av Renegate

Godt det kan hjelpe..
Er ganske vandt med kaniner skjønner du

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  11:49:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Vennina mi hadde en sånn farlig liten skapning som angrep deg bare du prøvd å kose med henne. (ei jente som stod alene) De ga henne bort til noen som har en gård full av kaniner. *glad våre kaniner er som de er*
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  03:35:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hehehe,litt annen sak...:Eeelsker Wallace&Grommit!!!!!
Og syntes det var en kanonfilm selv om disneys stod for produseringa(de har det jo med å ødelegge filmer)

Måtte Wallace og Grommit leve for alltid:D

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  08:25:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja utrolig morsomme er de

Kaninproblemet er nå løst.
Satt min egen kanin ved navn "Lille" inn til kaninfrøkna for opplæring i kaninetikette. "Lille" heter nå "Lille Don Juan"

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.