hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Leken fole...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Leken fole...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

oleo

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  21:40:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og en venninne i stallen har to småttiser, hennes blir 2 år til sommeren, min blir 1 år. Disse har heldigvis mye glede av hverandre og både sover og spiser sammen.

Vi har hatt en liten felles sak om ettermiddagen i å gå en tur med hestene på jordet. Vi har med oss to voksne hester også, mamman til min fole og min venninnes hest nr 2. Når vi kommer på jordet(som tilhører gården)så slipper vi unggutta mens vi rusler litt rundt. De herjer og leker, løper og har det helt konge.
For 2 dager siden hadde vi også med en annen unghest, de to eldste barna lekte mens min fole ble holdt litt utenfor, tror han syns det blir litt voldsomt når de blir 3 så han holder seg sammen med oss. Denne dagen satt jeg oppå Avita(mamman), mens Oleo føk litt hit og dit. Jeg satt på uten hjelm og alt var helt greit. Vi sto stille og han ble ivrig og fyrig da de andre herjet villt og han ikke fikk være med...

Plutselig reiser Oleo seg på to ben, og han er ikke liten baby lenger, har veldig laaange ben. Jeg snur meg for å prøve å dytte han vekk(registrerte at han var på veg til å steile) men i det han er på veg ned igjen treffer han meg midt i ansiktet med hoven. Han treffer hardt og meier meg rett i bakken fra ryggen til Avita.
Alt gikk så fort for meg men for de to som sto å så på så varte det i en evighet og de så hvordan hoven traff meg midt i panna og nesa og hvordan jeg segnet om rett i bakken. Jeg kjente blodet fosse ut, og at Donald kulen begynte å vokse. Så ser jeg rett i trynet på to gamper som glaner dumt, akkuratt som: hva gjør du der?! Neei...du, nå skal vi se da....tenke tenke..

Jeg fikk kravla meg opp og ser så to ihjelforskrekka venninner som bare står å ...åh...oi, eh, eh...gikk det bra?!
Det gikk bra denne gangen, med stygt sår på nesa, blå under hvert øye, gul i øyekroken, en stor deilig bløt gul kul midt i panna(stilig)hodepine og vondt når jeg tygger harde ting og en halv liter fattigere med blod. Ser generelt ganske beige og tufs ut...

Ting skjer fort...og jeg var heldig. Jeg drømte samme natt at han traff meg i munnen og slo ut alle tennene i underkjeven... Litt svett men lettet tross alt da jeg våknet.

Jeg vet ikke om det ville gjort det verre eller bedre med hjelm i dette tilfellet, men hadde han truffet meg i hodet kunne det nok endt betydeligere styggere. Det jeg nå vet er at jeg ikke sitter på ryggen hennes uten hjelm med han på sitt mest lekne og mest krakilske ved siden av.

Han er en snill, god og håndterbar hingste gutt....men noen ganger så er man litt i veien i forhold til hvordan de leker seg i mellom. Vi kommer ikke til å slutte å kose oss på jordet, men vi vil heretter ta litt forhåndsregler....

Dagens lille sikkerhets-kunne gått gæli-lære av det-innlegg.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 08/01/2006 22:26:39

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  21:47:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg fatter ikke hvorfor folk alltid må oppleve noe før de skal tro at det er verdt å ta forhåndsregler. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  22:13:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
når du skriver "hjem" i hele innlegget mener du da hjelm?? Får håpe du bruker hjelm neste gang du rir da :) Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  22:17:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
når du skriver "hjem" i hele innlegget mener du da hjelm?? Får håpe du bruker hjelm neste gang du rir da :)

Opprinnelig postet av Lopke

Fatter ikke hvor det ble av den L' en

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  22:22:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg fatter ikke hvorfor folk alltid må oppleve noe før de skal tro at det er verdt å ta forhåndsregler.

Opprinnelig postet av Formosissima

Oi oi...
Jeg skjønner hva du tenker og mener....og kan ikke si at jeg er så stolt. Men jeg er ikke 10 år....
Jeg er vanligvis en person som tar slikt alvorlig og seriøst. Var bare veldig uheldig denne gangen....ble litt dristig og slang meg på, alt ble på feil sted til feil tid. Problemet nå var at vi sto stille.

Kanskje man trenger å føle det litt på pulsen noen ganger for å minnes at man er sårbar...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 08/01/2006 22:33:52 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  22:46:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva er forskjellen på å være voksen og å være 10 år i dette tilfellet? :-) Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  23:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk inntrykk av at du var mere oppgitt over hvor dum en kan bli i en formanende rettning, enn at du var med på hva som var poenget med hele innlegget. Derfor sier jeg at jeg ikke er 10 år. Ting kan skje selv om man er voksen og rutinert....og kanskje man trenger å få en vekker noen ganger....

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  00:16:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
"Ting kan skje selv om man er voksen og rutinert" (for lat til å quote) - det var det jeg mente med innlegget mitt ja. Man må ikke glemme at ting kan skje, selv om man er voksen. ;-) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  00:36:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner meg igjen Oleo.
Hadde selv en slik oppvekker for halvannen måned siden
Uansett god bedring med kuler og blåflekker

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  09:16:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men uansett hjelm eller ikke, så hadde jo hoven truffet nesen... Max uflaks, men desverre slikt som skjer en gang i blandt....
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  11:44:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jobber ett år hos Per Martens i Sørumsand, der måtte vi leie alle hingster/unghester med hjelm. Kanskje en grei regel å venne seg til... En kan jo like godt få seg to tette bakfra...
Som Torhild sa, i dette tilfellet hadde han truffet meg uansett.
En kan aldri forutse hvordan en slik situasjon vil utarte seg så det er vel greit å være forberedt så godt man kan....det var jo ikke jeg!!

Kurre

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  11:50:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skremmende hvor fort ting kan skje med et øyeblikks uoppmerksomhet eller tankeløshet.
(På den annen side,her hadde jo ikke hjulpet stort om du hadde husket å ta på den hjelmen og de fleste er vi jo fra før enige om at det ER lurt å bruke hjelm,så denne diskusjonen trengs ikke her)

En oppvekker er det derimot.Det er store og innimellom voldsomme dyr vi driver med.Og vi bør ikke glemme det...
Godt alt gikk bra.Hva med et lite portrettbilde fra dagen etter?? Du har ikke slikt? Hi hi...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  19:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
[quote]Skremmende hvor fort ting kan skje med et øyeblikks uoppmerksomhet eller tankeløshet.
(På den annen side,her hadde jo ikke hjulpet stort om du hadde husket å ta på den hjelmen og de fleste er vi jo fra før enige om at det ER lurt å bruke hjelm,så denne diskusjonen trengs ikke her)

En oppvekker er det derimot.Det er store og innimellom voldsomme dyr vi driver med.Og vi bør ikke glemme det...
Godt alt gikk bra.Hva med et lite portrettbilde fra dagen etter?? Du har ikke slikt? Hi hi...

Opprinnelig postet av Kurre

[/quot

He he, det har jeg ikke tenkt på. Får se hva jeg får gjort før det begynner å se ok ut

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.