hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lys fremtid i IsandshestNorge!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Lys fremtid i IsandshestNorge!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Elisabeth E

Skrevet - 22/01/2006 :  17:56:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes at klassene skulle vært inndelt etter hestens pris jeg.:)

Opprinnelig postet av karen&irpill

Nei, hvordan skulle det hjulpet da?!

Hester utvikler seg jo stadig, skal man da vurdere hestens verdi i penger før hvert stevne? Hvem skal godkjenne dette? Skal dårlige resultater forrige start telle inn på "prisen", eller tenker man kun kjøpesum?

De fleste er ikke så glade i å brette ut hva hestene deres kostet heller.

Nei, klassene burde deles inn , i A og B, og ekvipasjer som har oppnådd en viss poengsum bør nektes å starte i B klasser.
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 22/01/2006 :  17:58:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Tenk om andre enn landslaget og de rett under også kunne ha mulighet til å få ri en finale på f eks pinsestevnet?

Opprinnelig postet av Kurre

Det er faktisk mulig om man har litt flaks , selv om sjansene med "landslagshest" selvfølgelig er mye større.

Snorre tok jo hele uttagninga i T3 ungrytter pinsa 04.

Men ja, jeg kunne godt tenkt meg det systemet med a og b klasser, der hvor resultatene _ikke_ blir slått sammen. B-klasser burde da være stengt for ekvipasjer som har oppnådd en viss karakter.

Opprinnelig postet av Elisabeth E

Prøv å være senior du og start mot feks 3 * Nils og 2*Lund...Hurra...

Jeg skjønner jo hvor du vil henn Kurre, men det er ikke umulig å nå opp med en "dårligere" hest. Men det skal selvfølgelig mye mere til.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:01:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Også C-klasser.
For å si det med han i "slankekrigen" : Det er ikke så greit...alltid...

Ikke bare hesten det kommer an på.
Jeg synes ikke jeg skulle trenge å konkurrere med Stian og vennene hans jeg...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 22/01/2006 :  19:13:29  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Er bare en tanke, hadde blitt veldig vanskelig å fått til dette i praksis..

Kopi av melding:
Synes at klassene skulle vært inndelt etter hestens pris jeg.:)

Opprinnelig postet av karen&irpill

Nei, hvordan skulle det hjulpet da?!

Hester utvikler seg jo stadig, skal man da vurdere hestens verdi i penger før hvert stevne? Hvem skal godkjenne dette? Skal dårlige resultater forrige start telle inn på "prisen", eller tenker man kun kjøpesum?

De fleste er ikke så glade i å brette ut hva hestene deres kostet heller.

Nei, klassene burde deles inn , i A og B, og ekvipasjer som har oppnådd en viss poengsum bør nektes å starte i B klasser.

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 22/01/2006 :  19:25:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Også C-klasser.
For å si det med han i "slankekrigen" : Det er ikke så greit...alltid...

Ikke bare hesten det kommer an på.
Jeg synes ikke jeg skulle trenge å konkurrere med Stian og vennene hans jeg...

Neida, Nina, jeg er helt enig. Jeg skjønner ikke heeelt hvorfor de har lagt om stevnestrukturen som de har. Det er jo nesten ikke bredde igjen i sporten......
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  20:06:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Da jeg begynnte å konkurrere med min hest, Lùkas ( 40.000 )
klarte vi oss bra i begynnelsen, red barn og fikk god selvtilitt og følte jeg fikk det til. Hvis jeg i dag skulle ridd i samme klasse med en slik hest hadde jeg kommet ganske langt nede på resultatlisten ( hvertfall her i Gladur ).
Det er dumt, hvertfall i barneklassene.

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  22:25:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Helt enig at det burde bli A og B klasser igjen...
Er så kjipt å ri med sånne som Nils,Stian,Rune osv.
For er det et lite håp om å nå toppen blir det raskt mye gøyere,noe som hvertfall er veldig lite sannsynlig når man rir sammen med disse gode.
Syns hvertfall det burde gått an å få til på et så stort stevne som Pinsestevnet...

Og savner pinsen sånn som det var før med kurser oxo...Andre som ville hatt det tilbake?

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  23:02:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri fått oppleve det.
Den gangen red jeg vanlig hest og fikk starte der det passet meg og dyra.
Har hørt om det og høres rent vakkert ut.
Trivelig og langt bedre for både rekruttering og bredde.

Det er spennende med elite,men ikke bare!

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  23:10:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Enig, men tenk å være " eliten "
Så utrolig gøy det må være, akkja..

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  14:33:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Syns jeg ikke du skal Tine :)
Veldig god du også, du blir nok eliten snart du også ;-)

veronicaoxaas

Skrevet - 26/01/2006 :  20:45:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mye forskjellige diskusjoner her :-)
Men en ting er jo sikkert med å være senior rytter og "hele" veien ri mot de "store" rytteren, (stian, nils, rune osv) er ikke alltid like kjekt for alle.... Men hvorfor ikke bare tenkte, jaja, neste gang skal jeg heller ha høyere poengsum en sist, og la det heller bli en seier i seg selv... Å vinne er ikke alt:) Men gøy , uten tvil.. :) Det er en grunn de er der de er, de har og måtte jobbe seg oppover..
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 26/01/2006 :  22:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mye forskjellige diskusjoner her :-)
Men en ting er jo sikkert med å være senior rytter og "hele" veien ri mot de "store" rytteren, (stian, nils, rune osv) er ikke alltid like kjekt for alle.... Men hvorfor ikke bare tenkte, jaja, neste gang skal jeg heller ha høyere poengsum en sist, og la det heller bli en seier i seg selv... Å vinne er ikke alt:) Men gøy , uten tvil.. :) Det er en grunn de er der de er, de har og måtte jobbe seg oppover..

Opprinnelig postet av veronicaoxaas

Vel, det er på langt nær ikke bare seniorene som må ri mot de "gode" . De siste årene har det vitterlig blomstret med gode ekvipasjer i både junior og ungrytter. (mye av grunnen kan vel også sies at kjente ryttere vasser i hestemateriell, og enkelte andre har økonomien til å skaffe seg det, uten at de nødvendigvis er de beste rytterne ...)
Etter en del år på baken er det faktisk gøy og vinne sløyfer, ære og annerkjennelse også, om man kan si det på den måten.
Det koster penger å være med på stevner, ganske mye faktisk og JEG synes i alle fall halve moroa er seiersrundene og sløyfeveggen hjemme.
Gå til toppen av siden

veronicaoxaas

Skrevet - 27/01/2006 :  10:53:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sant det du sier. Helt enig. I alle ekvipasjene er det kommet mye bra, selv i barne klasser, ikke at så mange av de er så kjempe gode ryttere, men de har hester som er trygge og flinke. Og JA, stevner er dyrt, veldig dyrt, litt synn når en ser at f.eks dressur stevner koster fra 50-200kr(ikke de største) og vi oppovermot 1500kr med stallplass. Sløyfe er kjempe gøy, de gangene jeg har fått det har jeg bare smilt og kost meg:) :=) Kan med god samvittighet være stolt hesteeier:) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  14:08:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Amen Eika!

Etter endelig å komme til de klassene der det var mulig å komme hjem med nok penger til at man fikk finansiert starten i hvertfall etter en helg på stor hest er det litt nedtur å slite ryggen og lommeboka av seg på islansdhest og alt man får igjen er :"Næmmen,tenk en karakter bedre i skritten denne gangen! "

Skjønner helt argumentet med å konkurrere mot seg selv,bare blitt for gammel og kynisk til det nå.
Vil også være best!!
Selv om det vil si i feks en klasse stengt for alle med poeng over sånn eller slik.
Da kan vi heller strekke oss mot å komme til klassene over da.

Det er en bit jeg virkelig savner fra storhestmiljøet.Muligheten til å føle at man konkurrerer på like fot.
Sammenligning: Joda Kari Nordmann,jeg ser du har fjordingen Elsa her...da skal du ri klasse Grand prix spesial.
Hvem som starter før deg? Per Waaler.
Lykke til,ha en fin dag da!!

Litt på spissen kanskje,men ikke så langt unna...

Og det gjelder jo for all del ikke bare oss gamlinger.Skal man henge med i barne eller juniorklassene idag så kreves det store investeringer.Uansett om man har mer eller mindre talent.
Selv virkelig god riding kan ikke kompensere for alt.

Noen som er litt aktive i klubbdrift og styre og stell kunne kanskje prøve å få satt dette på dagsordenen til NIHF igjen?
At det ER et ønske om inndelign av klasser...et savn etter de gamle B og C klassene?
Føler noen seg kallet?

veronicaoxaas

Skrevet - 27/01/2006 :  17:26:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig i det du sier:) Og selv vil jeg heller ikke komme hjem med en poengsum over fra sist. Men faktisk en rosett eller premie er gøy i seg selv. Og vinne er bare det beste så klart:)
Enig at det mulig burde vært inndeling i klasser.. :)
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.