hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelpe og trøste sånt bråk...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hjelpe og trøste sånt bråk...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kurre

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  23:01:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må skrive av meg litt tror jeg...
Det skjer nok her også,uten at jeg har sett så mye av det,men hvorfor er det enkelte må kaste seg over svar på spm som en flokk ulver for å rive ting fra hverabdre og tygge det i fillebiter?

Her prøver man å gi et fornuftig og saklig svar på et problem eller annet og så må man bli dissekert av kjepphøye unger...(her går det nok mer på oppførsel enn alder,men for min frustrasjons skyld si...15-22...) som kan ALT!
Kom med et sitat fra en veterinær...NEI! De vet bedre.Kom med en personlig mening...eks grønt er finere enn rødt...NEI! For de vet at det eneste rette i verden er blått...
Kan si hva pokker jeg vil,og der er de...med rustning og sverd på plass....
GRRRMF! Jeg setter pris på en fornuftig diskusjon,men dette blir til tider bare DUMT!!
Virkelig sint,virkelig fyrt opp...burde ikke bli det,men...
Er det så fordømt vanskelig å takle at noen kan mer enn en selv????
Har nå holdt på med hest stort sett hele livet (ca 30 år) i de fleste miljøer og LITT har jeg da fått med meg på veien,Blant annet en god porsjon ydmykhet.
PYH!
Tusen takk for at jeg fikk blåse ut av meg noen linjer...dette gjelder ikke noen av dere jeg har debattert med her,gjelder ikke opplevelser på dette forumet...
Takk Gud for et sted hvor det også finnes folk med en enorm kunnskapsbase og erfaring!! Dere er gull verdt!

Sure snøft,fra en meget opprørt Nina!!!
(Yep,jeg er barnslig nok til å la det irritere meg...det sier ikke mye bra om hvem jeg er...huff.)

Edit for å si at Ja,jeg har nok funnet løsningen på mine frustrasjoner.Holde meg vekk derfra.Langt enklere,dette er ikke bra for blodtrykk og annet som kommer i faresonen når man treffer en viss alder...

www.forum-hest.moo.no
Redigert av - Kurre den 10/01/2006 23:03:11

xxxx

Skrevet - 11/01/2006 :  00:59:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er ikke alene om å sukke oppgitt av og til..
Noen ganger skulle man tro det blir gjort med hensikt og vri å vende på svar slik at budskapet blir til noe negativt istedet.
Og når enkelte rotter seg sammen (mest fordi de trolig kjenner hverandre, og ikke at de har lest tema skikkelig), ja da blir jeg imponert..

Holdninger, også på voksne folk:Snakker vi da om individer som er extremt diskusjons-sjuke?
"Sat-kjerringer"? Sjalusi? Diagnosen; kronisk "Besser-Wisser", eller;
"Sett andre i dårlig lys, så fremstår jeg selv som helten og "reddningskvinnen" over alle "reddningskvinner"..?
(skriver kvinner for det er fint lite menn her.)

Sånt blir jeg mildt sagt PIST av, og da er det ikke alltid like lett å vende godkinnet til å late som ingenting.

Alderforskjeller-"kommunikasjonsproblemer": Nå er vel vi noen av de eldste her og har naturlig nok da også vært igjenom en del i forhold til de som kanskje er både 10 og 20 år yngre enn oss.
Noe annet ville vært høyst unaturlig om vi har vært ute av døra på disse årene..*Ler*

"Hjelpetrangen" kan derfor til tider bli svært frustrerende.
Ofte velmente råd er gitt, men ikke akseptert what so ever.
Greit nok det egentlig, (man må jo få ha egne meninger..men..)
I de tilfelller hvor det blir spurt om hjelp og hvorpå vi "rynke-troll" vet så inderlig godt at et alternativ helt klart er erfart bedre, er det vanskelig å godta at det blir gjort motsatt og at det blir hesten som må lide for det..

For det er der det ligger. Man vil jo kun det beste her på forumet.
Må en juge å skryte på seg ting for evt. å oppnå "fame",anerkjennelse og makt, kan en bruke vipn og fantasere der i stedet...Det har vi jo også flere eksempler på at noen må da de ikke får det noe annet sted..

Når jeg ser en tråd utvikle seg slik at man selv plutselig blir ei "stikke-pute", gidder jeg ikke engasjere meg videre.
Hva pokker er det godt for..
I tilegg skal jeg innrømme at jeg mister totalt respekten for den personen rimelig kjapt om jeg vet det kun er viss vass, og jeg "kapper hånda" tvert.
Der er jeg nådeløs og dessverre er det uhelbredelig.

I andre sammenhenger her får en liksom ikke gjort så mye, selvom jeg av og til får lyst å riste de etter nakken og si <Hallo>; tenk på hesten og ikke hva du sjøl synes er best..
Være litt ydmyk, som 20 åring vet du ikke best.
Det gjør du ikke som 80 åring heller, men du vet mer..

Jeg gidder ikke tvinge på folk mine meninger og erfaringer.
Jeg poster et innlegg og så ser jeg hvordan det blir tatt i mot.
Ser jeg at det er "lunken" stemning,poster jeg meget sjeldent inn et til for å "få vilja mi".
Da har jeg allerede fått et hint om at her er det "motstand å møte" og da har jeg erfart at det ender med "bråk" og innlegg som til slutt ikke har med tema å gjøre..
Man gir råd og prøver faktisk å hjelpe der man føler man har noe å gi. Så får det være opp til hver enkelt hva de vil ta til seg,og det helst uten og bli så bråkete/usaklig som det relativt ofte har tendenser til her.

Jeg snapper opp litt nyttige ting her hver uke jeg , og er åpen for det meste jeg ikke har snøring på sjøl.
Har jeg ikke interesse eller erfaring innenfor et tema som blir tatt opp,holder jeg heller kjeft og finner på noe annet.

Det er noe av det fine med forumet her (frivillig) og som flere kanskje burde vurdere noen ganger istedet for og bare kverrulere å bråke om piss-ting..

Redigert av - xxxx den 11/01/2006 02:01:57 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  09:04:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk du...det var en liten utblåsning jeg hadde der...
De ille kranglefantene har jeg som sagt vært forskånet for her,så fortsetter nok å surre rundt her til vår og stevnesesong kommer og tar meg eller jeg møter samme holdningene her.
Man blir litt matt...og veldig klar over at man begynner å bli gammel.Sukk...
Det er tråder for ikke å si hele temaer jeg ikke vil ta i med ildtang engang for å unngå bråk.
Og ting jeg ligger unna for der KAN jeg ikke (og for å være heeelt ærlig er det vel ikke alt man vil kunne...),men man bøyer seg da for folk som vet bedre?
Skal jeg begynne å diskutere slide-stopp med deg,eller temming av travere m Lene...så blir det for dumt.
Det hjalp litt å bøtte ut av seg igår og det hjelper alltid å vite at man ikke er alene.Selv når man begynner å bli en gammel rynkekjerring...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  11:17:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Ja hvorfor spør man når man uansett kun vil ha ett svar? Trodde man spurte for å få flere meninger om saken, ikke for å bare høre hvem som er enig med en selv. I tilfelle bør posten merkes med "Uenig? Ikke svar her"

At debatter sporer av kan være både irriterende og hyggelig. Kanskje vi skal bli flinkere til å starte nye tråder og ha adskilte debatter slik at det ikke blir 10 sider i en debatt der det diskuteres 3 ulike ting?

Noe som jeg blir lettere irritert over er folk som klager hele tiden. Alt er galt, alle andres meninger er gale. Selvsagt er det lov å mene at den salen er en dårlig sal, men det kan sies på flere måter. "Ææææsj skal du haaaa den drittsalen der? Den er stygg ass" er en måte jeg ikke setter særlig pris på og som i mine øyne vitner om lite modenhet. "Jeg synes ikke den salen der er noe god å sitte i for meg, dessuten liker jeg ikke brune saler noe særlig" lyder derimot litt bedre. Forøvrig er det ikke alltid folk spør om andres mening, og da må det i hvertfall være mulig å la være å forsure tråden med negative "æsj" kommentarer.

Jeg er mer aktiv på andre forumer enn dette (dvs jeg leser mye her, men poster ikke all verden) fordi jeg ikke føler at viljen til å ta i mot tips er den aller største her alltid. Når det er sagt får jeg også mange hyggelige tilbakemeldinger på det jeg skriver både her og på mail/msn og det er veldig trivelig. Men når enkle ting som er opplest og vedtatt av "alle" ikke synker inn, da gidder jeg ikke å diskutere med de mer for da har de blokkert for ny info (for all del jeg tåler at folk er uenige med meg, men det er en fordel om det er begrunnet med noe annet enn at "det sier han mannen på stallen".
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  11:39:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig enig i det Yvonne skriver her om å svare på det tråden handler om, og å svare ordentlig!
I tillegg vil jeg legge til at det ikke er nødvendig å skrive x-antall poster omtrent rett etter hverandre for å komme frem til poenget sitt - det holder med en (når man lager en tråd om å f.eks. være kokk, trenger man ikke tre innlegg til i tråden for å komme frem til at man jo selv har vært kokk) - det er veldig lett å gjennomskue når noen poster bare for å få opp antallet poster.

Jeg har vært her såpass lenge at jeg hele tiden har en viss formening om hvilke svar jeg får når jeg poster en post, men helt sikker kan man jo aldri være. Da er det veldig lite artig å få "ÆSJ" osv.

Jeg vet jeg er en av de som er harde på å påpeke at norsk lov gjelder selv på Internett, og det er ikke så morsomt når noen folk i det lange og brede skal komme med slengbemerkninger om dette i omtrent hver eneste tråd man deltar i. Dette gjelder for øvrig andre ting også, som man gjerne sier i en helt annen situasjon. Noen ganger skulle man nesten tro at noen folk saumfarer dine tidligere innlegg for å finne noe de kan kaste etter deg.

Jeg håper i grunn MIX vil ta vekk opplegget med at man ser antall poster. Det vil kanskje ta vekk en del unødvendige svar.

(Jeg vet jeg i det siste har vært gretten og lignende, men jeg refererer til ting over. Ingen unnskyldning, men kanskje en forklaring).

Redigert av - Silje-og-Tindra den 11/01/2006 11:41:31 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.