hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lys fremtid i IsandshestNorge!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Lys fremtid i IsandshestNorge!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  23:29:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Det å kunne ri seiersrunden med høy musikk ol er den største selvtilitten du kan få, syns jeg da.
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  23:59:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det å kunne ri seiersrunden med høy musikk ol er den største selvtilitten du kan få, syns jeg da.

Opprinnelig postet av lukas

Jepp...Ingenting er bedre enn det;)

Gå til toppen av siden

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  18:41:04  Vis profil  Svar med kopi av melding

Tenk om andre enn landslaget og de rett under også kunne ha mulighet til å få ri en finale på f eks pinsestevnet?

Opprinnelig postet av Kurre

Ja jeg er helt enig med dere i at man kunne delt opp etter ett vist niva på kvaliteten i hestene, slik at 'alle' kan slippe til og ikke alltid de samme vinner...
Men så er det noe med det att det er like gøy å delta, få en tilbake meld på man har gjort og iallefall kunne si at: JEPS. JEG HAR RIDD PÅ STOR STEVNE . For det viktigste er ikke å vinne, men å delta

Men det jo engang sånn at de med penger ofte er 'best' og de med lite penger havner på bunn. Sånn skal jo ikke idretts Norge være...

Gjør livet til en fest,ri islandshest

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  19:26:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gitte!
Du vet,vi driver ikke idrett.Vi driver "snobbesport"!!
Det er jo ikke "trening" å skumpe rundt i skauen på en hest da...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  14:23:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe Nina.

Nei det er sant hehe. Ja vi er i en 'snobbesport', men gud å morro det er..

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  16:10:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er en snobb! Og jeg er stolt av det!!

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2006 :  10:58:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt svart...
Selvfølgelig er det ingenting som er bedre enn å kunne hevde seg i toppen. Man lever leeenge på det
Så til våren er jeg og Starra klare vi..hehe... Så da fatter vi mot og satser på gull...
(på mindre stevner iallefall...hehe)

Gå til toppen av siden

Marlen.

Skrevet - 15/02/2006 :  15:17:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

jeg skjønner veldig gått at det ikke er gøy for mange å ikke nå toppen. At det er andre dyktige folk som tar de plasseringene. Men mesteparten av de som er på toppen i dag, har å startet et sted, de har arbeidet seg oppovor. Det kan andre som også er like interresert og målbeviste klare. Men for noen tar et lenger tid av forskjellige årsaker.
Jeg syntes det står stor respekt til de som klarer å oppnå noe.
Tenk å gøy heller hvis man når et mål og kanskje slår en av de kjente rytterene. Det gir deg en god følelse. Jeg kan være enig i det at det ikke er alltid like gøy å ri mot ekvipasjer som man vet plaseringen på forhond. Nivået har høynet seg enormt. Og det må mer enn bare hart arbeid for å nå langt i dag.

Vinne er selvsagt helt fantastisk, om det er klubbstevne eller nm gøy er det uansett det, det ingen tvil om. Som dere sier finalerunden pokal og sløyfe det er helt fantastisk. Men alle kan heller ikke vinne. Har man konkurranse blir man bedre da utvikler man seg somregel i positiv rettning. jeg mener det er veldig sunt å ha konkurranse. Og ser heller på de dyktige gode ekvipasjene som en utfordring. Det er også med på å høyne nivået på mange måter. Men det kan også føre til at mange faller utenfor hvis de aldri når toppen eller mister motivasjonen. Noe som er kjempe dumt igjenn.

Gå til toppen av siden

Marlen.

Skrevet - 15/02/2006 :  15:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
sier bare :heia Elin (blant de "unge og håpefulle") og Rune (blant de "gammle og kjente")
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 15/02/2006 :  20:44:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men alle kan heller ikke vinne. Har man konkurranse blir man bedre da utvikler man seg somregel i positiv rettning. jeg mener det er veldig sunt å ha konkurranse. Og ser heller på de dyktige gode ekvipasjene som en utfordring. Det er også med på å høyne nivået på mange måter.

Opprinnelig postet av bæring

Problemet er bare at i dag, så nytter det ikke uansett hvor fantastisk man er, om man ikke har økonomi til å kjøpe hest til 100 000 + .
Da kan man rett og slett bare hoppe å drite i å spise jordbær med de i toppen. Hesten må ha et visst annlegg for gangartene den også, det er begrenset hvor mye man kan ri frem selv om rytterprestasjoner selvfølgelig er vesentlig det også.

Det er dessverre nok av eksempler på "kjøpt" suksess.
Gå til toppen av siden

Marlen.

Skrevet - 16/02/2006 :  10:05:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Elisabeth...

Jeg er helt enig med deg, det finnes alt for mange som bare kjøper seg suksess.
Og at ganglaget såklart nesten spiller den største rollen. Uansett hvor god rytter man er, klarer man ikke "trylle" med alle hester. Såklart har man mer ambisjoner enn det hesten du har rir, er dette en begrensing for deg som rytter. Så hesten sitt ganglag har utrolig mye å si.

Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  22:27:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Jeg syns nå virkelig at man skulle gjøre det som i DK.. Er man Ungrytter og har en hest som går til 7.5 samla i T1, så rir man blandt seniorene som også har hester som går til 7.5.. Også kan de som har hester som går til 5.5 ri med de andre som har hester som går til 5.5, og er man heldig og gjør det bedre, så rykker man opp.
Jeg likte sesongen 2004 som Ungrytter utrolig godt, det var kjempegøy å ri da, for det var *aldri* avgjort på forhånd hvem som kom til å toppe resultatlistene! Det kom alltid ann på dagsformen til de forskjellige og det var så små marginer som avgjorde at det ble superspennende!

Ask me no questions and I will tell you no lies

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  22:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så ung,så klok!!

Tritla4alltid

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  10:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unnskyld meg!

Dette er noe som har irritert meg så sinnsykt lenge, må bare få det ut!... '
Jeg blir kvalm at 15 åringer som får hester til flere hundre tusen!!!.... Du er ikke veldig god til å ri når du er 15 år!... Da har du ikke engang innsett hvor mye ting er verd i den virkelige verden, og hvor mye man egnetlig må jobbe for å få frem en god hest!..

Tritla kjøpte jeg for 12 000 og har trent henne helt opp selv!... Sommeren 2004 ble vi nordiske mestere, og har mange Nm seiere bak oss. Ikke kom å si at man må ha hest til mange penger for å nå langt.. Rytteren har allt å si...

Har mye mere respekt for ryttere som får hesten fram på egenhånd.
Enn de som får det meste opp i hendene, jeg vet hva jeg prater om...

Hvis tingene fortsetter som dette, kommer det ikke til å være mange som fortsetter...

Har ei venninne med en god hest til over 100 000, hun kom nesten ikke til en B-finale på Nm engang...

Hurra for vi som klarer å ri hesten vår selv!
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 13/03/2006 :  11:17:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pleier vanligvis ikke åpne kjeften så mye på sånne debattsider, men vil bare si at det står RESPEKT av folk som rir hestene sine selv. Har ingen problemer med folk som kjøper og får dyre hester, så lenge de rir selv. Men...er altfor mange som stadig sender hestene i trening, og da er mye av vitsen borte vel? Seier'n smaker vel bedre om hesten er ridd av en selv? Mange gode hester nå, og mange gode ryttere også. Ingen tvil. Men Islandshestmiljøet har blitt mye mer basert på lommebok en rytterferdigheter =( Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.