hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snørekjøring?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Snørekjøring?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  21:17:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Noen som har litt erfaring med det? Tror dere det går greit å snørekjøre med en uinnkjørt fjordhest? Som er barfothest?

Hva slags ski burde man bruke? En tanke streifet meg at man kanskje ikke burde bruke ski med stålkanter..? i tilfelle man skulle skli og treffe hesten? da kan den jo skades...

www.hestene.no

lucky june

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  21:39:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
er han innridd da? hvis han er det ville jeg nok hatt en som satt oppå å red han mens jeg "hang" bak.
jeg har alltid brukt miniski i plastikk, fungerer fint for meg for jeg er så utrolig dårlig på ski uansett åssen type det er:)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/11/2005 :  21:42:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

jeg har alltid brukt miniski i plastikk, fungerer fint for meg for jeg er så utrolig dårlig på ski uansett åssen type det er:)
Opprinnelig postet av lucky june

Jettski

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2005 :  22:25:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har stått på ski bak hest i snø før og da brukte vi miniski i plastikk. Det skal vel særdeles godt gjøres å treffe hesten med skia, for du skal gjerne stå et godt stykke bak med tanke på sikkerhet. Men vil absolutt ikke anbefale å bruke vanlige ski. Mest for skias skyld, for de vil jeg anta knekker ganske lett.
Det kan være ganske uvandt for hesten å ha noen bak seg, du bør nok gå bak med ski uten bånd først, for det er jo en rar lyd. Og det kan også være ekkelt for hesten å ha bånd på sidene, noe som også burde vennes til.

Ellers driver jeg og kollegaen min å øver oss på miniski i ridehuset for tiden. Det er noe værre enn på snø, da det ikke sklir så godt. Og vi har enda ikke funnet god smøring for ridehus-underlag. Men fy flate så gøy vi har det!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  11:06:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
er han innridd da? hvis han er det ville jeg nok hatt en som satt oppå å red han mens jeg "hang" bak.

Opprinnelig postet av lucky june

Er innridd ja.. Skal ha rytter..

Miniski var en god idè!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/11/2005 :  11:13:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
men må man ha slik sele da ?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  11:38:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men må man ha slik sele da ?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Kunne jo kanskje ha festet linene i salen, men en sele ville vel vært best.. Selv skal jeg kjøpe en på Høøks nå..

Eikdokka

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  11:47:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Du kan jo ta et fortøy på salen Den snørekjøringssela fra hööks er ikke noe vidunder man ikke klarer å lage selv..
Ellers er de beste miniski tror jeg, og øv masse på å gå på ski rundt hesten og lag masse rare lyder før man faktisk henger seg på

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/11/2005 :  12:24:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fortøy. Så da kan jeg bare tre et tynt rør(litt av en veipisk) inn på tøylene jeg har, og feste tøylene i salen?

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  13:38:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Tror jeg ville prøvd å tømmekjøre hesten uten ski først, siden den ikke er innkjørt. Mange hester er "bakredde" og synes det er kjempe skummelt med noe som henger etter den. Ville tømmekjørt med stokker eller tau el. festet til sele/sal, slik at den blir vandt med å ha noe som henger langs sidene også. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/11/2005 :  16:53:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror jeg ville prøvd å tømmekjøre hesten uten ski først, siden den ikke er innkjørt. Mange hester er "bakredde" og synes det er kjempe skummelt med noe som henger etter den. Ville tømmekjørt med stokker eller tau el. festet til sele/sal, slik at den blir vandt med å ha noe som henger langs sidene også.

Opprinnelig postet av Fröya

Godt tips. Takk.

Molly

» VIP

Skrevet - 19/11/2005 :  22:20:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snørekjøring er gøy så lenge hesten er trygg og føret er bra! Jeg har brukt langbrøstreim og transport tau i enden med panikk-kroker for å få sammenhengende! Kan være lurt å binde opp tauene løst over hesterompa så hesten ikke SÅ lett får tauene mellom beina. Vi brukte miniski i plastikk. Har sela fra Hooks men har ikke fått brukt den. Som sagt tidligere skal det ikke være noe heksekunst å lage noe enkelt som fungerer Hovedsaken må vel være at hesten drar etter brystet/bringa og ikke etter salen/gjorden

Lykke til med snørekjøringa- trening for skikjøreren også

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  10:32:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Lykke til med snørekjøringa- trening for skikjøreren også

Opprinnelig postet av Molly

Jepp, det er knall god trening både for rytter og hest!!

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2005 :  13:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
snørekjøring er kjempegøy =D

Har gjort det endel ganger. Første gangen var med en god og trygg fjording, husker han galopperte med venninna mi oppa og meg bak, var supergøy =)
Har prøvd med hesten min også, men hun som rei da taklet ikke hesten min så veldig bra, så hu blei så hissig og travet i raskeste laget. Var gøy, men måtte bytte med henne da hun ikke taklet henne. Men gikk veldig bra omvendt da.

Men er enig med Fröya. Man bør tømmekjøre hesten før man setter avgårde med den så man er sikker på at den ikke er redd. det blir jo nesten som å trekke ei kjærre(en meget lett en, men uansett, hehe) så det beste er vel om hesten er innkjørt. Bør i hvertfall forsikre seg om at hesten ikke er bakredd.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2005 :  23:30:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
enig med de andre her! lurte å tømmekjøre litt først, uten ski! Særlig siden den ikke er innkjørt. Noen hester skvetter gjerne til, hvis de plutselig har noe hengende bak seg. Så for sikkerhetsskyld vil jeg absolutt anbefale deg å tømmekjøre litt!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/11/2005 :  00:16:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har fortøy. Så da kan jeg bare tre et tynt rør(litt av en veipisk) inn på tøylene jeg har, og feste tøylene i salen?
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

*tralalalala*

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.