hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Veil.pris på hovslagerarbeid
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Veil.pris på hovslagerarbeid
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:06:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hva betaler dere for hovslager? Tenkte å få litt overblikk av veiledende priser. Har egentlig hørt litt om dette før, men det har vært ganske vagt.

Hva koster f.eks.
  • Skoing med nye sko (pris på sommer- og vintersko)
  • Pris på omlegging av sko, dvs gamle sko brukes igjen etter at høvene er skjært.
  • Pålegging av hoof grip (både pålegging av nye, og bruk av gamle).
Jeg fikk nemlig en svinedyr regning på omskoing og pålegg av nye hoof grip, så lurer på om den noe dyrere smeden faktisk er over dobbelt så dyr i forhold til hva jeg trodde var normalt, eller om det kan ha skjedd en feil i regningen her..

Over 1800 kroner for dette arbeidet var vel litt mye, eller? Står 670kr (u/mva) for skoing/omlegg, og 800kr (u/mva, dvs 1000kr m/mva) for hoof grip Det er vel det siste jeg tror og håper er feil.. Det er vel ikke dyrt? Ser bare gummiinnleggene for 4 stk koster i underkant av 150kr i innkjøp. Det er vel neppe noen stor jobb å legge disse på i tillegg til vanlig sko.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 14/01/2006 23:17:24

Tone_

Skrevet - 14/01/2006 :  23:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke akkurat svar på spørsmålet, men hva er hoof grip? En slags såletype?

Ja, Spoff dette var veldig (usannsynlig?) dyrt! Å legge på såler er jo litt ekstra arbeid, i forhold til å skjære dem til, osv.. men å ta såå mye var drøyt syns jeg. Huff er glad jeg slipper hovslager utgifter... (samboeren skor..)

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 14/01/2006 23:30:22 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:34:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Tone: Hoof grip er snøsåler.

Spoff:
Det må da virkelig være feil i prisen på dei. Hadde hesten hoof grip før eller la hovslageren på nye. Hoofgrip kan man bruke om igjen ganske lenge.

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 14/01/2006 :  23:41:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unnskyld meg, men TUSEN KR. for å legge på snøsåler???
Hvis det ikke er regnet feil i prisen hadde jeg byttet hovslager raskt. Snøsåler skal jo ikke skjæres til, er enkle å legge på og de flussene der koster vel ikke så mye i innkjøp!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Spoff:
Det må da virkelig være feil i prisen på dei. Hadde hesten hoof grip før eller la hovslageren på nye. Hoofgrip kan man bruke om igjen ganske lenge.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Hesten hadde ikke fra før, så la på nye hoof grip. Men brukte de samme gamle skoa.

Det er en annen liten muffins i regninga. Antall på "Skoing/omlegging" er 1, og antall på "Hoof grip" er 4 (hvor 1 stk koster 200kr u/mva). Jeg vil tro at dersom "Skoing/omlegging" defineres som 1 stk, så gjør også "Hoof grip" det. 200kr u/mva virker raskt mer sannsynlig..

Jeg ringer hovslagern på mandag og hører, men tenkte å høre her først da jeg aldri har betalt for skoing før, og ikke kjenner alle detaljer rundt dette selv om det sies at det koster rundt 7-800kr, og opp og ned i forhold til sommer- eller vintersko. Mitt utgangspunkt for hva hovslager koster er som sagt ganske vagt, da jeg aldri har betalt dette før nå.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 14/01/2006 23:47:11 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:48:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ville vel egentleg tippet det var ein null for mykje på den summen ja. Rart ikkje hovslageren reagerte på sluttsummen.

Det er veldig lite jobb å legge på snøsålene i tillegg til skoa. Må gjerne sjæres litt til slik att ikkje kantene stikker ut men det er ingen big deal.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:51:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
<klipp>

Spoff:

Hesten hadde ikke fra før, så la på nye hoof grip. Men brukte de samme gamle skoa.

Det er en annen liten muffins i regninga. Antall på "Skoing/omlegging" er 1, og antall på "Hoof grip" er 4 (hvor 1 stk koster 200kr u/mva). Jeg vil tro at dersom "Skoing/omlegging" defineres som 1 stk, så gjør også "Hoof grip" det. 200kr u/mva virker raskt mer sannsynlig..

Jeg ringer hovslagern på mandag og hører, men tenkte å høre her først da jeg aldri har betalt for skoing før, og ikke kjenner alle detaljer rundt dette selv om det sies at det koster rundt 7-800kr, og opp og ned i forhold til sommer- eller vintersko. Mitt utgangspunkt for hva hovslager koster er som sagt ganske vagt, da jeg aldri har betalt dette før nå.

Opprinnelig postet av spoff

Ok. spoff det vil eg også meir være med på. 200 kr. men dyrt det også. Da tar hovslageren seg godt betalt for hoof gripen. Da kan du jo få kjøpt den billigere sjølv.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  23:58:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Ok. spoff det vil eg også meir være med på. 200 kr. men dyrt det også. Da tar hovslageren seg godt betalt for hoof gripen. Da kan du jo få kjøpt den billigere sjølv.

Jepp. Det er jeg også enig i, men hovslagern er kjent for å være dyr, men jeg synes det kanskje var grenser. Noe måtte man velge når det var litt hast. Men kommer nok til å velge en annen neste gang, men det er av helt andre årsaker.

Grunnen til at hovslager ikke har reagert på regninga kan nok være fordi det er et regnskapsfirma som står for utsendelse av giroer, og de vet kanskje knapt hva dette betyr.

Jeg skal iallfall høre. Da er det ikke bare jeg som fikk hakeslepp av regninga.. Kunne vært jeg som ikke visste bedre

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  10:18:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Tror jeg betalte 160kr for hoofgrip (4stk) sist gang (hesten hadde ikke fra før), så 200kr pr stk var i drøyeste laget ja

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 15/01/2006 :  14:03:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den hovslageren høres veldig lik ut som en som bor i nærheten av her jeg bor(men ikke den samme).Han holder på å utdanne seg som hovslager,som er en utdannelse på 4-5 år.Han begynte å sko ordentlig for ca.1 år siden,og har i gj.snitt 1 hest i uka(utenom sine egne) som han skor.Første gangen han skor en hest kommer regninga på alt fra 1500-2000 kr,han sier at det blir så dyrt fordi han må rette opp etter den som skodde sist.Og i den prisen så er absolutt alt med,alt fra å skru i brodder til å klippe til snøsåla.Sånn vanlig pris pr.skoing(på vinteren) er ca.1200 kr.Er ikke dette helt sykt??Vi har prøvd å hinte med at han kanskje skal sette ned prisen litt,for da får han kanskje flere kunder og da igjen;mer erfaring,som JEG mener er det viktigste.

Hadde dere brukt denne hovslageren?
MVH Linn Merethe,som er veldig glad for at pappa skor

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  14:28:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Skoing med nye sommersko: kr 500
Skoing med nye vintersko+brodder: kr 600
Skoing med vintersko+brodder+hoof grip: kr 750
Skoing med gjenbruk av sommersko: kr 400
Skoing med gjenbruk av vintersko (med nye brodder, de blir slitt ned) + hoof grip: 650

Så syns jeg har en rimlig hovslager:)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  17:41:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 950 for å få skodd hesten min uansett sko.. Og hvis jeg ber hovslageren om å sette på snøsåler( som jeg selv har kjøpt inn ) så blir ikke prisen noe høyere. Hovslageren kommer også hit hvis broddene må byttes eller hvis en sko faller av dette også inkludert i prisen..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  21:17:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Tror nok det har blitt tull med regningen, spoff. Jeg bruker en relativt dyr smed på Ibbe som vanligvis tar 1200 kr for nye vintersko + hoofgrip, og det synes jeg er mer enn nok. Har tidligere betalt 800 kr samme greia (annen smed). Ibbe ble skodd nå onsdag og da hadde jeg kjøpt hoofgrip selv også brukte smeden opp igjen skoene. Jeg betalte da 700 kr.

At hoofgrip koster så mye er bare tull. Jeg kjøpte fire hoofgrip her forleden og betalte 69,- kr paret. Og det er absolutt ingen jobb å legge de på (ser ihvertfall ikke slik ut). Bra du ringer og hører, for hest er dyrt nok i utgangspunktet.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Lukka, Solfari og Greta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  22:13:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betalte 1200 første gang jeg skodde hesten min.. da hadde han aldri vært skodd før

det var da vinter sko + brodder og snøsåler..

så neste gang blir det billigere.. om sommeren tror jeg det ksoter rundt 650 kr eller noe..

Greta Lind, Lukka og Solfari<3 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  08:35:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
*Puuhhh* Det var en feil.. Betalingen var for 16 snøsåler og omlegging av sko på fire bein. Hjelper litt når man setter det ned til 4 snøsåler som faktisk var det jeg fikk. De ble det hele litt mer levbart.. Hovslagern er kjent for å ligge litt over i pris, men det finnes da grenser
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 16/01/2006 :  10:21:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jo bra det var en feil, og godt du oppdaget det!
Det er dyrt nok å holde hest, en fordel å unngå å betale mer enn en skal...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.