hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Adjø, kjære pus
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Adjø, kjære pus
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Olithyon

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  09:36:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
I går natt hadde jeg en av de værste nettene i mitt liv. Kattungen vår på 6 mnd kom seg ut i tolv tiden om kvelden og vi fant henne ikke igjen. I 10 minus, bevepnet med lommelykt og kattemat var vi ute og lette i nesten 4 timer, uten hell. Da vi kom tilbake stod katten på utenfor døra. Hun må ha blitt skremt, for da jeg kom opp trappet hoppet hun ned, og det er langt!! Ca 3,5 meter. Hun løp inn i skogen. Noen timer senere gikk jeg ut igjen og fikk fatt i henne.Hun haltet da, og vi dro til dyrlegen med en gang. Katten ble avlivet i går ettermiddag. Jeg er helt knust. Hofta ut av ledd og brudd i tillegg. Kunne operert, men det ville ikke gitt noen garantier for at hun ble bra. Ville hatt mye smerter. Dessuten ville en operasjon kostet masse penger. Så lille knirk sovnet stille inn på operasjonsbordet. Kom hjem til et veldig tomt hus. Ventet bare på at katten skulle hoppe opp i fanget mitt, men hun var jo ikke der. Takk for alt du beriket livene våre med, kjære pus. Sov godt...
Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 08/01/2006 09:37:39

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  11:08:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Huff, det er alltid forferdelig leit når dyr su er glad i går bort..
Hadde også en latt en gang. Første kjæledyret vi fikk, som skulle være med da vi flyttet hit jeg bor nå. Fikk han som kattunge og han var verdens søteste og koseligste katt. Vi hadde tigergutt i to år før kan kom bort. Han var borte i ca. to måneder, og en dah vi kjørte hjem etter å ha vert til noen slektninger, utbrøt plutselig stefaren min: "Men se! Er ikke det Tigergutt?" Vi stoppet bilen og der var jammen med lille Tigergutten min. Han var litt sky, men han kjente meg igjen så jeg fikk tak i han til slutt. Jeg bar han hjem den siste kilometeren til vi var hjemme, og der fikk han masse mat og melk. Jeg satt på trappen og koste med han lenge den kvelden og fortalte han hvor glad jeg var for at vi hadde funnet han, og hvor søyt jeg elsket den lille pusen min.
Tror dette var en slags avskjed, for neste dag, da jeg gikk ut, og bortover veien da jeg skulle møte ei venninne, fant jeg den lille kattepusen min, overkjørt. Hodet var most da den hadde blitt overkjørt der. Huff, jeg var så lei meg, og det var så hardt å finne katten min slik. Jeg ble helt i sjokktilstand, og sto bare der. Da det begynte å gå opp for meg at den katten min, som vi endelig hadde funnet igjen, lå der død på veien. Det var så tungt. Trodde jo at han skulle være på gården vår lenge og ikke dø en slik tragisk død... Vi begravde han på et fredelig sted like ved et digert grantre. dette hendte seommeren 2004, men jeg husker alt som om det var i går.

Hvil i fred lille Tigergutten min!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  11:26:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, nå fikk jeg tårer i øynene.. Stakkars pusekatter..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  12:11:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
For flere år siden fikk jeg en liten kattunge, helt snø hvit av kjæresten min. Den fikk navnet Snøfnugg, men etter en stund oppdaget jeg at som mange andre helt hvite katter, var også denne døv. Uansett var Snøfnugg en herlig katt Men så en vinterkveld når jeg kom fra jobb, så kokte bilen min, og jeg måtte løpe inn og hente noe vann. I farten glemte jeg å lukke døren skikkelig og Snøfnugg gikk ut. 5 minutter og borte var hun. Og siden hun var døv, nyttet det ikke å rope. Jeg var lenge ute og letet, og dagen etter satte jeg opp plakater med bilde og utlovet dusør. Men ingen fant pusen min... Hva som skjedde med henne vet jeg ikke, men iallefall hadde det stått et stort stykke i lokalavisen om en katte-morder i bygden vår. Flere katter og kattunger var funnet drept og lagt på eiernes trapp. Kanskje det var han som fant Snøfnugg og ikke viste hvor hun bodde, og dermed bare slengte henne fra seg et sted? Ikke vet jeg...
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  13:39:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
noe så fælt kattemordere som legger igjen katter på trappene? stakkars katter... har heldigvis min katt levende.. har hatt han i 11 år nå;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  13:45:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
ÅÅÅ... så utrolig trist!
Føler med dere... har mistet mange katter selv :'( To av de har blitt påkjørt, to har bare forsvunnet - sannsynligvis tatt av rev eller noe. Kjempe, kjempetrist hver gang.. De to som ble påkjørt har mamma funnet, og de har vært like hele...begravet i hagen vår, med hver sin gravsten. *gråte en skvett*
Nå har jeg to katter, og har hatt de i snart 3 år. Håper jeg aldri mister de!!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  14:41:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nei, det var trist å høre :(
Men dere gjorde i det minste det dere kunne for det lille nøstet :-S

*trøsteklem*

Guro
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  15:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
uff.. så trist,jeg har også mistet to katter.. fælt..
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 08/01/2006 :  16:21:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Min pus døde rett før jeg flytta til England.... Han var 12 år gammel, og vi fant han bare død på trappa.. Så ut som om han sov.. Bagravde han i hagen med en fin gravstein på, og blomsterbed vedsidenav.

Han var min kjære pus fra han var bitteliten, sær og rar ble han på sine gamle dager, men alltid veldig bevisst på at han var min katt. Kom når jeg ropte, ville ligge på fanget mitt, men ikke noen andre, var med meg og gikk tur.. En ordentlig go'pus.. Ble skikkelig tomt og rart hjemme etter at han gikk bort, tok meg selv i å se etter han foran peisen da jeg kom hjem til jul, han lå alltid der.. Føltes rart å komme kjørende opp veien uten at han kom løpende imot for å få komme inn...

Hvil i fred Prikken min, vil aldri glemme deg..

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  16:38:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Føler så med deg...
Mistet selv den ene katten min i høst, lille Sylvester ble påkjørt.
Han var mamma`s lille gutt og verdens største sjarmør.
Jeg savner ham ennå....

RIP Sylvester

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  16:55:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Siste katten jeg mistet.. Var en en skikkelig "kjernekar".. Hadde kastrert ham for at han skulle holde seg her hjemme (!), det gjorde han også.. Pleide alltid å henge i vindussprossene når han ville inn.. Det gjorde han også i april.. Men pga. at vi hadde lakkert stuegulvet, ville jeg ikke slippe inn kattene.. Så jeg tror han ble sur og fornærma og gikk sin vei.. Ringte en synsk fyr (!) også.. for å høre om han kunne se noe, og fikk da vite at innen uka var slutt var katten på plass igjen.. Men to uker gikk, og ingen pus kom.. Ringte opp igjen til denne synske, som nå fortalte at katten hadde vært på vei hjem, men hadde blitt "tatt" underveis.. av et rovdyr/ eller rovfugl.. Omtrent på samme tida hadde det blitt observert en rødrev på bygda.. Så hvem vet.. kanskje har f...skapet tatt katten.. Har heldigvis mora og to brødre av ham.. Ene broren er så å si prikklik, så hver gang den henger på vinduet.. er jeg nesten overbevist om at det er den savnede..
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  18:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
:'( Har mistet min kattunge en gang.. Vi fant henne aldri.. Min yndlingskatt av alle vi har hatt.. Vi har to nå, en på 13 år, og en på 1 1/2, rampguttene våre... Men savner Lussi </3
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  18:46:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
uff, så trist
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  19:31:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
lite lysglimt: den forrige katten vi hadde en skogkatt som mamma og pappa døpte Chevy, de hadde funnet den like ved båthuset på hytta, forlatt av mammaen sin... han var sær og hadde mange fakter men var jo besteste pusen i værden da...:) det er nå 5 år siden vi måtte avlive Chevy, men han ble hele 19 år gammel! før han brått ble syk fordi noen av de indre organene begynte å skrante... men han jaktet, sprang, lekte og var ute helt til det siste... og 19 år er jo en bra alder!
Når Chevy ble avlivet fikk jeg meg en ny katt, Mix, lille tykke pæreformede katten min:) og etter noen mnd fikk jeg katten til mormor pga hun fikk allergi, Pernille var like gammel som Mix og de var jo bestevenner, sommeren 2004 forsvant plutselig begge kattene, Mix fant jeg igjen etter 3-4 mnd, da ble han kasterert umiddelbart... Pernille er fortsatt borte... Pernille var den meget spesielle katten som mormor hadde fått gjennom dyrebeskyttelsen, hun var født vill, og var dermed veldig skeptisk til folk, men jeg og pernille fikk umiddelbart kontakt og vi lekte mye, hun taklet ikke menn, og holdt seg laaangt unna de... litt spesiell pus, hvit med svarte ører noen flekker på ryggen og svart hale, også så det ut som hun hadde svart eyeliner og den minste søteste rosa nesen dere kan tenke dere!! savner pusen min jeg...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 08/01/2006 :  22:37:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff så trist... Stakkars pus..

Vi mistet ene katten vår på en tragisk måte for noen år siden. Den var ute om natta, og krøp inn i motoren på bilen et vis, og lå der, da dcet var godt og varmt. Så skulle mor og far ut om kvelden... startet bilen, og hadde kjørt rundt en km. når de hørte dunk dunk.. i motoren. Åpna panseret, og der lå pus med fire brukne bein og peip. Mor og far ble helt dårlige.. Siden de ikke klarte å avlive den selv på stedet kjørte de avgårde til dyrlegen.. der fikk den en sprøyte..

Stakkars pus..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/01/2006 :  22:45:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så trist.. Huff altså!

Er så heldig at vi ikke har mistet noen dyr jeg har knyttet meg til enda jeg. Forholdsvis glad for det. men en dag må bli den første..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.