hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lys fremtid i IsandshestNorge!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Lys fremtid i IsandshestNorge!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Kurre

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  11:55:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Em liten hyllningstråd til alle dere dyktige unge der ute.
Satt her og tittet på resultatene fra årets første stevne hos Gandur (http://www.gandur.org/stevneresultater.htm) da det slo meg,det er litt av en gjeng som er på vei opp for å ta over etter de "gamle traverne" på resultatlistene!
Tine og Rafn,Marielle og Isak,Tina og Kolgrimur,Elin og Hugur...for å nevne noen meget få men verdige representanter.
Meget velridende,seriøse og hardtarbeidende unge ryttere med fenomenalt godt hestemateriell.
Dette lover godt for Norsk Islandshestriding fremover.Kan bli morsomt å være norsk supporter på Nordisk iår tror jeg!

www.forum-hest.moo.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  13:14:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det gleder meg ikke så mye å se en rytter nå toppen med en hest som allerede er superkjent og "kjøpt av pappa" (OBS *veive med sarkasmeflagget*), som det gleder meg å se resultater til en person som har ridd opp en 40-tusen kroners hest :-)

Men det er bra at Norge klarer å karre seg til toppen!
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 15/01/2006 :  13:33:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg flagger nok mest med en av de nevnte rytterne, og det er Elin.

EDIT; Flagger, heier, whatever.

Redigert av - Elisabeth E den 15/01/2006 23:29:53 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  13:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge rytteren er dyktig og gjør jobben sin ser jeg ikke det store problemet i at hesten har gode resultater fra tidligere
Er man tøff nok til å tåle det presset det er å ri en hest som "hele miljøet" kjenner fra før og vil følge med argusøyne klare til å slå ned på den minste feil,vel,da fortjener man litt fremgang også.

Fantastisk moro med de som rir opp hesten sin fra bunnen av,misforstå meg rett,men andre kan også være vel så flinke og målbevisste selv om de har økonomi til å kjøpe en dyrere hest.
Og med flere gode hingster til landet vil det og hjelpe vår egen avl på sikt.Og synes det er positivt også jeg.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  19:30:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Flagger? Hva vil det si? Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  23:51:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rune faller nok ikke heeelt under kategorien "ung og lovende" he he,men gøy er det.
Mer liv i leiren med Svendsen på plass!

Og la oss være ærlige,i Pennyblader kommer man til VM med den søte,rufsete 40-tusenkroners hesten.
I den virkelige verden? Det er mange år siden!

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  00:18:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Noen som kjenner Mariann Fasting som red islandshest før? Hun gikk i klassen min men så mistet vi kontakten og jeg lurer litt på om hun fortsatt holder på med islandshest eller om hun har gitt det opp.

Er alltid gøy med friskt blod i toppen :)

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  00:21:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda,Mariann er tidligere elev (Dette kan jeg skryte hemningsløst av helt til dere finner ut at det var da hun hadde Eitill og red på rideskole...hmmm...)
tidligere klubbvenninne,en fenomenalt talentfull,dyktig,seriøs,hyggelig og flott jente (puh!) som fremdeles rir og trener for full musikk (med Venus såvidt jeg vet) ved siden av skolelivet.

Familien bor fremdeles på Tjøme,så du får ta en liten tlf! (Hils så mye!)

karen&irpill

Skrevet - 22/01/2006 :  10:32:03  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Det er vel kanskje ikke alltid rytterprestasjoner, men penger som avgjør saken..

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  11:49:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og la oss være ærlige,i Pennyblader kommer man til VM med den søte,rufsete 40-tusenkroners hesten.
I den virkelige verden? Det er mange år siden!

Opprinnelig postet av Kurre

Jeg visste ikke at Gandurs vinterstevner er av VM-størrelse ..
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  12:20:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå var det ikke Gandurs vintercup jeg tenkte på her.
Det var resultatlisten deres som fikk meg til å spinne litt videre på tanken om fremtiden.Fordi det var flere av de meget dyktige unge rytterne våre som var med der.

Og det er vel heller ikke for å hevde seg på utvidete klubbstevner at man investerer såpass mye i en hest som det man må for å komme opp på høyeste internasjonale nivå?
Det er jo ikke på denne typen stevner man heller stort sett ser disse hestene (og rytterene) annet enn for å "kjøre inn" en ny hest/ekvipasje,oppnå kvalifiseringskrav eller lignende.

Sånn litt (men ikke helt) på siden av dette...tidligere på stevner i Norge så var det fler klasser.Også C-klasser for oss som IKKE har mulighet til å investere noen årslønner i hestemateriellet vårt.
Hvorfor ble det borte?

Tenk om andre enn landslaget og de rett under også kunne ha mulighet til å få ri en finale på f eks pinsestevnet?
Det er jo engang sånn nå at det er ikke den HELT store overraskelsen hvem som ligger blant de 10 øverste på listene....

Er det noen andre som kunne tenke seg (kanskje en revidert form ,men dog) det gamle systemet tilbake?

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  14:01:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Ja, er lei av å alltid vite at det er umulig for meg ( med Lùkas) å vinne noe som helst..
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 22/01/2006 :  14:35:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Tenk om andre enn landslaget og de rett under også kunne ha mulighet til å få ri en finale på f eks pinsestevnet?

Det er faktisk mulig om man har litt flaks , selv om sjansene med "landslagshest" selvfølgelig er mye større.

Snorre tok jo hele uttagninga i T3 ungrytter pinsa 04.

Men ja, jeg kunne godt tenkt meg det systemet med a og b klasser, der hvor resultatene _ikke_ blir slått sammen. B-klasser burde da være stengt for ekvipasjer som har oppnådd en viss karakter.
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  15:06:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Joda,Mariann er tidligere elev (Dette kan jeg skryte hemningsløst av helt til dere finner ut at det var da hun hadde Eitill og red på rideskole...hmmm...)
tidligere klubbvenninne,en fenomenalt talentfull,dyktig,seriøs,hyggelig og flott jente (puh!) som fremdeles rir og trener for full musikk (med Venus såvidt jeg vet) ved siden av skolelivet.

Familien bor fremdeles på Tjøme,så du får ta en liten tlf! (Hils så mye!)

Så gøy, det er bra. Så henne like før jul men fikk dessverre ikke snakket stort med henne om hest. Lillesøsteren hennes går vel ennå på skolen rett nedenfor huset mitt men man er jo ofte på skolen samtidig og jeg har byttet skole.
Flott hun ikke har sluttet med hest for så vidt jeg husket var hun jo drivandes god =)

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  16:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Det er faktisk mulig om man har litt flaks , selv om sjansene med "landslagshest" selvfølgelig er mye større.

Snorre tok jo hele uttagninga i T3 ungrytter pinsa 04.

Men ja, jeg kunne godt tenkt meg det systemet med a og b klasser, der hvor resultatene _ikke_ blir slått sammen. B-klasser burde da være stengt for ekvipasjer som har oppnådd en viss karakter.

Opprinnelig postet av Elisabeth E

Prøv å være senior du og start mot feks 3 * Nils og 2*Lund...Hurra...

karen&irpill

Skrevet - 22/01/2006 :  17:27:05  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Synes at klassene skulle vært inndelt etter hestens pris jeg.:)
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.