hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhet ved brann
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Sikkerhet ved brann
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  21:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finnes det noen forskrifter for/mot å låse stallene? Kjenner noen som har tre hester i en løe, ca en halvtime fra der de bor. De har alle dører låst til enhver tid. Hva om en eventuell brann sier jeg, da kan jo ingen slippe de ut. Svaret jeg fikk da var at det var mindre tjangs for at det skulle begynne å brenne enn at folk gikk inn og stjal hesteutstyret deres (de har ikke eget sal-rom, men har det inne i løa sammen med hestene. Så det jeg lurer på er; finnes det noe sikkerhetsforskrifter eller noe slikt med tanke på brann og dyr?

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  21:14:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Om det er noen regler/lover om dette vet jeg ikke, men jeg har ikke sett noe ang dette på de nye forskriftene om hest. Ikke som jeg kan huske i allefall.

Men det sier jo seg selv at det er best å ha ei lukket, men ulåst dør slik at hestene fortest mulig kan bli reddet ved en evn brann. Vet om en stall der de har ei "åpen" bakdør og en låst fremdør. Fremdøra er låst pga tjuver osv.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  07:46:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
brannalarm var noe av det første jeg kjøpte meg. en trådløs greie som går fra stallen og inn i huset til gårdeier. Funker fint. og så har vi brannslukkere selvf.. døren er alltis ulåst. Risikerer heller tyveri enn at hestene skal brenne ihjel. Av samme grunn har jeg forsikret hesten godt. Er ikke så mye mer å gjøre med det. Hesten er også chippet så den ville kunne spores tilbake til meg uansett. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:03:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
I nye bygningsforskrifter, står det jo at alle dører i husdyrrom skal slå utover, pga. brannsikkerhet. Jeg vil velge å tro at dører til husdyrrom heller ikke skal låses. Da er det bedre å ha ett salrom med låsbar dør, hvis de er så redde for at utstyret skal bli stjålet. For som Lopke sa, bedre at hesten blir stjålet, enn at den brenner ihjel. Selvfølgelig er ingen av delene å foretrekke, men i forhold til.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.