hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan du ri?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Kan du ri?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  22:36:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg vil si jeg kan ri, men om jeg er flink å ri er en annen sak.

Jeg har interesse for å lære og gjøre det beste for hesten hele tiden
Jeg vil lære, jeg lærer hver dag og jeg ser fremgang i ridninga, både for meg og hesten.
Det er det viktigste etter min mening.

Therese
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  22:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Behersker man de tre gangartene, stopp, "start" og sving, kan man etter min mening "sitte på en hest". Man "kan ri" sett fra "folkets" ståsted, men som "hestemenneske" definerer jeg det å kunne ri litt annerledes.

Mener at en som ferdes fornuftig til hest kan ri. Om man kan ri en hest i holdning og til ettergift på banen, men suser avgårde i 110 på tur, uten tanke og hensyn for andre enn seg selv, kan man etter min mening ikke ri. Og omvendt; kan man beherske en hest på tur i terreng og langs vei, ri balansert og se an terrenget man rir i, men ikke vet hva sideførende sjenkel og ettergift er, kan man ikke ri.

Ja, man kan sitt felt innen det å "sitte til hest", men mener at man bør kunne litt av begge deler. Jeg er ingen god rytter i det hele tatt. Har ridd masse på tur, men veldig lite på bane. Hatt veldig lite instruksjon på hesteryggen, og mest funnet utav ting selv. Det har nå fungert tilfredsstillende til nå, og jeg lærer stadig noe nytt. Jeg kan ri, men ikke mer heller.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/01/2006 :  22:49:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan og ri. Ikke så spessielt flink. Prøver alltid og gjøre det beste for hesten, så den skal få det mest behaglig. Om jeg da får god respons, så fortsetter jeg slik. Og dette lærer både jeg og Rosita av.

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  23:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
en som kan ri, er i mine øyne en som klarer å sammarbeide med hesten og godta sine egene og hestens grenser. en rytter som f.eks ikke kan å hoppe, men setter opp et hinder på 120 fordi hesten kan det, er ikke en flink rytter i mine øyne, uansett hvor flink rytteren er i dressur. og rytteren må selfølgelig kunne en del, og ikke minst være annsvarlig!!
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 21/01/2006 :  00:35:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
hmmm. er ikke helt sikker på hvor jeg selv havner jeg, kommer vel mest an på hvem man spør?
Om man spurte noen av småjentene på stallen, så mener de nok at jeg er riktig god, spør du noen som jeg har ridd på kurs sammen med, sier de kanskje "helt ok". Spør du en verdensmester eller klassisk guru av noe slag, vil han/hun nok helt sikkert riste på hodet.....

... og by the way. Hva med egenskapen det er å kunne kjenne om hesten er frisk og hel- gjenom ridning? .... og hva med det å kunne "ri inn" en grønn hest og lære den de grunnleggende kommandoene så raskt og smertefritt som mulig? Da må en vel være rimelig tydelig på hjelperene sine, om det skal skje effektivt i alle fall?

Er det kriterier for en god rytter?

Hilsen en meget middelmådig en...
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  11:03:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
å ri kan jo være så mangt..
instruktøren min sa at vi ikke bare skulle sitte å se pene ut oppå hesten og bare bli transportert rundt...

ligger jo noe der...

men begrepet om man kan ri, er så variabelt...kommer jo ann på hvem man spør..

mitt begrep for at man kan ri er vel at man mestrer alle gangarter på både tur og på bane.samt kunne styre dit man ønsker..
og kunne ha hvertfall litt rytterfølelse når man sitter der...

jeg vil si jeg kan ri, men har ikke sagt at jeg rir bra, for det blir noe annet..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.